عکاسی در شب ، چگونه در شب عکس های حرفه ای ثبت کنیم

عکاسی در شب

با وجود ارتقا تکنولوژی و بهبود کیفیت دوربین‌های عکاسی ، عکاسی در شب هنوز هم با چالش‌های زیادی روبرو است. در این مطلب قصد داریم تا روش‌های حرفه‌ای برای عکاسی در شب را آموزش دهیم تا بتوانید بهترین عکس را در کمترین نور ممکن ثبت کنید.

زمانی که می‌خواهید در شب عکاسی کنید ، نکته‌های بسیار زیادی را باید رعایت کنید تا بتوانید بهترین تصویر را در صحنه‌های با نور کم ثبت نمایید، حال چه با دوربین DSLR عکاسی می‌کنید چه با گوشی هوشمند، تمامی نکات باید رعایت شود.

آموزش عکاسی در شب

از فلش دوربین استفاده کنید

آموزش عکاسی در شب

اگر از اشیا یا موجودات در شب عکاسی می‌کنید حتما باید از فلش بهره بگیرید چرا که نور اضافی مد نظر را برای شما فراهم می‌کند. استفاده از فلش به شما کمک می‌کند تا اولین جسمی را که نور به آن می‌رسد بتوانید ثبت کنید، البته توجه داشته باشید که از چه زاویه‌ای نور را می‌تابانید تا بتوانید از کامپوزیشن عالی بهره بگیرید.

اکسپوزر را به صورت دستی تنظیم کنید

برای این که عکاسی در شب حرفه‌ای انجام دهید باید تنظیمات گوشی یا دوربین را روی حالت Pro یا دستی قرار دهید، چرا که عکاسی در شب نیاز به تنظیمات اضافی فوق العاده ای دارد. به عنوان مثال باید دیافراگم ، ISO و سرعت شاتر را تا حد ممکن تغییر دهید.

هر سه تنظیم به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید اکسپوزر تصویر ثبت شده در شب را به صورت دستی اعمال کنید و بیشینه کارایی را که می‌خواهید از آن به ثبت برسانید. البته تنظیمات دقیق بستگی به میزان دید شما دارد که می‌توانید مثال‌های آن را در نمونه‌های زیر ببینید.

View this post on Instagram

@telepixs عکاسی از آسمان در شب ISO 3200 F 100 S 16 برای عکاسی از آسمان در شب بهتر است میزان گشودگی دیافراگم را افزایش داده تا نور بیشتری در تصویر ثبت شود، همچنین فاصله کانونی باید در بیشترین حالت ممکن قرار بگیرد. برای ثبت حرکت ابرها در شب نیز می توانید میزان زمان شاتر را افزایش دهید. ____________________________________ #عکاسی #عکاسی_هنری #عکاسی_پرتره #عکاسی_خلاق #عکاسی_طبیعت #عکاسی_مدلینگ #عکاسی_با_موبایل #عکاسی_کودک #عکاسی_فشن #عکاسی_حرفه_ای #عکاسی_آزاد #عکاسی_خیابانی #عکس #عکس_خاص #عکس_هنری #عکس_متن #عکس_طبیعت #عکس_فانتزی

A post shared by camera pixs (@telepixs) on

همچنین می‌توانید از طریق مطلب آموزش عکاسی با گوشی هوشمند ، نحوه تنظیمات اکسپوزر را یاد بگیرید.

از سه پایه استفاده کنید

آموزش عکاسی در شب

عکاسی در شب نیاز به میزان سرعت شاتر پایین و گشودگی دیافراگم بالا دارد، بنابراین حتما دوربین یا گوشی خود را روی سه پایه قرار داده و آن را برای عکاسی ثابت نگه دارید در غیر این صورت تصاویر شما کاملا مات می شوند.

سه پایه خوب می‌تواند به راحتی به شما کمک کند تا با استفاده از هر زاویه و میزان دیدی عکاسی کنید. سه پایه‌ها همچنین میزان لرزش دوربین را به شدت کاهش می‌دهند.

همچنین می‌توانید برای خرید سه پایه مناسب عکاسی با گوشی و دوربین به این بخش مراجعه کنید.

از ریموت برای عکاسی در شب بهره بگیرید

اگر حتی دوربین یا گوشی خود را روی سه پایه تنظیم کرده‌اید، توجه داشته باشید که عکسی گرفتن چه با لمس و چه با دکمه روی دوربین باعث لرزش اولیه آن می‌شود بنابراین عکس شما تار خواهد شد. در این حالت بهتر است که از یک ریموت برای عکاسی در شب بهره بگیرید تا میزان نویز و عملا میزان لرزش تصویر را به پایین‌ترین سطح خود بیاورید.

تصاویر خود را در فرمت RAW ذخیره کنید

گوشی‌های هوشمند جدید و دوربین‌های DSLR قابلیت ذخیره سازی تصاویر در فرمت RAW را به کاربر می‌دهند. این فرمت کمتریم میزان نویز و بیشترین میزان داده موجود که از سنسور دوربین دریافت می‌شود را در خود دارد.

زمانی که می‌خواهید از آسمان در شب عکاسی کنید، بهترین گزینه ذخیره سازی در فرمت RAW است. اگر تصویر خود را در فرمتی به جز RAW ذخیره سازی کنید، اطلاعات بی‌شماری روی تصویر از بین خواهد رفت. اپلیکیشن های زیادی هم وجود دارند که می توانید به وسیله آن عکس های خود را با فرمت RAW روی گوشی ذخیره کنید، یکی از این اپلیکیشن ها ادوبی لایت روم است که از این طریق می توانید آن را برای گوشی دانلود کنید.

تصاویر متفاوت با زاویه‌های متفاوت بگیرید

آموزش عکاسی در شب

مطمئنا برای عکاسی در شب دقیقا همان اولین عکسی که ثبت می‌کنید بهترین عکس شما نخواهد بود، بنابراین بهترین کار این است که از زوایا و تنظیمات متفاوت استفاده کرده تا بهترین خروجی را از تصاویر خود به دست بیاورید.

در حالت‌های مختلف میزان ISO ، سرعت شاتر و دیافراگم را افزایش دهید سپس عکاسی کنید، نتیجه را ببینید و مجددا عکس بگیرید.

تمرین با لنز در دید شب به شما کمک می‌کند تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کرده و بهترین عکس را ثبت کنید.

از تکنیک براکتینگ استفاده کنید

گاهی اوقات در شب از اجسامی عکاسی می‌کنید که در یک فاصله نیستند و در عمق‌های متفاوتی نسبت به شما قرار دارند ، بنابراین باید از براکتینگ استفاده کنید که نوعی سیستم دستی HDR است. با این کار شما از زوایا مختلف از جسم با اکسپوزر های متفاوت عکاسی می‌کنید تا سر انجام بهترین کیفیت را از عکسی که می‌خواهید به دست بیاورید.

پس از اعمال این تکنیک می‌توانید تصاویر ثبت شده را در نرم افزارهای ویرایش عکس قرار داده و تنظیمات دلخواه خود را روی اجسامی که در تصویر هستند اعمال نمایید.

میزان نور جسم را در برابر پس زمینه بسنجید

عکاسی از خیابان

عکاسی در شب از اجسام نیاز به نوعی سنجش نور جسم نسبت به پس زمینه دارد، به عنوان مثال تفاوت حتی چند درصدی پس زمینه از جسم ، در تاریکی شب باعث می‌شود تا جسم شما به کلی در تصویر محو شود.

به طور مثال اگر می‌خواهید از یک جسم نزدیک خیابان با نور زیاد عکاسی کنید، جسم شما محو شده و خیابان بیشتر در دید تصویر نمایان خواهد شد. باید در نظر داشته باشید که جسم شما نیز حتما بخشی از نور خیابان را جذب و در لنز دوربین منعکس کند. در این روش می‌توانید از نور مصنوعی نیز برای افزایش دید جسم اصلی نسبت به پس زمینه بهره بگیرید.

برای ایجاد نور مصنوعی ، white balance را تنظیم کنید

یکی از سخت ترین مراحل عکاسی در شب ، تنظیم white balance با استفاده از منبع نور مصنوعی در محیط است. بر اساس منبع نور ساطع شده، میزان رنگ تصویر شما نیز تفاوت پیدا خواهد کرد، بر این اساس شما باید white balance خود را تنظیم کنید و میزان گرمی طبیعی منبع نور مصنوعی را با نور خورشید، نور هوای ابری، نور چراغ یا سایر منابع تنظیم نمایید.

به طور مثال در پیاده رو خیابان، چراغ‌هایی قدیمی را می‌بینید که نور زرد رنگ اما کم سویی را دارند، اگر می‌خواهید تصویر خیره کننده از این نور و محیط بگیرید باید بتوانید یا white balance را در خلاف جهت این نور تنظیم کنید تا نور سردتری به دست بیاورید، یا این که همسو با آن قرار داده تا میزان گرمایش نور چراغ‌ها را بیش از پیش افزایش دهید و نوعی اغراق در تصویر به وجود بیاورید.

برای عکاسی از آسمان شب منطقه مناسب را انتخاب کنید

عکاسی از آسمان

برای عکاسی از آسمان شب حتما باید در مکانی باشید که کمترین میزان نور محیط را ببیند و آسمان و ستارگان بیشتر در بالای سر شما دیده شود. البته حتما هم نباید منطقه‌ای خیلی دور رفته و از به سرقت رفتن وسایل و یا خطرات دیگر بترسید! و نکته دیگر این که حتما اجازه خروج از منزل در ساعت خاصی از شب را داشته باشید.

اگر بتوانید مناطق عکاسی بکر برای آسمان شب را انتخاب کنید، بهترین تصاویر ممکن را نیز می‌توانید در عکاسی در شب ثبت نمایید.

نکته آخر، وسایل عکاسی حرفه‌ای خریداری کنید

خرید وسایل حرفه‌ای عکاسی مثل سه پایه مرغوب، منبع نور مصنوعی ، فیلترهای متناسب، دوربین و یا لنز خوب همه باعث می شوند تا شما یک تجربه لذت بخش از عکاسی در شب داشته باشید. بنابراین فراموش نکنید که از کوچک ترین جزییات نیز در یک عکاسی حرفه‌ای گذر نکنید.

همچنین می‌توانید تمام لوازم جانبی دوربین عکاسی حرفه‌ای را در این لینک مشاهده کنید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید