افزایش امنیت اینستاگرام ، روش های فعال سازی و آموزش

افزایش امنیت اینستاگرام

افزایش امنیت اینستاگرام چیست و چطور انجام می شود؟ در ادامه روش های فعال کردن امنیت بیشتر اینستاگرام را آموزش می دهیم تا بهتر بتوانید حریم خصوصی خود در این اپلیکیشن را افزایش دهید.

دنیای مجازی جذابیت های زیادی دارد که انسان را به خود جلب میکند، چشم که باز میکینی میبینید بسیاری از اخبار زندگیتان را بر روی صفحه اینستاگرام منتشر کرده اید. اگر نگران اشتراک گذاری بیش از حد این اخبار در اینستاگرام هستید، در این مقاله چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند از یک تجربه خصوصی تر اینستاگرام لذت ببرید.

به موسیقی علاقه دارید؟برای شما جالب خواهد بود:  اپلیکیشن های آموزش گیتار برای اندروید

همانطور که شبکه های اجتماعی همچنان در حال رشد هستند، فعال بودن در آنها می تواند مخاطره آمیز باشد. شما اغلب نیمی از افرادی را که شما را دنبال می کنند نمی شناسید،که این خیلی خطر ناک است و حتی ممکن است شخصی در فضای مجازی شما را تحت تعقیب قرار دهد و این وحشتناکتر!!

هر کاربر اینستاگرام باید بدان :  تغییر تم اینستاگرام ، روش تغییر رنگ و شکل اینستاگرام

این احتمال به ویژه در پلتفرم‌های فقط رسانه‌ای مانند اینستاگرام وحشتناک است، که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما و دیگران را تشویق می‌کنند تا با نمایش تصاویر و ویدیوهای خود از طریق تب کاوش، کاربران بیشتری را برای خود جذب کنید.

با این حال، چندین راه برای افزایش امنیت اینستاگرام وجود دارد که می تواند شما را  در داشتن یک تجربه خصوصی تر در اینستاگرام کمک کند. ما هشت نکته را به شما نشان خواهیم داد تا پروفایل اینستاگرام خود را خصوصی تر کنید.

1. پیوند پروفایل فیسبوک خود را لغو کنید

افزایش امنیت اینستاگرام

شما به هر دلیلی میتوانید از اپلیکیشن های اجتماعی نظیر اینستاگرام یا فیسبوک استفاده کنید، چه برای اشنا شدن با افراد جدید باشد چه ارتباط و ملاقات خانواده و دوستان خود.

اولین قدم به سمت یک تجربه ایزوله‌تر از اینستاگرام، و افزایش امنیت اینستاگرام ؛جدا کردن پروفایل فیسبوک خود از اینستاگرام است. به این ترتیب، فیس‌بوک نمی‌تواند داده‌های هر دو نمایه شما را به اشتراک بگذارد تا به عنوان مثال به آشنایان خود در فیس بوک اطلاع دهید که در اینستاگرام هستید.

برای جدا کردن حساب فیسبوک خود از اینستاگرام، به صفحه پروفایل اینستاگرام خود بروید. در آنجا، روی نماد همبرگر واقع در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و وارد تنظیمات شوید. روی Accounts Center > Accounts and profiles ضربه بزنید و حساب فیسبوک پیوند شده خود را انتخاب کنید. روی Remove from Accounts Center ضربه بزنید و در صفحه بعد Continue را بزنید. در نهایت، روی Remove [Facebook account account] ضربه بزنید تا پیوند پروفایل فیس بوک خود را لغو کنید.تبریک میگوییم شما اولین قدم را در جهت افزایش امنیت اینستاگرام خود برداشتید!

2. اکانت اینستاگرام خود را روی Private تنظیم کنید

افزایش امنیت اینستاگرام

گزینه نهایی برای دور کردن خود از پایگاه عظیم کاربران اینستاگرام این است که به سادگی حساب خود را خصوصی کنید. سپس می‌توانید افرادی را که می‌توانند شما را دنبال کنند و استوری‌ها یا پست‌های شما را مشاهده کنند، انتخاب کنید.پیشنهاد شخص نویسنده به شما این است که اگر صفحه شما از تصاویر خصوصیتان پر است فقط افراد قابل اطمینان را عضو کنید. این امر عاقلانه ترین را در جهت افزایش امنیت اینستاگرام است.

برای خصوصی کردن پروفایل اینستاگرام خود، به Settings > Privacy بروید و گزینه Private account را روشن کنید. در پنجره پاپ آپ روی Switch to Private ضربه بزنید تا کار تمام شود. توجه داشته باشید که فالوورهای فعلی شما تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. بنابراین ممکن است بخواهید لیست فالوورهای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید فقط افرادی که می شناسید به گالری شما دسترسی دارند. برای بررسی، از پنجره بازشو روی Review followers ضربه بزنید.

3. دوستان نزدیک خود را انتخاب و انتخاب کنید

افزایش امنیت اینستاگرام

پروفایل های خصوصی جنبه های منفی خود را دارند. تعداد فالوور زیادی نخواهید داشت، یا کاربرانی مانند بستگان شما ممکن است دائماً به شما درخواست می دهند تا به آنها اجازه ورود بدهید.

برای مقابله با این مشکلات، توصیه می‌کنیم فهرستی از دوستان نزدیک تهیه کنید که از طریق آن می‌توانید داستان‌های خود را با مجموعه خاصی از کاربران بدون ناراحتی بقیه دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.با این ویژگی مطمئن می‌شوید که می‌توانید لحظات شخصی بیشتری را بدون نگرانی در مورد تماشای والدینتان یا حتی غریبه‌ها به اشتراک بگذارید، همه اینها در حالی که هنوز یک نمایه عمومی دارید نیز قابل استفاده است.

برای پیکربندی لیست، روی منوی همبرگر در نمایه خود ضربه بزنید و Close Friends > Get Started را انتخاب کنید. دوستان خود را از گزینه پیشنهادی انتخاب کنید یا از نوار جستجو برای یافتن کاربر(های) خاص استفاده کنید. در نهایت روی Create List ضربه بزنید. بخش پیشنهادی شامل توصیه‌های اینستاگرام بر اساس تعداد دفعات تعامل شما با آن کاربران است.

پس از انجام این کار، می توانید با انتخاب گزینه Close Friends قبل از انتشار یک داستان جدید، فقط در لیست خود به اشتراک بگذارید. آن را انتخاب کنید تا یک استوری فقط با کاربران موجود در لیست دوستان نزدیک اینستاگرام شما به اشتراک گذاشته شود. علاوه بر این، اگر می خواهید فردی را از لیست حذف کنید، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید زیرا اینستاگرام به او هشدار نمی دهد.(چه عالی!)

4. کنترل داستان های خود را در دست بگیرید

افزایش امنیت اینستاگرام

اگر می‌خواهید قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای افرادی که می‌توانند داستان‌های شما را تماشا کنند یا حتی به اشتراک بگذارند، وضع کنید، گزینه‌های زیادی برای آن وجود دارد. برای دسترسی به آنها، به تنظیمات > حریم خصوصی > داستان بروید. برای مسدود کردن هر کاربری از مشاهده استوری‌های خود، آن‌ها را به Hide story from زیر Viewing اضافه کنید و روی Done ضربه بزنید.

به منظور افزایش امنیت اینستاگرام همچنین می‌توانید اشتراک‌گذاری را غیرفعال کنید که به هر کسی امکان می‌دهد داستان‌های شما را مجدداً به اشتراک بگذارد یا آنها را به‌عنوان پیام مستقیم ارسال کند. اگر نمایه عمومی دارید، حتی می‌توانید پاسخ‌ها را از همه یا مجموعه خاصی از افراد ممنوع کنید. به پایین به بخش اشتراک‌گذاری بروید و Allow sharing to story را خاموش کنید.

5. وضعیت فعالیت خود را غیرفعال کنید

افزایش امنیت اینستاگرام

برخلاف مسنجر یا واتس اپ، شما به احتمال زیاد از DM های اینستاگرام برای چیزی بیشتر از ارسال عکس و فیلم به دوستان خود استفاده نمی کنید. از این رو، احتمالاً نیازی به آخرین وضعیت مشاهده در اینستاگرام نیست و بهتر است آن را خاموش کنید. گزینه غیرفعال کردن آخرین وضعیت مشاهده شده در اینستاگرام در Settings > Privacy > Activity Status قرار دارد. نمایش وضعیت فعالیت را غیرفعال کنید.

6. کنترل های نظر خود را تغییر دهید

افزایش امنیت اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر، گهگاه می تواند مانند هر شبکه اجتماعی دیگری منفی باشد. اگر نمایه شما اغلب با این مشکلات روبرو می شود، سعی کنید کنترل های نظرات خود را تغییر دهید.

اینستاگرام به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که چه کسی می تواند و چه کسی نمی تواند روی پست های شما نظر دهد. شما می‌توانید به هر طرف بروید—اگر فقط می‌خواهید چند نفر روی پست‌های شما نظر بگذارند یا یک لیست سیاه برای ممنوع کردن برخی از کاربران و اجازه دادن به بقیه، یک لیست سفید ایجاد کنید. گزینه انجام این کار در Settings > Privacy > Comments قرار دارد. علاوه بر این، می توانید فیلترهایی را برای پنهان کردن خودکار نظرات توهین آمیز فعال کنید یا به صورت دستی مجموعه ای از کلمات و عباراتی را که می خواهید مسدود کنید اضافه کنید.

برای فیلتر کردن نظرات بر اساس کلمات/عبارات خاص، به Settings > Privacy > Hidden words بروید. روی Manage list در زیر کلمات و عبارات سفارشی ضربه بزنید و لیست کلمات خود را اضافه کنید. پس از انجام کار، به عقب برگردید و Hide comments را فعال کنید تا شروع به فیلتر کردن کلمات سفارشی شما شود.

7. توقف ارسال خودکار به منظور افزایش امنیت اینستاگرام

افزایش امنیت اینستاگرام

به‌طور پیش‌فرض، اینستاگرام به‌طور خودکار تصاویر یا ویدیوهایی را که در آن برچسب‌گذاری شده‌است به سمت راست‌ترین تب نمایه‌تان اضافه می‌کند. با این حال، گاهی اوقات، این پست‌ها صرفاً هرزنامه یا تصاویری هستند که شما آنها را دوست ندارید.

برای مرور این موارد قبل از اینکه به نمایه شما اضافه شوند، به تنظیمات > پست‌ها بروید. انتخاب کنید چه کسی می‌تواند شما را برچسب‌گذاری کند و برای غیرفعال کردن نمایش خودکار عکس‌ها و ویدیوهای برچسب‌گذاری‌شده در نمایه‌تان، تأیید برچسب‌ها را به صورت دستی فعال کنید. شما حتی می توانید تصاویر برچسب گذاری شده موجود از خود را حذف کنید.

8. برای افزایش امنیت اینستاگرام مکان خود را پنهان کنید

افزایش امنیت اینستاگرام

موقعیت مکانی شما یکی از حساس ترین اطلاعاتی است که اپلیکیشن های اجتماعی مانند اینستاگرام و افراد حاضر در آن می توانند از آن سوء استفاده کنند. بنابراین، ایمن تر است که از برچسب گذاری جغرافیایی پست های خود و حتی اعطای مجوز GPS به اینستاگرام خودداری کنید. این به هدف افزایش امنیت اینستاگرام لازم است!

در دستگاه‌های iOS، تنظیمات را باز کنید، به بخش برنامه بروید و اینستاگرام را انتخاب کنید. روی Location ضربه بزنید و هرگز در زیر اجازه دسترسی به موقعیت مکانی را انتخاب کنید.

در Android، برنامه تنظیمات خود را باز کنید، سپس روی Privacy > Permission manager ضربه بزنید. برای مشاهده برنامه هایی که دسترسی دارند، مکان را انتخاب کنید. اگر اینستاگرام در دسترس است، آن را انتخاب کنید و در صفحه بعدی اجازه ندهید را انتخاب کنید. مراحل در دستگاه‌های مختلف متفاوت است، اما می‌توانید مجوزهای Android خود را با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث که کل فرآیند را استاندارد می‌کنند، مدیریت کنید.

از حریم خصوصی بیشتر در اینستاگرام لذت ببرید

با اعمال این اقدامات، باید بتوانید از تجربه خصوصی تری در اینستاگرام لذت ببرید. اما هنوز چند راه دیگر وجود دارد که اینستاگرام از شما جاسوسی می کند. اگر با این کار راحت نیستید، تنها گزینه ای که برای شما باز مانده این است که به طور کلی پلت فرم را ترک کنید.

با این حال، اگر از iOS استفاده می‌کنید، می‌توانید با رد کردن مجوزهای ردیابی برنامه، ردیابی فراگیر را غیرفعال کنید.

منبع: www.makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید