آموزش ساخت ویدیو کلیپ با گوشی و بهترین اپلیکیشن های ویدیو

ساخت ویدیو کلیپ با گوشی هوشمند و به وسیله اپلیکیشن هایی که در ادامه معرفی می کنیم یکی از ساده ترین کار ها است. برای ساخت ویدیو کلیپ حرفه ای با گوشی تنها نیاز به کمی خلاقیت و یک برنامه ویرایش ویدیو حرفه ای نیاز دارید، بنابراین با ما همراه باشید تا آموزش دهیم چطور بتوانید به راحتی کلیپ های حرفه ای با گوشی خود بسازید.

زمانی ، تنها راه تسلط بر هنر زیبای ویرایش ویدئو کار در استودیوهای فیلم سازی حرفه ای بود و سپس نرم افزارهای رایانه ای مانند Final Cut Pro در ساخت فیلم های را بر روی میز کار در اختیار فیلمسازان جوان قرار داد.

در حال حاضر با وجود اپلیکیشن های حرفه ای ویرایش و ادیت ویدیو دیگر نیازی به داشتن یه استودیو حرفه ای نیست. می توانید از تقریباً هرجای دنیا با استفاده از یک برنامه ویرایش ویدئو در تلفن هوشمند خود ، یک فیلم مستند کوچک را در عرض چند دقیقه فیلمبرداری و پخش کنید.

گزینه های رایگان بسیاری برای ساخت ویدیو کلیپ با گوشی در اختیار شما قرار دارد ، از جمله برخی از آنها بیشتر کارهای حرفه ای ویرایش ویدیو را برای شما انجام می دهند. شما به راحتی کلیپ ها ، عکس ها و موسیقی متن را از بایگانی های تلفن خود انتخاب می کنید و اجازه می دهید آنها به کار خود ادامه دهند.

بعضی از اپلیکیشن های دیگر به شما امکان می دهند نوعی تصمیمات عملی خلاقانه بگیرید که مختص اورسون ولز ، استنلی کوبریک و دیگر ادیتورهای حرفه ای فیلم باشد. این دقیقا همان چیزی است که بعد از خواندن این مطلب به دست می آورید!

آموزش ساخت ویدیو کلیپ با گوشی

اپلیکیشن magisto

ساخت ویدیو کلیپ با گوشی

این برنامه ساده ترین و در عین حال کاربردیترین برنامه برای ساخت ویدیو کلیپ با گوشی است (حتی اگر رابط کاربری کاملاً شلوغی داشته باشد) و فیلم ها را به صورت ساده و حرفه ای میکس و ادیت می کند. شما نمی توانید ویرایش های دستی زیادی انجام دهید ، مگر اینکه با قیمت 10 دلار در ماه Magisto را بخرید.

برای ایجاد یک ویدیو با نسخه رایگان ، این مراحل را دنبال کنید:

  • دکمه “ساخت فیلم” را فشار دهید.
  • کلیپ ها و عکس هایی را که می خواهید شامل شود از کتابخانه در تلفن خود انتخاب کنید.
  • یکی از 25 سبک ویرایش را انتخاب کنید.
  • آهنگی را انتخاب کنید تا به عنوان موسیقی متن پخش شود.
  • عنوان اضافه کنید.
  • روی “ساخت فیلم من” کلیک کنید دکمه.

دقیقاً به همین ترتیب ، شما ویدیویی حرفه ای ساخته اید که می توانید در سایت مورد علاقه خود و در رسانه های اجتماعی آن را بارگذاری کنید.

اپلیکیشن ساخت ویدیو کلیپ Adobe Premier Clip

ساخت ویدیو کلیپ با گوشی

برنامه Adobe Premiere Clip نسبت به Magisto کنترل دستی بیشتری به شما می دهد.

پس از باز کردن یک پروژه ، بر روی نماد بعلاوه کلیک کرده و کلیپ ها ، عکس ها و موسیقی مورد نظر برای استفاده در ویدیو کلیپ را انتخاب کنید. بعد از آن ، به شما دو گزینه داده می شود: Automatic یا Freeform. همانطور که از نام آن مشخص است ، اولین تنظیم ویدیو را برای شما ایجاد می کند ، سرعت فیلم را با ضرب آهنگ موسیقی متن شما همگام سازی می کند. در صورت تمایل ، می توانید گام به گام ، موسیقی متن یا ترتیب کلیپ ها را تغییر دهید.

تنظیمات Freeform به شما امکان می دهد کلیپ ها را کوتاه کنید ، عناوین را اضافه کنید ، فیلترها را اعمال کنید و میزان صدا را تنظیم کنید. حتی می توانید سرعت جداگانه ویدیو کلیپ ها را کم کرده و با استفاده از کنترل های کشویی علامت گذاری شده ، نور برجسته و سایه ها آنها را ویرایش کنید.

با این وجود نمی توانید سرعت کلیپ ها را افزایش دهید. و شما فقط یک راه برای انتقال از صحنه ای به صحنه دیگر دارید: Crossfade.

در ویدیو زیر می توانید به طور کامل روش کار با ادوب پریمایر را آموزش ببینید، فقط برای دیدن ویدیو باید فیلـــتر شــــکن خود را روشن کنید:

هر چند یک مورد خوب هم وجود دارد. این برنامه به خوبی با نرم افزار رایانه ای پر پریمای Pro CC Adobe ادغام می شود. این بدان معنی است که می توانید فایلی را که با Premiere Clip ویرایش کرده اید به یک لپ تاپ منتقل کرده و برای ویرایش دقیق تر آن را به Premiere Pro وارد کنید.

 

 

اپلیکیشن اپل iMovie

آموزش ساخت ویدیو کلیپ با گوشی

به طور قطع بهترین اپلیکیشن برای ساخت ویدیو کلیپ اپل با گوشی ، اپلیکیشن اپل iMovie است.

iMovie به شما امکان ویرایش های حرفه ای ویدیو و کلیپ را به شما می دهد. پس از قرار دادن فیلم ، عکس و کلیپ های موسیقی خود بر روی جدول زمانی مجازی ، می توانید به راحتی طول هر صحنه را گسترش داده یا کوتاه کنید تا به جلوه مورد نظر خود برسید. انتخاب گسترده ای از موسیقی متن و ابزار انتقال به شما کمک می کند تا هر چیزی را بهم پیوند دهید. و این برنامه جلوه های انیمیشن جالب Ken Burns را ارائه می دهد تا عکس ها و متن های شما را زنده کند.

در بخش پروژه های iMovie ، می توانید با استفاده از 14 الگو بر اساس موضوعاتی مانند “ترسناک” و “عاشقانه” ، پیش پرده ای هالیوود مانند ایجاد کنید.

اگر به تسلط بر ابزار برنامه نیاز دارید ، به سادگی بر روی علامت سوال در بالای هر صفحه کلیک کنید و با نوشتن متن در مورد ویژگی ها و تنظیمات مهم ، این گزینه نیز روشن می شود.

پس از اتمام ویرایش ها ، پروژه خود را در بخش تئاتر برنامه ذخیره می کنید. اگر حساب iCloud دارید ، می توانید آن را برای مشاهده در لپ تاپ یا آیپد خود ذخیره کنید.

 

اپیکیشن ساخت ویدیو کلیپ GoPro Splice

ساخت ویدیو کلیپ با گوشی

GoPro دو برنامه ویرایش فیلم دارد. Splice به شما امکان ویرایش دستی بیشتری را می دهد. در حقیقت ، بسیاری از ابزارهای ویدیویی ، عکس ، متنی و فیلترهای مشابه را که با iMovie ارائه می شوند ، ارائه می دهد.

اما این اپلیکیشن ساخت ویدیو کلیپ اپل دارای چند مورد جالب توجه است که از جمله آنها می توان به قابلیت تنظیم مدت زمان انیمیشن های عکس و انتخاب رنگ های مختلف برای پس زمینه ویدئو اشاره کرد. همچنین می توانید از تنظیمات پیش فرض برای کوتاه کردن یا طولانی کردن کلیپ ها ، تغییر انتقال و تغییر دادن جلوه های انیمیشن استفاده کنید.

من به ویژه از تنوع گسترده موسیقی متن ها خوشم آمد. این برنامه حتی به شما امکان می دهد آهنگ دیگری را به پروژه خود اضافه کنید ، اگر بخواهید روایت را معرفی کنید به درد شما می خورد.

همچنین می توانید از چندین آهنگ صوتی در iMovie استفاده کنید ، اما GoPro انجام این کار را در Splice راحت تر می کند. با این اوصاف ، من یک سکوت کوچک با برنامه داشتم. پیوند ویدیویی که برای من از طریق ایمیل ارسال کرده است در مرورگر Google Chrome من کار نمی کند. به جای آن مجبور شدم کلیپ را در Safari پخش کنم.

 

در پایان

یکی از نکات خوب در مورد استفاده از برنامه ای مانند موارد بالا در گوشی این است که نگران انتقال کلیپ های ویدیویی از دوربین به کامپیوتر و سپس به خاطر سپردن مکان ذخیره آنها نیستید. هر آنچه که شما نیاز دارید دقیقاً در دستگاه وجود دارد..

حتی بهتر از این ، همه روش های ساده برای به اشتراک گذاشتن کلیپ تمام شده با دوستان ، از طریق وب سایت هایی مانند Facebook و YouTube یا URL که می توانند از طریق ایمیل توزیع شوند ، ارائه شده است. شما همچنین می توانید مطلب بهترین اپلیکیشن بورس ، بهترین اپلیکیشن فایل منیجر ، بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه ، بهترین اپلیکیشن ویرایش حرفه ای عکس و ویدیو و بهترین اپلیکیشن موزیک پلیر گوشی را نیز از طریق این بخش مطالعه کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

4 دیدگاه در حال حاضر

  1. عالیست

  2. عالیست ?

  3. برنامش عالین

  4. عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید