پیدا کردن دوربین مدار بسته با گوشی هوشمند اندروید و iOS

پیدا کردن دوربین مدار بسته با گوشی

برای پیدا کردن دوربین مدار بسته با گوشی اگر درون یک دفتر، شرکت، سازمان و یا اماکن عمومی هستید در این مطلب روش یافتن آن را به طور کامل آموزش می‌دهیم. با استفاده از تکنیک‌های یافتن دوربین مدار بسته با گوشی به راحتی می‌توانید هر نوع دوربین مدار بسته را در اماکن شناسایی کنید.

پیدا کردن دوربین مدار بسته با گوشی

پیدا کردن دوربین مدار بسته با گوشی

در هر صورت بخواهید یا نخواهید در هر مکانی که می‌روید دوربین های مدار بسته شما را زیر نظر دارند و شاید این مساله شما را اذیت کند و نخواهید همیشه تحت نظر باشید.

دوربین های مدار بسته و دوربین مخفی‌ها طی ده سال گذشته پیشرفت‌های بسیاری کرده‌اند و حتی در حال حاضر در اندازه‌های میلی‌متری نیز ساخته می‌شوند تا از دید کاربر و یا افراد در امان باشند.

اما آیا وجود دوربین های مدار بسته شما را اذیت می‌کند؟ شاید اصلا در مکانی هستید و نمی‌دانید در آن مکان دوربین مدار بسته وجود دارد یا نه و می‌خواهید آن را با گوشی خود پیدا کنید.

در این آموزش به طور کامل و حرفه‌ای روش پیدا کردن دوربین های مدار بسته با گوشی را آموزش می‌دهیم، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید

گوشی های هوشمند می‌توانند دوربین مدار بسته را تشخیص دهند

پیدا کردن دوربین مدار بسته با گوشی

اگرچه شاید این تکنیک کمی شبیه به فیلم‌های جیمز باند باشد اما واقعا می‌توان با گوشی هوشمند ، دوربین مدار بسته را پیدا کرد. برای این کار دو روش کلی وجود دار.

روش اول با استفاده از سخت افزار گوشی و پیدا کردن مدارهای مغناطیسی که در اطراف شما وجود دارد و روش دوم بررسی اشیا و اجسام مقابل است. سومین مورد بررسی بازتاب انعکاس نور از لنز دوربین مدار بسته است البته این روش نسبت به دو روش دیگر کمی سخت‌تر بوده و زیاد به کار نمی‌آید.

استفاده از گوشی اندروید و iOS برای پیدا کردن دوربین مدار بسته

اپلیکیشن هایی وجود دارد که پیدا کردن دوربین مدار بسته با استفاده از گوشی را فراهم می‌کنند. به طور مثال برای آیفون اپلیکیشن Hidden camera Detector و برای اندروید Glint Finder.

البته اپلیکیشن های دیگری وجود دارند که بدون دسترسی به میدان مغناطیسی می‌توانند دوربین های مدار بسته را پیدا کنند.

دانلود اپلیکیشن Hidden Camera Detector برای آیفون

دانلود اپلیکیشن Detectify برای اندروید

دانلود اپلیکیشن Hidden Camera Detector برای اندروید

دانلود اپلیکیشن Glint Finder برای اندروید

روش استفاده از اپلیکیشن ها بسیار ساده است، کافی است آن‌ها را نصب کنید و روی امواج مختلف مربوط به دوربین های مدار بسته تنظیم نمایید و دوربین گوشی را دور تا دور اتاق بچرخانید، زمانی که مکان دوربین یافت شود، این اپلیکیشن ها اخطار پیدا کردن دوربین مدار بسته می‌دهند.

روش پیدا کردن دوربین های مدار بسته با اپلیکیشن موبایل

روش کلی به این صورت است که می‌توانید با جابه جا کردن دوربین گوشی در اطراف محیط به دنبال امواج ساطع شده بگردید.

به عنوان مثال ما با استفاده از اپلیکیشن Hidden Camera Detector این کار را انجام دادیم، ابتدا شروع به جست و جو کرد و زمانی که گوشی موبایل نزدیک به یک دوربین مدار بسته شد، اخطار وجود دوربین را ارسال کرد.

اگر با استفاده از این اپلیکیشن به سمت دوربین های مدار بسته نزدیک شوید، همچون دستگاه‌های طلایاب یا فلزیاب صدایی ارسال می‌کنند تا متوجه شوید در چه فاصله‌ای از دستگاه قرار دارید، اگر نوار نزدیک شدن به دستگاه به عدد 100 رسید، یعنی دقیقا در فاصله کمتر از 1 متر از دوربین مدار بسته هستید.

در این اپلیکیشن همچنین گزینه اینفرارد یا IR نیز وجود دارد که به وسیله آن می‌توانید هر دستگاهی را که با اینفرارد کنترل می‌شود (مثل اسپلیت، دوربین ، تلویزیون یا سایر تجهیزات) پیدا کنید.

افزایش دقت دستگاه

پیدا کردن دوربین مدار بسته با گوشی

برای این که بتوانید دوربین مدار بسته را بهتر با گوشی پیدا کنید باید اول در نظر داشته باشید که چه نوع دستگاه‌های دیگری نیز در اتاق هست(رادیو،تلویزیون، فن، اسپلیت و غیره). همچنین باید گوشی خود را در حالت صحیح در دست بگیرید تا بتوانید دوربین را پیدا کنید. باید در نظر داشته باشید که هر قسمتی از گوشی که سنسور های آن قرار دارند (اغلب در بالا کنار دوربین سلفی) باید گوشی را به آن سمت بگیرید.

اگر باز هم در پیدا کردن دوربین مدار بسته با گوشی مشکلی داشتید، بهتر است کاور و یا محافظ گوشی را نیز باز کنید تا بتوانید امواج را بهتر تشخیص دهید.

نتیجه

خب با استفاده از این اپلیکیشن ها می‌توانید بسیاری از دستگاه‌های دیگری که امواج مغناطیسی ساطع می‌کنند یا با اینفرارد کنترل می‌شوند را پیدا کنید. اما باید توجه داشته باشید که این نوع نرم‌افزارها بسیار امنیتی هستند و باید از روش صحیح از آن بهره بگیرید. استفاده از این اپلیکیشن ها به هر نحو غیرقانونی باعث مشکلات قانونی و حقوقی شما خواهد شد.

اگر به دنبال ترفندهای دیگر گوشی و موبایل از جمله جست و جوی معکوس تصویر ، کنترل تلویزیون با موبایل و پیدا کردن موقعیت مکانی از روی شماره موبایل هستید، این مطالب را بخوانید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید