اجرا بازی های قدیمی روی پلی استیشن 5 چگونه انجام می شود

اجرا بازی های قدیمی روی پلی استیشن 5

نحوه اجرا بازی های قدیمی روی پلی استیشن 5 چگونه است ؟ آیا کنسول پلی استیشن 5 ( PS5 ) بازی های قدیمی را پشتیبانی میکند؟ آیا می توان بازی های پلی استیشن 4 یا پلی استیشن 3 را روی ps5 اجرا کرد؟ در ادامه به طور کامل نحوه اجرا بازی های قدیمی روی پلی استیشن 5 را توضیح می دهیم.

در بیانیه پلی استیشن 5  شرکت سونی کنسولی را رونمایی کرد که تمام بازی های پلی استیشن 4 را پشتیبانی می کند. این بدین معنی است که بازی های پلی استیشن 4 بر روی پلی استیشن 5 اجرا می شوند. شما همچنین می توانید از بعضی از سخت افزارهای پلی استیشن 4  بر روی پلی استیشن 5 استفاده کنید.

این بیانیه می گوید که مشکلاتی در استفاده از بازی های قدیمی وجود دارد. ما به تمامی جزئیات آن در زیر پرداخته ایم که شامل نحوه اجرا بازی های پلی استیشن 4 ،  چه بازی ممکن است اجرا نشود و اینکه آیا میتوانید بازی های پلی استیشن 4 را بر روی پلی استیشن 5 اجرا کنید یا نه می شوند.

چگونه بازی های پلی استیشن 4 را بر روی پلی استیشن 5 بازی کنیم؟

اجرا بازی های قدیمی روی پلی استیشن 5

بازی های پلی استیشن 4 به راحتی برروی پلی استیشن 5 اجرا می شوند. تمام آنچه که احتیاج دارید گذاشتن دیسک بازی در کنسول پلی استیشن 5 و انتخاب بازی  که قصد بازی آن را دارید از لایبرری پی اس استور است.

این امکان وجود ندارد که بازی هایی که سی دی دارند را بر روی نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 اجرا کنیم به این علت که این نسخه از پلی استیشن دیسک درایو ندارد. اما با خرید بازی های دیجیتال پلی استیشن 4 بر روی هر کنسولی که می خواهید میتوانید آن ها را بازی کنید.

اگر واقعا قصد دارید که پلی استیشن 5 را خریداری کنید مطمئن شوید که چه ورژن یا نسخه ای از آن را خریداری می کنید در این مطلب تمام نکات خرید کنسول پلی استیشن 5 را نیز بررسی کرده ایم. تفاوت آن در این است که نسخه استاندارد آن بعلت داشتن دیسک درایو برای بازی هایی که در سی دی هستند بهتر است. مطمئن شوید که با اکانت فعلی خودتان برای خرید در پی اس استور وارد می شوید.

نحوه اجرای بازی های پلی استیشن 4 بر روی پلی استیشن 5

تقریبا همه بازی های پلی استیشن 4 برروی پلی استیشن 5 با حداقل مشکلات اجرا می شوند. ممکن است که برخی از بازی ها مشکلات گرافیکی داشته باشند و یا  دچار عیب فنی شوند اما با گذر زمان کمتر می شوند. بنابرای اجرا بازی های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 زیاد سخت نیست.

بیشتر بازی هایی که قبلا در پلی استیشن 4 به خوبی اجرا نمی شدند هم اکنون در پلی استیشن 5 به خوبی اجرا می شوند. به دلیل سخت افزار پیشرفته پلی استیشن 5 شما می توانید میزان فریم عالی تر¸ زمان لود شدن سریع تر و رزولوشن بالاتری را داشته باشید. برای اجرای بهتر بازی ها به جای نصب آن ها برروی هارد اکسترنال بازی های دیجیتال را بر روی کارت حافظه نصب کنید.

با وجود اینکه بازی ها هنوز قابل اجرا هستند شما نمی توانید به اشتراک گذاری پلی استیشن¸ بازی آنلاین و تورنومنت های پلی استیشن 4 دسترسی پیدا کنید.

همچنین تعداد کمی از بازی های پلی استیشن 4 هستند که به هیچ عنوان در پلی استیشن 5 اجرا نمی شوند.

چه بازی هایی از پلی استیشن 4 بر روی پلی استیشن 5 اجرا نمی شوند؟

اجرا بازی های قدیمی روی پلی استیشن 5

شرکت سونی لیست تنها 10 بازی از پلی استیشن 4 را که بر روی پلی استیشن 5 اجرا نمی شوند را منتشر کرده است. در نظر گرفتن اینکه 4000 بازی پلی استیشن 4 و یا بیشتر بر روی پلی استیشن 5 اجرا می شوند بسیار تاثیر گذار است.

در اینجا به بازی هایی پلی استیشن 4 که بر روی پلی استیشن 5 اجرا نمیشوند میپردازیم:

 

آیا لوازم جانبی پلی استیشن 4 با پلی استیشن 5 سازگار هستند؟

اجرا بازی های قدیمی روی پلی استیشن 5

لوازم جانبی قدیمی پلی استیشن 4 همانند بازی ها با پلی استیشن 5 سازگار هستند_ با این وجود کاملا قابل پشتیبانی نیستند.

مهم تر از همه این است که دسته بازی دوال شاک بی سیم پلی استیشن 4 همانند دسته پلی استیشن 5 کار می کند. برای بازی های پلی استیشن 5 شما احتیاج به دسته بازی دوال سنس دارید.

شما از PSVR  با عناوین پلی استیشن 4 بر روی پلی استیشن 5 می توانید استفاده کنید اما احتیاج به مبدل دوربین برای انجام آن دارید. در مقابل اگر از قبل از دوربین پلی استیشن 4 استفاده کرده اید شرکت سونی این دوربین را بطور رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

برای دریافت دوربین بصورت رایگان به وبسایت شرکت سونی مراجعه کنید.

همچنین شما از دسته PS Move  برای پلی استیشن 5 میتوانید استفاده کنید که بدلیل اینکه شما ممکن است به بازی های PSVR احتیاج داشته باشید ممکن است کاربرد داشته باشند.

متاسفانه شرکت سونی برنامه ای برای پشتیبانی بازی های PSVR ندارد بنابراین امید به این نداشته باشید  که با آن لوازم جانبی بتوانید بازی های جدید را بازی کنید.

آیا بازی های قدیمی پلی استیشن یک 1 2 و 3 بر روی پلی استیشن 5 اجرا می شوند؟

اجرا بازی های قدیمی روی پلی استیشن 5

علیرغم شایعاتی که در مورد اجرای بازی های پلی استیشن 1 2 و 3 بر روی پلی استیشن 5 هست هیچکدام از این شایعات صحت ندارند. تنها نسخه قدیمی بازی های پلی استیشن 4 بر روی پلی استیشن 5 قابل اجرا هستند.

هنوز راه های دیگری برای اجرای بازی های قدیمی پلی استیشن 4 بر روی کنسول های جدید پلی استیشن وجود دارند.

بسیاری از بازی های پلی استیشن 1 2 و 3  دوباره منتشر شده اند و در برخی از موارد دوباره  برای پلی استیشن 4 تکثیر شده اند. بدلیل اینکه آن بازی های دوباره منتشر شده الان بر روی پلی استیشن 4 قابل اجرا هستند پس قطعا این بازی ها در پلی استیشن 5 نیز قابل اجرا هستند.

بعنوان مثال بازی اصلی The Last of Us برای پلی استیشن 3 منتشر شده بود و بر روی پلی استیشن 4 قابل اجرا نیست. اما نسخه دوباره منتشر شده The last of Us برای پلی استیشن 4 بر روی پلی استیش5 نیز قابل اجرا است.

بازی های کلاسیک دیگری که برای پلی استیشن 1و 2 بودند مانند مکس پین  جک و داکستر و نسخه اصلی سه گانه جی تی ای و بازی های دیگری مانند آن که دوباره برای پلی استیشن 4 دوباره منتشر شده اند بر روی پلی استیشن 5 نیز قابل اجرا هستند.

هم اکنون پلی استیشن به شما امکان را می دهد که بازی های بیشتری را بر روی پلی استیشن 5 اجرا کنید

هم اکنون پلی استیشن بر پایه سرویس گیمینگ ابری شرکت سونی است. آن بیش از 700 بازی پلی استیشن 3 و 4 را برای دانلود و اجرا ارائه می کند که این بازی ها قابل اجرا بر روی پلی استیشن 5 هستند.

اگر تا به حال از پلی استیشن استفاده نکرده اید می توانید با ورود به وبسایت شرکت سونی از بازی های رایگان و دسترسی به بازی های کلاسیک آن بهره ببرید. و اگر هم که از قبل به وبسایت وارد شده اید بر روی اکانت خود در پلی استیشن 5 بزنید و از بازی های پلی استیشن 3 و 4 بهره ببرید.

همچنین شما می توانید مطالب آیا پلی استیشن 4 بخریم یا ایکس باکس وان یا بهترین کنسول بازی 2020 را نیز از این بخش مطالعه نمایید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید