آموزش ساخت ویدیو پروژکتور با استفاده از گوشی موبایل و انداختن تصویر روی دیوار

آموزش ساخت ویدیو پروژکتور با موبایل

اگر شما هم می‌خواهید با گوشی خود یک ویدیو پروژکتور بسازید و تصویر گوشی را روی دیوار بیندازید ، آموزش ساخت ویدیو پروژکتور را در این مطلب با استفاده از جعبه کفش و گوشی موبایل دنبال کنید و روش های انداختن تصویر روی دیوار را بررسی نمایید.

با استفاده از این آموزش می‌توانید گوشی خود را به ویدیو پروژکتور تبدیل کنید. نیازی نیست که هزینه زیادی بپردازید، تنها کافی است با استفاده از یک جعبه قوطی کفش و یک عدد زره بین این کار را انجام دهید. در ادامه آموزش ساخت ویدیو پروژکتور با استفاده از موبایل را آموزش می‌دهیم.

ویدیو پروژکتور چگونه کار می‌کند ( چگونه تصویر را روی دیوار می اندازد)

ساخت یک ویدیو پروژکتور با موبایل ایده جدیدی نیست، در حال حاضر شرکت های مختلفی تبدیل‌کننده‌های گوشی موبایل به ویدیو پروژکتور را به صورت انبوه تولید می‌کنند که اغلب آن‌ها نیز شرکت های چینی هستند. اما قیمت این تبدیل گرها بسیار زیاد است ، بنابراین چرا خودتان این کار را انجام ندهید؟

ویدیو پروژکتور به صورت کلی یک جعبه است که دوربین روی آن نصب شده و می‌تواند تصویر را روی پرده یا دیوار رنگ روشن و یا حتی وایتبورد های کلاس و دانشگاه بیندازد. هر دستگاه ویدیو پروژکتور ، یک نوع تاریک‌خانه عکاسی است. در اوایل ساخته شدن صنعت عکاسی، تاریکخانه‌ها مکان‌های بودند که عکس در آن ظاهر می‌شد، نگاتیو می‌شد و 180 درجه می‌چرخید. بدون چنین ساختاری ، عکاسی به هیچ وجه شکل نمی‌گرفت.

ویدیو پروژکتورها نیز از این قوانین استفاده می‌کنند، از لنز برای چرخش عکس و نمایش آن روی یک سطح بزرگ‌تر استفاده می‌نمایند تا تصاویر بزرگ شده را بتوان به صورت سینما گونه دید. اما به طور کلی این دستگاه‌ها یک جعبه و یک لنز هستند که می‌توان آن را به صورت خانگی ساخت. در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش ساخت ویدیو پروژکتور خانگی با استفاده از موبایل را بیان کنیم. اگر فیلـــــتر شــــکن خود را روشن کنید، می توانید این آموزش را به صورت ویدیو از قسمت پایین ببینید.

ساخت ویدیو پروژکتور و انداختن تصویر گوشی روی دیوار

مرحله اول وسایل لازم

برای ساخت ویدیو پروژکتور با گوشی موبایل به وسایل زیر نیاز است:

  • دو جعبه ، یکی بزرگ‌تر، یکی کوچک‌تر
  • یک لنز، که می‌توان از زره بین بزرگ نیز استفاده کرد
  • مکانی برای قرار دادن گوشی
  • نوار ، چسب یا روبان مشکی رنگ
  • مداد
  • تیغ موکت بری یا قیچی
  • مکانی برای بریدن اجسام

برای جعبه می‌توانید از جعبه کفش در ساخت ویدیو پروژکتور استفاده کنید، اندازه‌ها باید یکسان باشد که یکی در دیگری جا شود.

لنز لازم برای این کار دو طرف محدب است که بتواند به راحتی تصاویر را برعکس کرده و روی دیوار بیندازد، می‌توانید لنز دو طرف محدب خریداری کنید یا با استفاده از یک زره بین بزرگ ساخت ویدیو پروژکتور را انجام دهید.

مرحله دوم تنظیم فاصله کانونی برای ساخت ویدیو پروژکتور

برای این که بتوانید تصویر درستی از ویدیو پروژکتور خود بسازید، باید فاصله کانونی لنز و دوربین را روی آن مشخص کنید، فاصله بین لنز و دوربین ، فاصله کانونی ویدیو پروژکتور محسوب می‌شود.

یک اتاق تاریک انتخاب کرده و نور گوشی خود را به بیشترین حد ممکن افزایش دهید، آن را روی میز بگذارید و 15 سانتی متر جلوی آن یک زره بین قرار دهید. کمی گوشی را عقب و جلو کنید تا تصویری که روی دیوار می‌افتد بهتر دیده شود. در این صورت باید میزان نور ساطع شده و نمایش داده شده روی دیوار یا پرده را نیز مشخص نمایید.

مرحله سوم نصب لنز روی جعبه کفش

آموزش ساخت ویدیو پروژکتور

در این مرحله از ساخت ویدیو پروژکتور باید لنز خود را روی جعبه کفش سوار کنید، ابتدا باید آن را روی وجه بیرونی عرض جعبه کفش قرار داده و دور آن دایره‌ای بکشید و این بخش را با تیغ ببرید و روی جعبه دوم هم این کار را انجام داده، سپس لنز یا زره بین را روی جعبه بخش بریده شده بگذارید و آن را با نوار یا چسب مشکی به جعبه متصل کنید.

آموزش ساخت ویدیو پروژکتور

البته می‌توانید از چسب داغ نیز برای اتصال لنز به جعبه استفاده نمایید.

مرحله چهارم اتصال گوشی به ویدیو پروژکتور

آموزش ساخت ویدیو پروژکتور

در انتهای جعبه جایی که فاصله کانونی را تنظیم کرده این تکه‌ای را به صورت عمودی ببرید تا گوشی بتواند مانند تصویر زیر وارد آن شود. اگر جعبه شما بزرگ است باید گوشی را به انتهای جعبه بچسبانید.

مرحله پنجم کم کردن نور دریافتی

آموزش ساخت ویدیو پروژکتور

اکثر جعبه ها فضای داخلی رنگی یا روشن دارند، برای این که نور و رنگ در این بخش پخش نشود باید بخش داخلی جعبه را با رنگ سیاه ماژیک ، یا رنگ گواش، رنگ آمیزی کنید تا کاملا سیاه و یکدست شود.

اگر به جای رنگ از نوار مشکی استفاده کنید، نیازی به خشک شدن رنگ نیست و در زمان نیز صرفه جویی می‌کنید. همچنین اگر می‌خواهید گوشی را درون جعبه قرار دهید، از رنگی شدن آن نیز جلوگیری خواهید کرد. البته توجه داشته باشید که برای ساخت ویدیو پروژکتور ، باید داخل جعبه را با رنگ آمیزی سیاه کنید تا میزان شکست نور و تخریب رنگ به کمترین میزان خود برسد.

مرحله ششم تنظیم مکان دوربین و لنز

ابتدا گوشی خود را روشن کنید ، نور صفحه را به بیشترین حد برسانید، چراغ‌ها را به طور کامل خاموش کرده و گوشی و لنز را در فاصله کانونی تنظیم کنید. حالا می‌بینید که تصویر بالا و پایین است. خب راه حل چیست؟

چرخش صفحه نمایش دوربین و در نهایت انداختن تصویر روی دیوار

 

با استفاده از اپلیکیشن های خاصی می‌توانید مرحله نهایی انداختن تصویر روی دیوار را  انجام دهید. به عنوان مثال اپلیکیشن Rotation Control برای اندروید بهترین گزینه برای چرخش صفحه نمایش گوشی به هر طرف است که می‌خواهید.

دانلود اپلیکیشن Rotation Control برای اندروید

اگر هم از گوشی آیفون استفاده می‌کنید، برای چرخش صفحه نمایش به صورت 180 درجه مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا به settings رفته و سپس General < acceccibility
  • گزینه Touch و سپس AssistiveTouch را فعال کنید تا یک نقطه درون صفحه مشخص شود و بتوانید به وسیله آن صفحه نمایش را بچرخانید

مرحله هفتم اتمام کار

آموزش ساخت ویدیو پروژکتور

در این بخش شما توانسته‌اید یک ویدیو پروژکتور بسازید و آموزش ساخت ویدیو پروژکتور را به سادگی پشت سر بگذارید. در نظر داشته باشید که می‌توانید ویدی پروژکتور خود را روی صفحه وایتبورد، روی دیوار یا روی پرده‌های رنگ روشن بیندازید و در نور کم، ویدیو ببینید.

اگر می‌خواهید یک پروژکتور ارزان قیمت داشته باشید که بتوانید در شب استفاده کنید ، این پروژه عالی برای شما خواهد بود. تصاویر دانه دار و کمی مات هستند.البته که باید وسایل حرفه‌ای‌تری داشته باشید، مثلا می‌توانید لنزهای حرفه‌ای تهیه کنید، اما در هر صورت برای یک وسیله خانگی، بسیار خوب است.

توجه داشته باشید که لازم نیست از دو جعبه استفاده کنید. یک جعبه واحد کار خواهد کرد ، اگرچه شما نیاز به صرف زمان بیشتری برای قرار دادن گوشی دارید. لنز یک پروژکتور قدیمی ممکن است در اینجا بهتر کار کند.

همچنین شما می توانید مطالب تست صفحه نمایش گوشی موبایل ، نحوه تشخیص شارژر اصل از کپی ، پیدا کردن دوربین مداربسته با موبایل و کنترل تلویزیون با موبایل را از این بخش بخوانید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید