چگونه گوشی خود را به کامپیوتر یا لپ تاپ تبدیل کنیم ( آموزش تبدیل گوشی به کامپیوتر )

تبدیل گوشی به کامپیوتر

اگر می خواهید گوشی خود را به کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ تبدیل کنید و با سیستم عامل اندروید مثل ویندوز کار کنید ، این مطلب را برای آموزش تبدیل گوشی به کامپیوتر تا انتها مطالعه نمایید.

خوب ، اگر اسناد شما در فضای ابری ذخیره شده باشد ، می توانید کارهای خود را به جای استفاده از لپ تاپ با استفاده از تلفن هوشمند به پایان برسانید. اما فراموش نکنید که در آن صفحه نمایش کوچک باز هم می توانید از صفحه کلید و موس استفاده کنید اگر صفحه نمایش بزرگ تر می خواهید آن را به تلویزیون اتاق متصل کنید ، گزارش را تمام کنید ، به آن ایمیل بدهید و از تعطیلات خود لذت ببرید.

در ادامه تمامی روش های تبدیل گوشی به کامپیوتر را با استفاده از تکنیک های متفاوت بررسی خواهیم کرد.

تبدیل گوشی به کامپیوتر

چرا گوشی را به کامپیوتر تبدیل کنیم؟

داشتن یک کامپیوتر قابل حمل همیشه به نفع شما است. متأسفانه ، حتی کوچکترین لپ تاپ ها هم در جیب جا نمی شوند. بنابراین باید از گوشی به عنوان کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنید.

این بدان معنی است که تلفن های هوشمند می توانند به عنوان رایانه های جایگزین در مواقع اضطراری استفاده شوند. محدودیت های صفحه کوچک ، به لطف HDMI یا اتصال بی سیم نیز از بین رفته اند.

البته شما نیاز ندارید که همان رابط کاربری گوشی خود که یا اندروید یا آیفون است را روی صفحه نمایش بیندازید و برای تبدیل گوشی به کامپیوتر باید روش هایی را در نظر داشته باشید تا بتوانید به وسیله آن یک دسکتاپ ویندوزی یا لینوکسی مجزا از روی گوشی داشته باشید.

چگونه گوشی را به کامپیوتر تبدیل کنیم

بیشتر به راه حل هایی احتیاج داریم که به یک رابط کاربری رومیزی (به استثنای Android) نیاز داشته باشد که سیستم عامل iOS و گوشی های آیفون اکثرا این قابلیت را ندارند. اما در هر صورت گوشی شما باید از ماوس و کیبورد پشتیبانی کند

برای تبدیل تلفن خود به کامپیوتر یا لپ تاپ ، باید موارد زیر را تهیه کنید:

  • صفحه کلید و ماوس بلوتوث
  • از طرف دیگر ، یک کیبورد USB و ماوس و یک کابل USB-OTG
  • صفحه نمایش با قابلیت پشتیبانی از HDMI بی سیم یا قابلیت اسکرین میرورینگ

از طرف دیگر ، می توانید از هاب با پشتیبانی از HDMI ، USB و حتی اترنت استفاده کنید. گزینه خوب ایستگاه Docking Pluggable USB C Mini Laptop است. این برای سامسونگ DeX بسیار مفید است. برای اطلاعات بیشتر می توانید از این طریق موارد لازم را خریداری نمایید. همچنین روش اتصال کیبورد و ماوس به گوشی نیز در این مطلب نوشته شده که می توانید بخوانید و مرحله به مرحله آن را انجام دهید.

1- ابزار سامسونگ Dex

شاید بهترین گزینه برای تبدیل گوشی به کامپیوتر ، در اختیار صاحبان سامسونگ باشد. با استفاده از سامسونگ گلکسی S8 / S8 پلاس ، نوت 8 یا بالاتر (از سال 2020) ، DeX را انتخاب می کنید. DeX که از بخش اعلان گوشی های سامسونگ فعال شده است ، در واقع یک محیط دسک تاپ برای اندروید است.

به سادگی تلفن خود را به صفحه نمایش بی سیم HDMI آماده وصل کنید ، دستگاه های ورودی را وصل کنید و آماده کار باشید. نرم افزار DeX به شما امکان دسترسی به همه برنامه های معمول بهره وری اندروید را در حالت پنجره ای شبیه به ویندوز می دهد.

2- اپلیکیشن اوبونتو تاچ

اوبونتو تاچ - تبدیل گوشی به کامپیوتر

اوبونتو تاچ یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس برای تلفن های هوشمند است. اوبونتو تاچ که توسط تیم UBports مدیریت می شود ، دستگاه های زیر را اجرا می کند:

به طور رسمی ، Ubuntu Touch روی گوشی های زیر  (و پشتیبانی) اجرا می شود:

  • Fairphone 2
  • LG Nexus 5 (2013)
  • وان پلاس

همچنین یک لیست بلند بالا از گوشی های هوشمندی که از اوبونتو تاچ پشتیبانی کرده و می توان آن را به کامپیوتر تبدیل کرد وجود دارد.

ویژگی اصلی اوبونتو تاچ سیستم همگرایی است. مانند سامسونگ DeX ، این یک محیط دسک تاپ است که هنگام اتصال گوشی به صفحه نمایش خارجی فعال می شود.

هنگامی که تلفن از طریق HDMI بی سیم به تلویزیون متصل است ، UI یک میز کار کامل اوبونتو است. سیستم عامل با ابزارهای مختلف از جمله LibreOffice از پیش نصب شده است. داشتن اپلیکیشن اوبونتو تاچ و یک گوشی موبایل برای راه اندازی یک سیستم دسکتاپ لینکوس خانگی کافی است.

3 – سیستم عامل Maru OS

در سال 2016 ، اندروید به عنوان پرکاربردترین سیستم عامل دنیا از ویندوز پیشی گرفت. بنابراین منطقی است که روش هایی برای تغییر آن به یک سیستم عامل دسکتاپ را نیز ببینیم.

سیستم عامل Maru OS یک فورک اندرویدی است که هم اکنون فقط در چند مدل اجرا می شود. بنابراین ، اگر می توانید Nexus 5 (2013) یا Nexus 5X (2015) را در اختیار داشته باشید ، باید نتایج خوبی کسب کنید. نسخه های بتا برای گوشی های Nexus 6P و Google Pixel در دسترس هستند. این یک سیستم عامل کامل است که باید به جای یا در کنار Android نصب شود.

4- اپلیکیشن Sentio برای تبدیل گوشی به کامپیوتر

سنتیو پیش از این به عنوان سیستم عامل Andromium شناخته می شد ، یک راه حل مناسب برای تبدیل گوشی اندروید به دسکتاپ یا لپ تاپ است.

در حالی که می توانید از صفحه نمایش استفاده کنید ، Sentio از اضافه کردن سخت افزار Superbook سود می برد. این نوعی ترکیب لپ تاپ / داک است که از تلفن هوشمند شما به عنوان سیستم میانی استفاده می کند.

اطلاعات بیشتر در سایت sentio.com کسب کنید.

دانلود Sentio Desktop (رایگان)

همچنین نسخه ای از سنتیو برای دستگاه های قدیمی تر با Android 5 Lollipop و 6 Marshmallow وجود دارد که می توانید از طریق لینک زیر دانلود و نصب کنید.

 دانلود دسک تاپ سنتیو (Lollipop ، Marshmallow) (رایگان)

5- استفاده از لانچر دسکتاپ لینا

لاچر دسکتاپ لینا در واقع لانچری با مضمون دسکتاپ ویندوزی برای اندروید است. با یک هاب شبیه سیستم عامل مک دارای یک مدیر فایل بومی ، مرورگر ، پخش کننده ویدیو ، نمایشگر PDF و موارد دیگر است.

همچنین از اتصالات ایستگاه docking ، اسکرین میرور یا “کستینگ” پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد از برنامه های اندرویددر ویندوز دسک تاپ استفاده کنید. اساساً نسخه لینا دسکتاپ یک نسخه شبیه به سنتیو با قابلیت های کمتر است.

دانلود UI دسک تاپ Leena (2.49 دلار)

چرا باید از گوشی به عنوان لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده کنیم

تبدیل گوشی به کامپیوتر

شاید کار شما نویسندگی ، طراحی ، برنامه نویسی ، تبلیغات ، بازاریابی و یا پشتیبانی باشد ولی نتوانید با گوشی خود به راحتی هر کجا که هستید این کار را انجام دهید. کافی است همراه خود یک کیبورد و ماوس جمع و جو و تاشو داشته باشید و هر کجا که رفتید با استفاده از یک هاب HDMI و یو اس بی گوشی خود را به تلویزیون ، مانیتور، کیبورد و ماوس وصل کنید و در عمل گوشی را به کامپیوتر تبدیل نمایید. با این کار می توانید از هر کجا که بودید کارهای خود را به موقع و سر وقت به مشتری تحویل دهید و یا پشتیبانی های مد نظر را نیز از منزل و یا به صورت دورکاری انجام دهید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید