چرا باید به دنبال آموزش رایگان متاورس باشیم؟

  • توسط پویان ایزدی
  • اسفند 19, 1400
  • ویژه
  • 0
متاورس

در این روزهایی که بحث متاورس در این حد ترند شده است شما تا چه حد درباره ی آن می دانید؟

متاورس آینده ی بشریت است و راه گریزی از شناخت و ورود به آن در آینده ای نه چندان دور نخواهیم داشت.

برای همین بسیاری از مردم به دنبال آن هستند که یک آموزش رایگان متاورس پیدا کنند و با جنبه های مختلف آن آشنا شوند. آنها فهمیده اند که چقدر شناخت متاورس ضروری است و باید خودشان را از الان برای ورود به آن آماده کنند. به خصوص کسب و کارها که آینده شغلی و درآمدی شان به یک تصمیم درست در این رابطه وابسته است.

موضوعی که در این بین اهمیت دارد این است که با وجود این حجم از محتواهای غنی و گسترده رایگان در این زمینه، شما در مراحل اولیه نیازی به هزینه کردن ندارید و می توانید تا حد زیادی اطلاعات پایه خود را به صورت کاملا رایگان به دست آورید.

ما در ادامه به بررسی مفهوم متاورس و چرایی اهمیت آن می پردازیم و در نهایت به این موضوع اشاره خواهیم کرد که آیا الان زمان مناسبی برای ورود کسب و کارها به دنیای متاورس است؟

متاورس به زبان ساده

متاورس در ساده‌ترین تعریف، دنیایی مجازی موازی با دنیای فیزیکی و واقعی است. اصلا نیازی نیست به چیزی پیچیده فکر کنید. فقط تصور کنید که مثلا در بازی‌های سه بعدی حضور دارید و به جای اینکه از دکمه برای دست زدن و ضربه زدن به چیزی استفاده کنید، دست خودتان را به آن‌ می‌زنید.

فعلا در فضای سه بعدی فقط حس‌های بینایی و شنوایی درگیر هستند ولی ممکن است سایر حس‌ها هم درگیر شوند. مثلا لامسه و بویایی. اینجا است که همه چیز خیلی هیجان‌انگیزتر می‌شود.

ایده متاورس چیزی فراتر از ایجاد صفحات استاتیک دو بعدی یا سه بعدی است. این دنیای دیجیتال می‌تواند به عنوان یک بازی ویدیویی، یک فضای اجتماعی یا حتی یک فروشگاه ساخته شود. می‌توانید یک مهمانی مجازی را در آن میزبانی کنید، کالاهای مختلف را بخرید و بفروشید، با دیگران ملاقات کنید، کار کنید یا فقط تعامل اجتماعی داشته باشید. انتخاب این موارد به هدف و خلاقیت شما بستگی دارد.

متاورس روز به روز در حال رشد است و در آینده ای نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود که تمام خدمات و محصولاتی که در دنیای واقعی نیاز داریم در متاورس هم مورد نیاز می شود. در نتیجه مشاغل باید به طور کامل با این فضا و دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشند تا بتوانند در بهترین زمان ممکن به آن وارد شوند.

ورود به متاورس علاوه بر آنکه باعث می شود بتوانید محصولات یا خدمات خودتان را به صورت NFT برای استفاده در همان فضا بفروشید، بلکه به برندینگ شما هم کمک بزرگی می کند.

چرا متاورس اهمیت دارد و باید به آموزش متاورس بپردازیم؟

طبق تعریف پژوهشکده گارتنر، متاورس همگرایی بین دنیای دیجیتال و فیزیکی است. این همگرایی به یک سری زیرساخت نیاز دارد. زیرساخت‌هایی که وب ۳ جزء اصلی آن محسوب می‌شود. دنیایی که با زدن یک عینک VR و اتصال به اینترنت پر سرعت می‌توانیم به آن وارد شویم.

ممکن است برای برخی این سوال پیش بیاید که آیا متاورس همان “Meta” است؟ منظور از متا نام شرکت معروف فیسبوک است که به تازگی تغییر نام داده است. پاسخ این سوال “خیر” است!

برخلاف چیزی که خیلی از افراد تصور می‌کنند، زاکربرگ توسعه دهنده اصلی متاورس نیست. بلکه چون می‌خواهد حضوری جدی و موثر در این فضا داشته باشد و متاورس یکی از اصلی‌ترین چشم‌اندازهای این کمپانی است، نام کمپانی خود را به متا تغییر داده است.

متاورس یک چیز خاص و ثابت نیست که بگوییم توسط فلان شرکت به وجود آمده است. مانند اینترنت نسل ۲ که وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جزئی از آن بودند، متاورس هم جزئی از فضای وب ۳ است و کمپانی‌های مختلف می‌توانند متاورس خودشان را بسازند و توسعه دهند.

متاورس مفهومی است که کم کم شکل می‌گیرد و از اجزای زیادی تشکیل شده است. اینترنت نسل جدید، ارائه دهنده متاورس است.

هر تجربه‌ای در متاورس رخ می‌دهد!

در آموزش متاورس هیچ محدودیتی وجود ندارد. همانطور که می‌توان در متاورس خرید و فروش انجام داد، می‌توان جلسات کاری برگزار کرد، به گشت و گذار پرداخت، مهمانی و جشن تولد گرفت و حتی عروسی برگزار کرد. اخیرا دو فرد در آمریکا به نام‌های “رایان و کندیس هرلی” مراسم عروسی خود را با حضور ۲۰۰۰ مهمان و یک مقام قضایی دیوان عالی ایالت آریزونا در متاورس برگزار کردند.

در آینده نه چندان دور برگزاری جشن تولد، کلاس‌های آموزشی و جلسات کاری در متاورس امری کاملا طبیعی است. می‌توان همه این کارها را روی مبل در خانه خود و تنها با گذاشتن یک عینک روی چشم و وصل شدن به اینترنت پرسرعت انجام داد.

آموزش متاورس و مزایای فوق‌العاده‌ای که دارد!

دنیای متاورس می‌تواند بی‌نهایت بزرگ باشد. هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد. همانطور که چندین شبکه اجتماعی وجود دارد و در هر یک نیز کلی پیج و کانال هست، هر برندی هم می‌تواند متاورس خودش را راه بیندازد و مخاطبین را به ورود به آن تشویق کند. حتی می‌توان از این متاورس به آن یکی تله پورت کرد و کلی اتفاق جالب را تجربه کرد.

در ادامه مزایای نامحدود و کاربردهای این فضای سه بعدی را با هم مرور می‌کنیم:

  • امکان ایجاد متاورس توسط همه برندها و حتی برندهای شخصی
  • امکان کسب درآمد بی نهایت از این دنیای فانتزی
  • امکان ایجاد فروشگاه در متاورس وجود
  • خرید و فروش آنلاین انواع محصولات
  • امکان تجربه انواع اتفاقات با نشستن در خانه 
  • امکان برگزاری کنسرت برای افراد در سراسر دنیا با یک اجرا
  • آموزش آنلاین برای تعداد زیادی از افراد از سراسر دنیا به طور همزمان در فضایی سه بعدی و واقعی
  • بهبود وضعیت اقتصادی با ایجاد شغل‌های جدید و کارآفرینی برای جوانان
  • امکان ثبات هویت و عدم امکان ساخت چندین اکانت مختلف در متاورس
  • امکان مشاهده همه تغییرات در متاورس
  • امکان انتقال افراد از یک متاورس به یک متاورس دیگر (مانند لینک‌هایی که در وبسایت‌ها وجود دارد و شما را از یک صفحه وب به صفحه دیگر منتقل می‌کنند)
  • امکان انجام انواع ملاقات‌ها، جشن‌ها و دورهمی‌های دوستانه و کاری به راحتی
  • امکان گردشگری و سفر به مناطق مختلف دنیا
  • کسب درآمد مجازی با ایجاد NFT
  • و …

آیا کسب و کارها باید وارد فضای متاورس شوند

همانطور که گفتیم متاورس آینده ی ما است و همه ی ما باید آن را به خوبی بشناسیم. اما برای ورود به آن عجله نکنید، هنوز زود است که بخواهید کسب و کارتان را وارد این فضا کنید. درست است که متاورس فرصت های زیادی برای برندینگ و تبلیغات و گسترش کسب و کار در اختیار صاحبین مشاغل می گذارد، اما هنوز برای این کار فرصت است و تا زمانی که موقع آن برسد که وارد متاورس شوید، باید مقدمات آن را آماده کنید. مقدمات آن هم چیزی نیست جز گسترش کسب و کارتان در فضای آنلاین.

هرچه زودتر کسب و کارتان را وارد فضای آنلاین کنید و جای پایتان را در این فضا محکم کنید تا بتوانید کسب و کارتان را برای ورود به متاورس در آینده آماده کنید.

اگر هنوز کسب و کارتان را آنلاین نکردید همین امروز شروع کنید تا از بقیه رقبایتان عقب نمانید. شما برای ورود و رشد در فضای آنلاین نیاز به یک مشاوره ی قوی دارید. آژانس توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا (azim.media) می تواند شما را در این مسیر و کسب موفقیت در فضای آنلاین یاری کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا یکی از بهترین آژانس ها برای توسعه آنلاین کسب و کار شما و ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ است. عظیم مدیا در زمینه های مختلفی مثل طراحی و برگزاری کمپین های دیجیتال، تمامی خدمات سئو، آنالیز تکنیکالی رقبا و ساخت وبسایت سئو محور به کسب و کار شما در راستای افزایش فروش آنلاینتان کمک می کند.

می توانید در وبسایت و شبکه های اجتماعی عظیم مدیا بیشتر با مطالب حوزه تکنولوژی و کسب و کار آشنا شوید و علاوه بر آن خدمات آنها را بهتر بشناسید:

Instagram: https://www.instagram.com/azim.media.agency

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/azim-media

Aparat: https://www.aparat.com/Azim.Media

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCdc13wsKcZ-OrdNyfFb27tQ

هر سوالی که داشته باشید می توانید با عظیم مدیا برای دریافت مشاوره تماس بگیرید:

02191004543

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید