اشتباهات رایج کاربران اندروید

اشتباهات رایج کاربران اندروید

اشتباهات رایج کاربران اندروید . 10 اشتباه رایج کاربران اندروید .استفاده از اندروید بسیار آسان است، اما همچنین براحتی می توانید دچار اشتباهات شوید که به تجربه شما در استفاده از گوشی آسیب بزند.

اشتباهات رایج کاربران اندروید

اشتباهات رایج کاربران اندروید

اگرچه استفاده از گوشی های اندرویدی آسان است، اما ممکن است که دچار اشتباهاتی شوید که بر عملکرد و قابلیت اطمینان دستگاه شما تأثیر بگذارد – از نصب برنامه های بد تا از دست دادن برخی از مفیدترین ویژگی ها.

بنابراین، بیایید برخی از اشتباهات رایجی را که می توانید در هنگام استفاده از گوشی اندروید خود مرتکب شوید، بررسی کنیم تا در آینده از آنها اجتناب کنید.

شما همچنین می‌توانید مطالب تغییر کیبورد اندروید ، استفاده از مترجم همزمان اندروید ، تست سالم بودن گوشی و همچنین تبدیل گوشی به کامپیوتر را از این بخش بخوانید.

1. بستن برنامه ها بطور مکرر

اشتباهات رایج کاربران اندروید

اولین مورد از اشتباهات رایج کاربران اندروید بستن مکرر برنامه هاست .اندروید دارای مکانیزم موثری برای مدیریت تمامی فرآیندهایی است که به طور همزمان روی دستگاه شما اجرا می شوند. برنامه‌ های پس‌ زمینه، وضعیت فعلی و مصرف باتری شما را نیز مدیریت می‌کند و نیازی نیست نگران آن باشید. وقتی یک برنامه را به صورت دستی می بندید، از حافظه حذف می شود و دفعه بعد باز کردن آن بیشتر طول می کشد.

هدف شما ممکن است آزاد کردن منابع روی گوشیتان باشد، اما همیشه اینطور کار نمی کند.

2. استفاده از برنامه های تقلبی پاکسازی و باتری یا RAM Booster

اشتباهات رایج کاربران اندروید

دومین مورد از اشتباهات رایج کاربران اندروید استفاده از برنامه های تقلبی پاکسازی و باتری یا RAM Booster است. هزاران برنامه در Google Play وجود دارد که ادعا می کنند گوشی شما را پاکسازی می کنند یا باتری و رم آن را تقویت می کنند. خبر بد این است که بسیاری از این برنامه ها اصلا کار خاصی انجام نمی دهند. در واقع، برخی از آنها ممکن است منابع گوشی شما را مصرف کنند و بر عملکرد آن تأثیر منفی بگذارند. آنها وعده های زیادی می دهند اما فقط برای نشان دادن تبلیغات یا فروش خریدهای درون برنامه ای به شما وجود دارند.

بسیاری از برنامه های تقویت کننده غیر ضروری هستند زیرا سیستم اندروید این موارد را به طور خودکار برای شما مدیریت می کند. 

3. نصب برنامه ها از منابع نامشخص

اشتباهات رایج کاربران اندروید

سومین مورد از اشتباهات رایج کاربران اندروید نصب برنامه ها از منابع نامشخص است. گاهی اوقات وقتی نمی توانید یک برنامه یا یک بازی را در Google Play پیدا کنید، ممکن است وسوسه شوید که یک فایل APK را از یک وب سایت غیر بومی در گوگل جستجو کنید. برنامه‌ های این وب‌ سایت‌ ها توسط گوشی شما تأیید نمی‌شوند و احتمالاً شما را در معرض تهدیدات امنیتی و حریم خصوصی قرار می‌دهند.

اگر فقط نسخه معمولی برنامه‌ای را می‌خواهید که نمی‌توانید آن را در Google Play در منطقه خود پیدا کنید، در اکثر موارد اگر از این سایت‌ها برای دانلود APK Android استفاده کنید، مشکلی به وجود نمی آید. اما اگر بخواهید نسخه کرک شده یا مود شده یک برنامه پولی را نصب کنید، احتمال ابتلا به ویروس ها و جاسوس افزارها بیشتر است.

4. زدن روی Dodgy Ads در برنامه ها و مرورگرها

چهارمین مورد از اشتباهات رایج کاربران اندروید زدن روی Dodgy Ads در برنامه ها و مرورگرها است. تبلیغات تقریباً بخشی از همه برنامه‌ ها و وب‌ سایت‌ های مدرن هستند و منبع درآمد مهمی برای توسعه‌ دهندگان و تولید کنندگان محتوا هستند. اما درک این نکته مهم است که برخی از تبلیغات خطرناک هستند و می توانند داده های شما را بدزدند یا ویروس ها را به شما ارسال کنند.

تشخیص تبلیغات بد از تبلیغات خوب چندان سخت نیست. کلاهبرداران معمولاً از تبلیغاتی استفاده می‌کنند که معاملات خیلی خوبی ارائه می‌دهند تا اینکه واقعی باشند، یا سعی می‌کنند شما را فریب دهند تا چیزهایی دانلود کنید—مثلاً برنامه‌های امنیتی خطرناک ممکن است تبلیغاتی تولید کنند که به نظر برسد گوشی شما آلوده است. به طور خلاصه، فریب کلیک های بدافزاری که حریم خصوصی و امنیت گوشی شما را به خطر می اندازند نخورید.

5. دادن مجوزهای غیر ضروری به برنامه ها

پنجمین مورد از اشتباهات رایج کاربران اندروید دادن مجوزهای غیر ضروری به برنامه ها است. مجوزهای برنامه به یک برنامه اجازه می دهد تا به داده ها و منابع دستگاه شما دسترسی داشته باشد تا بتواند عملکرد مربوطه خود را ارائه دهد. هنگامی که یک برنامه را نصب می کنید، چندین پنجره پاپ آپ برای درخواست مجوز ظاهر می شود. برای مثال، یک برنامه گالری درخواست دسترسی به عکس های شما را می دهد، یا یک برنامه پیام رسانی باید بتواند مخاطبین شما را ببیند.

اما برخی از این مجوزها ضروری نیستند و برای جمع آوری داده ها برای تجزیه و تحلیل و تبلیغات شخصی یا حتی برای جاسوسی از شما استفاده می شوند.

بنابراین، لازم است که پاپ‌ آپ‌ های مجوزها را با دقت بخوانید و فقط مواردی را مجاز کنید که با عملکرد صحیح برنامه مرتبط هستند. می توانید مجوزهای برنامه های خود را در تنظیمات سیستم مدیریت کنید. اگر برنامه از یک توسعه‌ دهنده معروف نیست و مجوزهای زیادی می‌خواهد، ممکن است بخواهید یک بررسی پس‌ زمینه روی آن انجام دهید یا به دنبال جایگزینی بگردید.

6. روت کردن, آنبلاک کردن بوت لودر و فلش کردن

اشتباهات رایج کاربران اندروید

ششمین مورد از اشتباهات رایج کاربران اندروید روت کردن, آنبلاک کردن بوت لودر و فلش کردن است. اندروید یک سیستم عامل متن باز است که آن را برای سفارشی سازی انعطاف پذیر می کند. اگرچه، با وجود این انعطاف پذیری، محدودیت هایی از نظر دسترسی به فایل های سیستم اصلی وجود دارد.

اینجاست که روت کردن وارد عمل می شود. این فرآیندی است که به شما امکان می دهد به هسته ای دسترسی پیدا کنید که به طور پیش فرض در سیستم عامل اندروید محافظت می شود.
مشابه دسترسی روت، عنصر دیگری از سیستم وجود دارد که قفل شده است. این بوت لودر نامیده می شود و مسئول راه اندازی سیستم عامل بر روی گوشی شما است. اگر قصد دارید یک رام سفارشی را روی دستگاه خود فلش کنید، باید بوت لودر را باز کنید.
در حالی که همه اینها در تئوری عالی به نظر می رسد، خطرات زیادی را به همراه دارد. همه این فرآیندها می توانند گارانتی شما را باطل کنند و به طور بالقوه می توانند گوشی  شما را خراب کنند. و حتی اگر موفق شوید، ممکن است مستعد تهدیدات امنیتی باشید.
اگر هنوز می‌خواهید به این کار ادامه دهید، ممکن است ایده خوبی باشد که با یک گوشی یدکی آزمایش کنید. به این ترتیب، می توانید بدون به خطر انداختن دستگاه اندرویدی اصلی خود، این کار را انجام دهید.

7. از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نکنید

هفتمین مورد از اشتباهات رایج کاربران اندروید پشتیبان گرفتن از اطلاعات گوشی است. گوشی های اندرویدی از رام برای ذخیره سازی استفاده می کنند. اگرچه این حافظه غیر فرار است، اما برخی از حوادث می تواند به داده های شما آسیب برساند. گاهی اوقات ممکن است به‌ روز رسانی‌ های سیستم از کار بیفتد، یا ممکن است مجبور شوید به دلایلی گوشی خود را ریست کنید. بنابراین، همیشه توصیه می شود برای حفظ امنیت اطلاعات خود از یک سرویس پشتیبان استفاده کنید.
می‌توانید از پشتیبان‌ گیری پیش‌ فرض گوگل استفاده کنید، که به طور مؤثر از همه برنامه‌ ها، مخاطبین و تنظیمات شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. برای یک راهنمای دقیق در مورد بررسی گزینه‌ های مختلف پشتیبان‌ گیری، نحوه پشتیبان‌ گیری صحیح از دستگاه اندروید خود را بررسی کنید.

8. عدم پیکربندی ویژگی Find My Device

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید