آیا صفحه نمایش ثانویه در پشت گوشی های هوشمند کاربردی است؟

صفحه نمایش ثانویه

در گذشته تمامی گوشی های هوشمند شبیه به هم بودند. اما پس از آن, برخی از مدل ها شروع به استفاده از طراحی فول اسکرین بدون قاب سه طرفه  کردند (مانند MI MIX ) , صفحه ناچ (مانند iPhone X) , صفحه دارای ناچ قطره ای ( مانند Sharp Aquos) و صفحه نمایش پانچ ( مانند Honor V20). امروزه, همه گوشی های هوشمند برند این ویژگی ها را ارائه می دهند. بنابراین, همگی آنها دوباره شبیه به هم می شوند. پس, به منظور اینکه گوشی شما قابل تشخیص شود به پشت گوشی تغییر مکان پیدا کرده اند. طراحی و چیدمان دوربین عقب چیزی است که همگی تولیدکنندگان گوشی هم اکنون تمرکز خود را بر روی آن می گذارند. اخیرا متوجه شده ایم که ایسوس راگ فون 5 صفحه نمایش ثانویه ای را به پشت گوشی اضافه کرده است. و سپس متوجه گوشی شیائومی می 11 Ultra با یک صفحه نمایش ثانویه در پشت گوشی شدیم. اما اینها اولین گوشی هایی نیستند که از این طراحی استفاده کرده اند. تمامی گوشی های قبلی که قصد داشتند صفحه نمایش ثانویه ای را ارائه بدهند با شکست مواجه شدند. پس چرا گوشی های هوشمند برند, دوباره تصمیم به استفاده از این طراحی کردند؟

گوشی هایی با صفحه نمایش ثانویه

میزو 7 پرو / پلاس

صفحه نمایش ثانویه

زمانیکه که صحبت از دوربین ثانویه در پشت گوشی می شود, ما باید مدل های Meizu Pro 7 و Pro 7 Plus را بیاد آوریم. صفحه نمایش ثانویه در قسمت سمت چپ بالای  پشت گوشی قرار داشت. طراحی آن همراه با نوار بلندی بود. Meizu در آن زمان آنرا picture screen می نامید. Meizu سعی کرد که با picture screen عملکردهای زیادی را وارد گوشی کند. اما هیچکس از این ایده حمایت نکرد. اگرچه در آن زمان چیز جدیدی بود , اما کاربران از آن استقبال نکردند. و به همین علت Meizu آنرا حذف کرد.

Nubia X

طرح صفحه نمایش ثانویه Meizu با شکست روبرو شد. اما این داستان و قضیه همانجا تمام نشد. همانطور که گوشی های هوشمند پا به عرصه فول اسکرین شدن گذاشتند, مشکلات جدیدی بوجود آمد. اینکه دوربین جلو را در کجا قرار دهند؟ همانطور که در قبل گفته شد, برخی از تولید کنندگان طراحی دوربین های ناچ/ ناچ قطره ای/پانچ و یا پاپ آپ را انتخاب کردند. با این وجود برخی از تولید کنندگان بر این باور بودند که دوربین عقب کافی است. اما این باور درست است؟ در این مورد, صفحه نمایش دوگانه گوشی هوشمند Nubia X یک دستگاه با طراحی منحصر بفرد بود. آن گوشی با یک دوربین اصلی و دو صفحه نمایش ارائه می شد. پس زمانیکه احتیاج به دوربین جلو ندارید می توانید از صفحه نمایش اصلی استفاده کنید. اما زمانیکه احتیاج به این دارید که از تماس تصویری استفاده کنید و یا عکس سلفی بگیرید, میتوانید به صفحه پشت گوشی سوییچ کنید. همچنین این گوشی مشکل ساختار سنگین دوربین های پاپ آپ را حل کرده است.

با این وجود, یک گوشی هوشمند نمی تواند همزمان دو صفحه نمایش داشته باشد. دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. اولین دلیل این است که دوربین ثانویه رزولوشن بالا و پارامترهای صفحه نمایش اصلی را ندارد. بسرعت شارژ باتری را مصرف می کند. دلیل دوم این است که گوشی, دو پنل صفحه نمایش در دوطرف گوشی دارد. منظور این است که حافظه داخلی گوشی حتی با یک صفحه نمایش می تواند کم باشد. می توانید تصور کنید که وقتی که گوشی از دو صفحه نمایش استفاده می کند چه اتفاقی در داخل گوشی می افتد؟ حرارت داخلی گوشی مشکل قابل توجهی را بوجود می آورد.

شیائومی Mi MIX Alpha

Nubia نمی توانست صنعت را تغییر دهد. اما شیائومی همچین تجربه ای را دارد. بنابراین, زمانیکه شیائومی طراحی کانسپت گوشی شیائومی می میکس آلفا را در سال 2019 معرفی کرد, این امید بود که گوشی هایی با صفحه نمایش دوگانه خواهیم دید و این گوشی ها فراگیر خواهند شد. در واقع, آن یک صفحه نمایش دوگانه نبود, بلکه صفحه فراگیر بود. فریم میانی دوطرف گوشی همچنین از از مواد صفحه نمایش استفاده می کرد. علاوه بر این, کیفیت این طراحی کانسپ صفحه نمایش فراگیر خیلی بهتر از صفحه نمایش دوگانه Nubia بود. متاسفانه, به تولید انبوه نرسید.

Hisense A6

همچنین جایگزین دیگری نیز وجود دارد. صفحه نمایش ثانویه پشت گوشی Hisense A6 از طراحی صفحه جوهری بهره می برد که برای خواندن ایبوک ها کاربردی است. دکمه های بیضی دوطرف گوشی می توانند مایبن صفحه نمایش اصلی و صفحه نمایش ثانویه سوئیچ شوند. البته, در مقایسه با Meizu و Nubia محبوبیت Hisense در بین گوشی های هوشمند کمتر است. پس بنابراین این طراحی صفحه نمایش دوگانه کاربران را جذب نخواهد کرد.

گوشی های هوشمندی که قرار است با صفحه نمایش دوگانه وارد بازار شوند

هر دو مدل Xiaomi Mi 11 Ultra و ROG Gaming Phone 5 با صفحه نمایش باریک دوگانه روانه بازار می شوند. علاوه بر این, اگر گوشی شیائومی از این طراحی برای گرفتن عکس های سلفی استفاده می کند, گوشی ROG از آن برای نشان دادن افکت های مختلف بازی استفاده می کند.

علاوه بر این, این گونه از صفحه نمایش ها مشکلات زیادی را بوجود می آوردند. بایید بگوییم که اگر صفحه نمایش ثانویه MI 11 Ultra برای گرفتن سلفی, و vlogs استفاده می کند, بخوبی کار نخواهد کرد.  استفاده از صفحه نمایش در پشت گوشی های گیمینگ سوالات زیادی را بوجود می آورد. در این مورد, ما فکر می کنیم بیشتر از اینکه چیز جدی باشند, ترفندهای بازاریابی هستند.

پس سوال این است که چرا بعد از همه اینها دوربین ثانویه به محبوبیت نرسیده است, اما همیشه تولید کنندگانی هستند که بدنبال استفاده از آنند؟ در واقع دلیل اصلی آن کاربرد محدود آن می باشد. همچنین اینکه کاربران بخواهند بطور مداوم از دوربین ثانویه استفاده کنند از کارآمدی گوشی کم می کند. با این وجود, زمانیکه طراحی جلوی گوشی هوشمند نمی تواند تغییر زیادی کند, اضافه کردن صفحه نمایش ثانویه مسلما می تواند نقش مهمی در متفاوت بودن گوشی هر شخصی ایفا کند. اما این صفحه نمایش جایگزین نمی تواند عملکردهایی را اضافه کند, به این علت که کاربران اغلب اوقات ار آن استفاده نمی کنند.

منبع: GIZCHINA

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید