آیا شارژ کردن ساعت هوشمند در شب عیب دارد

شارژ کردن ساعت هوشمند در شب

شارژ کردن ساعت هوشمند در شب چه ایراداتی دارد؟ آیا می توانیم ساعت هوشمند خود را یک شب تا صبج در شارژ بگذاریم ؟ در ادامه مشکلات شارژ کردن اسمارت واچ ها در طول شب را بررسی می کنیم.

شارژ کردن ساعت هوشمند قانون و نکته خاصی دارد؟ ایا باید ساعت هوشمندخود را شب روی تختخواب بگذارید تا صبح شارژ شود؟ یا باید در روز شارژ کنید، چه زمانی برای شارژ ساعت مناسب  تر است؟چگونه از ساعت هوشمد خود بیشتر مراقبت کنیم؟ در این مقاله تلاش کرده ایم تا نکات قابل ملاحظه ای در خصوص مراقبت از ساعت های هوشمند بیان کنیم و در اخر بتوانیم علت ایراد شارژ کردن ساعت هوشمند در شب را بیابیم.

بدنبال کسب در امد هستید؟ اگر دوست دارید از بازی کسب درامد کنید بخوانید:    کسب درامد از بازی ، چگونه با بازی کردن پول دربیاوریم؟

چند سالی است که ساعت های هوشمند به بازار ارائه شده اند ، نه تنها از جذابیت ان ها کسته نشده که محبوبیت ساعت‌های هوشمند در چند سال گذشته رو به افزایش بوده است. امروزه تنها علاقه مندان به فناوری ، از ساعت های هوشمند استفاده نمی کنند، بلکه اپل و سامسونگ برای کسب بخش بزرگی از بازار فروش ساعت های هوشمند نسل جدید رقابت می کنند و هر دو انتخاب های فوق العاده ای را ارائه می دهند.

نکاتی پرکاربرد برای بهتر دیده شدن در اینستاگرام ،اگر کاربر اپلیکیشن محبوب و جذاب اینستا هستید بخوانید:   تنظیمات سایز عکس و ویدیو در اینستاگرام

با وجود پیشرفت های فناوری، باتری یک ساعت هوشمند هنوز نسبتاً کوچک است. اگر در طول روز از آن استفاده کنید، متوجه خواهید شد که شارژ ساعت هوشمندتان تا شب تمام می شود و اغلب در تایم استراحت به منظور شارژ کردن ساعت هوشمند در شب ان را به برق متصل میکنند. اما آیا این بد است که ساعت هوشمند خود را یک شبه شارژ کنید؟ بیایید دریابیم.
آیا باید ساعت هوشمند خود را یک شبه شارژ کنید؟

اول از همه، باید بدانید که شارژ کردن ساعت در یک شب آن را در معرض خطر قرار نمی دهد. برای مثال، لازم نیست نگران شارژ بیش از حد باشید. دستگاه های الکترونیکی مدرن زمانی که باتری به حداکثر ظرفیت رسید، برق را خاموش می کنند.پس شارژ کردن ساعت هوشمند در شب ذاتاً خطرناک نیست.

بیشتر ساعت های هوشمند از باتری لیتیوم یونی تغذیه می کنند. این باتری ها از طریق جریان یون ها ولتاژ تولید می کنند، از بار منفی به مثبت.

تمام باتری‌های ساعت هوشمند دارای مدار محافظ داخلی هستند که از شارژ بیش از حد باتری‌های لیتیوم یونی جلوگیری می‌کند. همچنین یک سیستم مدیریت یکپارچه وجود دارد که میزان شارژ باتری را کنترل می کند و پس از رسیدن باتری به حداکثر ظرفیت، جریان را قطع می کند.

بنابراین، به طور خلاصه، شارژ کردن ساعت هوشمند در شب خطری ندارد. این در حالی است که صبح با یک ساعت هوشمند کاملا شارژ شده و یک نگرانی کمتر از خواب بیدار خواهید شد.

اگر یک شبه ساعت هوشمند خود را به برق بگذارید چه اتفاقی می افتد؟

شارژ کردن ساعت هوشمند در شب

هنگامی که بعد از شارژ کردن ساعت هوشمند خود به خواب می روید، حدود یک یا دو ساعت (بسته به ساعت، ظرفیت، مارک و غیره) طول می کشد تا ساعت به طور کامل شارژ شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، مدار محافظ برق را قطع می کند.

اما وقتی باتری (به دلیل فعالیت های پس زمینه ) شروع به تخلیه شارژ می کند، مدار دوباره درگیر می شود و باتری شارژ شروع به دریافت برق میکند. در ساعت‌های هوشمند رده بالاتر و سایر دستگاه‌های الکترونیکی، فناوری موسوم به شارژ قطره‌ای وجود دارد که میزان انرژی تحویلی به تلفن را با مقدار از دست رفته در فعالیت‌های پس‌زمینه عمومی متعادل می‌کند.

با این حال، اگر ساعت هوشمند شما چنین ویژگی را نداشته باشد، به تلاش خود برای برق رسانی به ساعت هوشمند با ظرفیت کامل خود ادامه می دهد که می تواند منجر به داغ شدن بیش از حد و کاهش عمر باتری شود. همانطور که از قبل می دانید، باتری های لیتیوم یونی معمولاً با گذشت زمان تخریب می شوند. در نتیجه ظرفیت باتری ساعت هوشمند شما در عرض دو سال یا بیشتر به نصف کاهش می یابد. در حالی که راه هایی برای بهبود عمر باتری ساعت هوشمند شما وجود دارد، نمی توانید این روند تخریب را به طور کامل متوقف کنید.

اما، اگر به شارژ کردن ساعت هوشمند در شب ادامه دهید، در نهایت بر عمر باتری آن تأثیر منفی خواهد گذاشت. و این یکی از دلایلی است که شارژ کردن ساعت هوشمند در شب را دارای مشکل میکند و باعث کاهش عمر باتری می شود.

چرخه شارژ باتری ساعت هوشمند

یک تصور غلط رایج در خصوص شارژ کردن لوازم برقی این است که قبل از اینکه آن را برای شارژ به برق وصل کنند، باید اجازه دهند باتری ساعت هوشمند خود تا 0 درصد یا تا حد امکان به آن نزدیک شود.

این ایده عاقلانه ای نیست و به عمر باتری ساعت هوشمند آسیب می رساند. همانطور که گفته شد، باتری‌های لیتیوم یونی دائماً در حالت پوسیدگی هستند، بنابراین وقتی اجازه می‌دهید تا 0 درصد پایین بیاید، به طور قابل توجهی به ظرفیت باتری برای نگه داشتن شارژ کامل آسیب می‌رسانید زیرا یون‌ها کمتر و کمتر متحرک می‌شوند.

یک چرخه شارژ به طور کلی به معنای شارژ باتری از 0 تا 100٪ است. اما، می‌توانید با وصل کردن ساعت هوشمند به 20 درصد و اجازه دادن به شارژ کامل، چرخه شارژ را کامل کنید.

بسیاری از شرکت ها اقداماتی را برای بهبود عملکرد باتری نیز انجام داده اند. به عنوان مثال، اپل، شارژ بهینه خود را معرفی کرد که عملکرد آن را در زمانی که باتری ساعت کم است کاهش می دهد.

این به تعادل عملکرد باتری کمک می کند و آسیب به باتری را به حداقل می رساند. اکثر ساعت های هوشمند برای تعداد مشخصی از چرخه شارژ رتبه بندی می شوند. به عنوان مثال، اپل واچ پس از 1000 چرخه شارژ حدود 20 تا 30 درصد شارژ خود را از دست می دهد.

شارژ کردن ساعت هوشمند در شب مشکل بزرگی نیست اما بهتر است انجام نشود !

اگر در طول روز وقت کافی برای شارژ ساعت هوشمند خود ندارید، می توانید به راحتی آن را یک شبه شارژ کنید. تأثیر زیادی بر عمر باتری نخواهد داشت، اما نکته کلیدی که باید مطمئن بود این است که باتری بیش از حد گرم نمی شود، که می تواند به باتری آسیب برساند و در بدتر از آن، باعث آتش سوزی الکتریکی شود. پس عاقلانه تر است که در روز زمانی برای شارژ ان قرار دهید.

پیشنهاد ما به شما عزیزانی که در طول روز زمان ندارید برای شارژ کزدن ساهت هوشمند خود خرید یک پاور بانک قوی است ! پاور بانک به شما این انکان را میدهد که در طی یک مسیر رانندگی ساعت خود را شارژ کنید!

منبع:www.makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید