آموزش ساخت عکس پازلی اینستاگرام با اپلیکیشن Canva

ساخت تصویر پازلی

روش ساخت عکس پازلی اینستاگرام چگونه است ؟ چطور عکس پازلی اینستاگرام درست کنیم ؟ در این قسمت به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک عکس پازلی زیبا و منسجم در اینستاگرام با اپلیکیشن Canva درست کنیم.

آیا تا به حال به صفحه پروفایل کسی نگاه کرده اید و از این تعجب کرده اید که چگونه آن شخص صفحه ای زیبا و حرفه ای ایجاد کرده است؟ در برخی از موارد شاید شما به اکانت هایی که توسط طراحان حرفه ای درست شده اند نگاهی انداخته اید.

در موارد دیگر این صفحات چشمگیر توسط افرادی عادی طراحی شده اند. تصاویری که عکس ها بطرز روانی در هم جابجا می شوند و هر پست نقشی را در تم منسجمی ایفا میکند زیاد دور از دسترس نیستند.

آنها عکس های پازلی نامیده میشوند و به به شما نشان خواهیم داد که به چه صورت آنها را با Canva و سایر ابزار رایگان درست کنید.

عکس پازلی اینستاگرام چیست؟ چطور عکس پازلی درست کنیم

معمولا زمانیکه پستی را در اینستاگرام میگذارید شما عکس ویدئو و یا حتی چندین عکس را با یک کاور آپلود میکنید. با گذشت زمان این عکسها در پروفایل شما جمع میشوند تا فید یا عکس شما را بسازند.

اشخاصی که به فکر ربط دادن رنگها و تم های پست خود نیستند در آخر مشاهده میکنند که فید و یا تصویرشان بصورت بهم ریخته خواهد بود. در نتیجه اشخاصی که ازاین پروفایل ها  بازدید میکنند مجموعه ای از تصاویری را خواهند دید که مانند این میماند که شما گالری عکس کسی را را برای دیدن تصاویرش بالا و پایین میکنید.

شما همچنین می توانید بهترین اپلیکیشن ویرایش عکس و ویدیو حرفه ای ، آموزش استوری اینستاگرام ، نحوه تغییر پسورد اینستاگرام و همچنین طراحی یک صفحه اینستاگرام بی نقص و تبلیغات در اینستاگرام را از طریق این مطالب مطالعه کنید.

اگر شما از اینستاگرام برای ارتباط با دوستان و خانواده خود استفاده میکنید مشکلی بوجود نمی آید. با این وجود اگر میخواهید که شخصیت برند یا بیزینس خود را به نمایش بگذارید احتیاج به فید یا تصویری دارید که به نظر آراسته تر بیاید. این همان چیزی است که عکس پازلی به شما میدهد.

با کمی خلاقیت و آینده نگری میتوانید عکس بزرگی را ایجاد کنید¸به تصاویر کوچکتری تبدیلشان کنید و به طرز صحیحی آنها را آپلود کنید. بدین طریق فید یا تصویر شما منظم تر و چشم نوازتر به نظر می آید و هویت برند شمارا به نمایش میگذارد.

ساخت عکس پازلی اینستاگرام با Canva

ساخت عکس پازلی اینستاگرام

ابزارهای رایگان زیادی وجود دارند که شما با آنها میتوانید عکسهای بزرگی را  قبل از اینکه  به عکس های کوچکتر تقسیم کنید ایجاد کنید یا عکس پازلی اینستاگرام بسازید. با این وجود ما تمرکز خود را بر روی Canva میگذاریم، پلتفرمی که کار با آن ساده است و حاوی از الگوهای مختلف زیادی است. اگر برای اولین بار است که از این پلتفرم استفاده میکنید ممکن است درباره اینکه کان وا به چه صورت هایی میتواند به شما در بهبود و بهتر نمایش دادن پست شما کمک کند بپردازد.

 

  • برای ایجاد عکس پازلی اینستاگرام در Canva بر روی ایجاد یک طرح کلیک کنید که بدنبال آن طرح سفارشی می آید. در این قسمت احتیاج به این خواهید داشت که ابعادی را بر طبق تعداد پست های مورد علاقه خود وارد کنید.
  • همانطور که می دانید اندازه پست اینستاگرام 1080 در 1080 پیکسل است عرض فید یا عکس پازلی 3240 پیکسل میماند. و عرض 3 پست را ایجاد خواهد کرد.
  • بلندی آن بستگی به تعداد ردیفهایی دارد که شما در پازلتان قرار میدهید. 1080 پیکسل عرض یک ردیف است¸ 2160 پیکسل برای دو ردیف خواهد بود¸ 3240 برای سه ردیف( که یک مربع کامل است) و همینطور به همین ترتیب. در اسکرین شات بالا ما مربعی را انتخاب کردیم که تا 9 پست را در خود جا میدهد.
  • در قسمت بعد در قسمت چپ بر روی تب المنتس بزنید شبکه های شطرنجی (گریدز) را سرچ کنید و گزینه دیدن همه را بزنید. ما میخواهیم شبکه شطرنجی را پیدا کنیم که تصاویر را به مربع های مساوی تقسیم کند که چه سه مربع¸ شش مربع،  نه مربع یا دوازده مربع باشد.
  • اگر شبکه شطرنجی را پیدا کردید روی آن دابل کلیک کنید. ما تصاویر را نمیکشیم و در شبکه بگذاریم و در عوض از آن بعنوان راهنما استفاده میکنیم.

ایجاد یک الگو برای عکس پازلی در اینستاگرام

ساخت عکس پازلی اینستاگرام

همانطور که هدف عکس پازلی ایجاد تصاویری است که بصورت روان در هم حرکت کنند و اینکه احساس تداومی را به شما میدهد ما تنها احتیاج به این داریم که شبکه شطرنجی به ما بگوید که چه موقع یک پست شروع و تمام می شود. بمنظور جلوگیری از اینکه شبکه شطرنجی زمانیکه ما سازه هایمان و یا المان هایمان را بر روی صفحه حرکت میدهیم تداخلی در تصاویرمان ایجاد نکند ما شبکه را دنبال خواهیم کرد و پس از آن آنرا حذف میکنیم.

آسانترین راه برای انجام این کار انتخاب سازه و یا المان خطی و استفاده از آن برای دنبال کردن تمامی خطها در شبکه شطرنجی است. بعد از انجام این کار شبکه شطرنجی را همانطور که در اسکرین شات زیر مشاهده میکنید حذف کنید.

هم اکنون قسمت خلاقانه را شروع کنید- تصمیم بگیرید چه سازه ای کجا برود و نظر شما چیست. میتوانید تصمیم بگیرید که ازچه پس زمینه نامتراکمی برای تمامی تصاویرتان استفاده کنید به منظور اینکه آنها را با هم پیوند بزنید وهمچنین تصاویر¸ متن و سازه ای گرافیکی را در قسمت بالا اضافه کنید.

ایجاد تکه هایی برای عکس پازلی

ساخت عکس پازلی اینستاگرام

شما به آسانی میتوانید با تمامی سازه ها و یا المان هایی که کان وا پیشنهاد میکند مشعوف شوید. راهکار اول ما این است که دو یا سه رنگ و یک یا دو فونت را انتخاب کنیم. اگر برند شما از قبل رنگ و فونت را انتخاب کرده این امکان وجود دارد که شما آنرا انتخاب کنید.

در قسمت بعد از این اطمینان حاصل کنید که هر مربع ارائه کننده مطلب جالبی است. اغلب مردم تصاویر را بعنوان یک پست در فید یا تصویرشان میبینند نه کل پازل را. بنابراین شما میخواهید که بیرون از پروفایلتان نیز خوب به نظر برسد.

اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید میتوانید از الگوهای کان وا برای الهام گیری استفاده کنید. صفحه دومی را به طرح خود اضافه کنید و الگوها را در آن بکار ببرید.

ساخت عکس پازلی اینستاگرام

شبکه  شطرنجی را را که در صفحه اول ایجاد کرده اید را بگیرید و آنرا در بالای الگو بچسبانید. از آنجا شما میتوانید پازل خود را مرتب کنید.

جداسازی و پست کردن پازل

ساخت عکس پازلی اینستاگرام

زمانیکه ایجاد پازل شما تمام شد مطمئن شوید که خطهای شبکه شطرنجی را حذف کنید. سپس تصویر را در کامپیوتر خود دانلود کنید و به وبسایت Pintools بروید. این وب سایت رایگان قسمتی دارد که مختص به جداسازی عکس شماست.

تصویر خود را از کامپیوتر آپلود کنید و در آپشن ها جداسازی عکس را با هر دو( شبکه شطرنجی) انتخاب کنید. اعداد عمودی همیشه 3 خواهند بود( مانند اعداد ستونی در اینستاگرام). مانند اعداد افقی بستگی به این دارد که شما چند ردیف را انتخاب میکنید. بر روی جداسازی تصاویر بزنید و سپس در ادامه آنها را دانلود کنید. زمانیکه تصویری را در اینستاگرام پست میکنید از این اطمینان حاصل کنید که از آخرین مربع شروع کنید. اسم این فایل تصویری باید بالاترین شماره را داشته باشد.

در مورد ما آن ردیف 3 ستون 3 JPG بود. پست اینستاگرام شما عقب رانده می شود بنابراین اگر با گوشه اشتباه شروع کنید پازل شما بصورت اشتباه جمع میشود.

هر چه شما بیشتر آنرا امتحان کنید کار با آن راحت تر میشود

ایجاد اولین عکس پازلی اینستاگرام شما ممکن است کار سختی باشد. ممکن است ندانید که از کجا شروع کنید و ندانید که از کجا الهام بگیرید.

در قبل ذکر کردیم که در قسمت لایبرری الگوی کان وا چندین ایده بگیرید. با این وجود میتوانید در گوگل سرچ بزنید تا از الگوهای اضافی که اشخاص قبلا در کان وا ایجاد کرده اند مطلع شوید بویژه برای تصاویر پازلی.

بعد از اینکه چیزهای مختلفی را امتحان کردید قادر خواهید بود که بفهمید کدامیک از آنها برای فید یا عکس شما موثرترند. در این مورد شما قادر خواهید بود که از تصاویری که ایجاد کرده اید تنها با تغییر متن و عکسها دوباره استفاده کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید