آیا می دانید چه زمانی باید گوشی هوشمند جدید بخریم و بهترین زمان خرید موبایل چیست

آیا می‌خواهید گوشی هوشمند جدید یا موبایل نو بخرید؟ البته بسیار عالی است اما اول باید ببینید که چه زمانی باید گوشی هوشمند جدید بخریم و پس از آن اقدام به خرید کنیم. در ادامه به شما خواهیم آموخت که بهترین زمان خرید گوشی هوشمند جدید ، چه موقع است.

شاید در حال حاضر یک گوشی مدل سال 2017 یا 2018 داشته باشید و بخواهید آن را به مدل‌های جدید 2019 و 2020 ارتقا دهید. از طرفی نمی‌دانید که موقع خرید گوشی جدید رسیده یا نه. آیا در شرایط فعلی بازار که هر هفته قیمت‌ها به شدت تغییر می‌کند، باید گوشی خود را عوض کنید یا نه. اصلا آیا باید گوشی کار کرده بخریم یا گوشی هوشمند جدید باید خریداری کرد؟

در حال حاضر از محدوده قیمت 3.5 میلیون تومان تا 35 میلیون تومان گوشی‌های متنوعی در بازار قرار دارند که اگر سرمایه و هزینه آن را داشته باشید می‌توانید به انتخاب هر کدام را خریداری کنید، که ما در مطالب بهترین گوشی تا 2 میلیون، بهترین گوشی تا 3 میلیون و بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان نیز همه را پوشش دادیم. اما چه زمانی باید گوشی هوشمند جدید بخریم؟ برای پاسخ به این سوال ادامه مطلب را بخوانید.

چه زمانی گوشی جدید بخریم؟

از خود بپرسید: آیا گوشی فعلی من کارایی لازم را دارد؟

چه زمانی باید گوشی هوشمند جدید بخریم

ابتدا این مساله را در نظر بگیرید که آیا همین گوشی هوشمندی که در دست دارید ، کار شما را راه می‌اندازد؟ ممکن است با گوشی بازی کنید، اینستاگرام را چک کنید، فیلم و ویدیو ببینید، کار طراحی انجام دهید یا عکاسی کنید و به موسیقی گوش دهید. بعضی اوقات با موبایل فعلی نمی‌توانید بیشتر این کارها را انجام داده و متاسفانه یا گوشی شما جوابگو این عملیات نیست و یا هنگ می‌کند. از طرفی شاید دوربین خوبی نداشته باشد و بخواهید عکاسی حرفه‌ای انجام دهید.

البته باید به خاطر داشته باشید که اگر گوشی شما جزو محصولات پرچم‌دار سال 2017 یا 2018 باشد، مثلا گلکسی S8 سامسونگ یا هواوی میت 10 ، هنوز هم می‌توانید از آن استفاده نمایید. فقط کافی است تا گوشی خود را یک بار ریست فاکتوری کنید و مجددا به راحتی از آن استفاده نمایید.

اما اگر گوشی شما واقعا دیگر جوابگوی اپلیکیشن های جدید نباشد، زمان آن رسیده تا گوشی جدید خریداری کنید.

از خود بپرسید: آیا من به قابلیت‌های جدید روی موبایل نیاز دارم؟

چه زمانی باید گوشی هوشمند جدید بخریم

بهتر است قبل از خرید و یا تعویض گوشی هوشمند خود ، سوال کنید که آیا نیاز به یک دوربین بهتر دارید؟ نیاز به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش دارید؟ نیاز به پردازنده قوی‌تر یا رم بیشتر دارید؟ آیا حافظه گوشی شما کم شده و می‌خواهید آن را افزایش دهید؟ آیا یک گوشی زیباتر می‌خواهید؟ اگر واقعا جوابتان برای تمامی این سوالات بله است، پس زمان آن رسیده تا گوشی جدید خریداری کنید.

از خود بپرسید: تا  چه مدت از گوشی جدید هوشمند خود استفاده می‌کنم؟

زمان خرید گوشی

این مساله برای جواب این سوال که چه زمانی باید گوشی جدید بخریم و بهترین زمان برای خرید گوشی چیست ، بسیار مهم است. باید از خود بپرسید تا چند سال آینده می‌خواهید از گوشی جدید خود استفاده کنید. به طور مثال 2 سال؟ 3 سال؟ 5 سال یا بیشتر؟ اگر واقعا قصد دارید که تا 5 سال آینده از این گوشی استفاده کنید، بنابراین می‌توانید بیش از 15 میلیون تومان هزینه کرده و یک گوشی بسیار حرفه‌ای خریداری کنید، اما اگر مثلا سال آینده قصد تعویض گوشی را دارید، بهتر است یک محصول 3 تا 5 میلیون تومانی خریداری کنید که بعدا هم راحت بتوانید آن را به فروش برسانید.

از خود بپرسید: آیا مدل جدید از سری‌های قبلی گوشی که می‌خواهید انتخاب کنید بهتر است؟

زمان خرید گوشی جدید

این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است. این که آیا گوشی جدیدی که می‌خواهید خریداری کنید، از سری قبلی آن که دارید بهتر است؟ مثلا فرض کنید شما هواوی میت 20 پرو دارید و می‌خواهید میت 30 پرو خریداری کنید، یا گلکسی اس 10 پلاس دارید و می‌خواهید گلکسی S20 پلاس بخرید، آیا ارزش دارد که مثلا 5 تا 10 میلیون تومان هزینه کنید و گوشی‌های سری جدید را بخرید؟ آیا گوشی‌های جدید “کارایی غیر قابل وصفی” را برای شما به ارمغان می‌آورد که گوشی سری قبلی آن ندارد؟ این نکته را همواره از خود بپرسید تا بتوانید گوشی قدیمی را با گوشی جدید تعویض کرده یا گوشی جدیدی بخرید.

از خود بپرسید: آیا باید برای خرید گوشی بهتر، پول بیشتری جمع کنم

چه زمانی باید گوشی هوشمند جدید بخریم

یک نکته در بهترین زمان خرید گوشی هوشمند جدید بسیار مهم است. این که مثلا اگر می‌توانیم بین یک گوشی 5 میلیون تومانی و یک گوشی 7 میلیون تومانی، یکی را خریداری کنیم و 7 میلیون تومان داریم، آیا گوشی گران قیمت‌تر را بخریم؟ همیشه جواب بله نیست. یک مثال می‌زنم:

مثلا شما 7 میلیون تومان پول نقد دارید و می‌توانید گوشی‌های گلکسی A71 سامسونگ یا شیائومی ردمی نوت 8 پرو بخرید. خب گلکسی A71 تقریبا 7 میلیون تومان و شیائومی ردمی نوت 8 پرو تقریبا  5 میلیون تومان هستند. از نظر کارایی ردمی نوت 8 پرو قوی‌تر، از نظر دوربین قوی‌تر و از نظر طراحی هم زیبا تر است.

گلکسی A71 صفحه نمایش بهتر و باتری بهتری دارد. حالا سوال اینجاست که آیا باید چون 7 میلیون تومان داریم، گلکسی A71 بخریم؟ خب ضرورتا نه! چون شاید شخصی به دنبال یک گوشی با دوربین بهتر باشد! یا بخواهد با گوشی با قیمت کمتر، بازی‌های سنگین‌تری انجام دهد! خب در این صورت با  5 میلیون تومان هم می‌تواند ردمی نوت 8 پرو را بخرد و همان کار هایی را که گلکسی A71 به آن قدرت نمی‌تواند در اختیار کاربر بگذارد، از ردمی نوت 8 پرو بگیرد.

چه زمانی باید گوشی هوشمند جدید بخریم

در نتیجه باید نکاتی را که گفتیم به طور کل در نظر بگیرید. باید این نکته را هم ذکر کنیم که خرید گوشی در شرایط فعلی بازار کشور در سال 99 بسیار پیشنهاد می‌شود، چرا که هر ماه قیمت گوشی‌های هوشمند افزایش داشته و احتمالا تا پایان سال 99 ، بیش از 40 درصد قیمت گوشی افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: TECHNOBEZZ

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید