پلی استیشن یا ایکس باکس ، کدام کنسول گیمینگ بهتر از دیگری است

پلی استیشن 4 یا ایکس باک وان

پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس ؟ مقایسه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان ، در این مطلب مقایسه ای بین پر فروش ترین کنسول های گیمینگ دنیا داریم که از نظر قیمت تفاوت چندانی نداشته و بسیاری در خرید این دو کنسول مردد هستند. با ما همراه باشید تا ببینیم پلی استیشن 4  سونی بهتر است یا ایکس باکس وان مایکروسافت

پلی استیشن یا ایکس باکس ؟ این دو کنسول نبرد طولانی داشته است و یک نسل کامل (کنسول) به طول انجامیده است. اکنون که نسل کنونی کنسول ها در حال آماده شدن برای کنار رفتن و دادن جای خود به نسل بعدی پلی استیشن 5 و ایکس باکس ایکسهستند ، با این حال ، می خواهیم ببینیم کدام کنسول پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان هنوز هم گزینه بهتری برای خرید گیمرها هستند.

خوب ، هنوز هیچ چیز قطعی نیست. کنسول های سونی و مایکروسافت بسیار با هم مطابقت دارند و مشکل در انتخاب کنسول این است این کار کاملا سلیقه ای خواهد بود ، بنابراین ممکن است برنده یک نفر با نفر دیگر یکی نباشد. اگر به کنسول های پلی استیشن 4 سونی و ایکس باکس وان مایکروسافت چشم دوخته باشید اما مطمئن نیستید که کدام را بخرید و نیاز دارید که بدانید کدام کنسول برای خرید بهتر است ادامه این مطلب را بخوانید. حتی ممکن است از خود بپرسید آیا واقعا بهتر نیست که صبر کنید و سری پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس را خریداری کنید؟ در ادامه به تمام این سوالات جواب می دهیم.

پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان

ایکس باکس وان یا پلی استیشن 4

این واقعیت دور از ذهن نیست که پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان کنسول های بسیار خوبی هستند و تعداد زیادی از بازی های سطح بالا را نیز پشتیبانی می کنند. نه تنها این ، قیمت آنها به طور فزاینده ای معقول است و هم اکنون می توانید پیشنهادهای خوبی را پیدا کنید. شایان ذکر است که از زمان شروع تولید کنسول کنونی در سال 2013 ، تازه سازی نسل میانی ایجاد شده است که بحث رقابت و مقایسه بین پلی استیشن و ایکس باکس را پیچیده تر می کند.

هنگامی که مایکروسافت و سونی ایکس باکس وان اس،ایکس باکس وان ایکس و  و پلی استیشن 4 پرو را به روانه بازار کردند ، بازی هایی که قابلیت اجرا روی دو کنسول را داشتند دیگر به بازار عرضه نشدند و کسانی که تلویزیون های 4K دارند و می خواهند از آنها بیشترین استفاده را ببرند نیز می توانند انتخاب های بهتری داشته باشند در حال حاضر ، سونی دو نسخه از کنسول پلی استیشن  4 خود را ارائه می دهد ، نسخه اسلیم استاندارد ، که قابلیت پخش HDR را دارد و نسخه گران قیمت پرو با قابلیت 4K.

از طرف دیگر ، مایکروسافت سه کنسول ایکس باکس برای انتخاب دارد: ایکس باکس وان اس با 4K HDR ، نسخه دیجیتال ایکس باکس وان اس All-Digital نسخه بدون درایو دیسک و نسخه رده بالای ایکس باکس One ایکس- کنسولی که فقط قادر به گیم پلی بومی 4K HDR نیست و در برخی موارد نیز با سرعت 60 فریم در ثانیه می تواند تصاویر را پخش کند.

با کدام تلویزیون کدام کنسول را بخریم

پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان ؟ معنای آن این است که اگر شما از قبل تلویزیون 4K HDR دارید ، احتمالاً باید پلی استیشن 4 پرو یا ایکس باکس وان ایکس را انتخاب کنید تا بالاترین میزان اطمینان بصری را از کنسول خود به دست بیاورید. اگر در یک تلویزیون 1080p بازی می کنید ، ایکس باکس وان S یا پلی استیشن  4 اسلیم بسیار منطقی تر است و هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. اما خود بازی ها چطور؟ و قابلیت های سرگرمی کنسول ها؟ قابلیت اطمینان آنلاین چگونه است و کدام کنسول بهترین فروشگاه را دارد؟ کدام یک از بازی های شخص اول بهتر است؟ و با نزدیک شدن سریع نسل بعدی کنسول ها ، آیا تعهد ایکس باکس به پشتیبانی از cross-gen با Smart Delivery آن را به گزینه طولانی مدت جذاب تر تبدیل می کند؟

اگر فکر می کنید زمان آن فرا رسیده است که به جای اینکه منتظر آنچه در آینده می آید ، از بازی خارق العاده ای که در حال حاضر ارائه می شود لذت ببرید ، سپس ادامه مطلب را بخوانید تا تصمیم بگیرید که پلی استیشن 4 بهتر است یا ایکس بان وان.

مقایسه قیمت پلی استیشن و ایکس باکس

ایکس باکس وان یا پلی استیشن 4

به نظر می رسد قیمت های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هر هفته تغییر می کنند ، با افت قیمت و معاملات بسته سریعتر از سیستم های دستی پلی استیشن که می آیند و می روند انجام می شود. اضافه کردن رویدادهای خاص ، مانند Amazon Prime Day و Black Friday و فروش اختصاصی ویترین ، پیگیری آن دشوار است.اگرچه همه این بسته های نرم افزاری برای مصرف کنندگان عالی است ، اما به روز نگه داشتن آخرین اطلاعات قیمت گذاری کار دشواری است. بنابراین ، در تلاش برای کاهش سر و صدا ، در اینجا آخرین قیمت ها و بسته های نرم افزاری برای هر کنسول آورده شده است.

  • قیمت پلی استیشن 4 پرو 1 ترابایت ریجن 2 : 11.5 میلیون تومان (شهریور 99 )
  • قیمت ایکس باکس وان ایکس 1 ترابایت : 9 میلیون تومان ( شهریور 99 )
  • قیمت پلی استیشن 4 اسلیم ریجن 2 یک ترابایت : 10 میلیون تومان ( شهریور 99 )
  • قیمت ایکس باکس وان اس 1 ترابایت : 6.5 میلیون تومان ( شهریور 99 )

در حالی که نسخه های اصلی ایکس باکس وان و پلی استیشن  4 در یک ماه عرضه شده اند ، اما به روزرسانی های کنسول بسیار متزلزل تر شده اند و کمی سردرگمی بیشتری را در مقایسه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به وجود می آورند. ایکس باکس وان ایکس جدیدترین و قدرتمندترین کنسول است که تخفیف های کمتری در آن وجود دارد و قیمت آن بیشتر است . پلی استیشن 4 پرو اما کمی قدیمی تر است ولی با ریجن های مختلف در ایران قیمت بیشتری دارد. اگر واقعا می خواهید به درستی هزینه کنید بهتر است نسخه های بالارده هر دو کنسول را انتخاب کرده تا بهترین تجربه گیمینگ کنسول را داشته باشید.

مقایسه سخت افزار و نرم افزار پلی استیشن  و ایکس باکس

ایکس باکس وان یا پلی استیشن 4

ایکس باکس وان و پلی استیشن  4 هم نسخه های مختلفی دارند که هم اکنون می توانید خریداری کنید. پلی استیشن  4 دارای دو و ایکس باکس وان سه نسخه است. این متفاوت از گذشته بوده و نسخه های جدید هر زمان به روز تر می شود و برای ریجن های مختلف و مناطق مختلف، کنسول های متفاوتی عرضه می شود. ایکس باکس وان اس با کاهش مقدار زیادی از مسافت ، و برداشتن مصرف برق زیاد ، با استفاده از منبع تغذیه داخلی ، طراحی ایکس باکس وان اصلی را بهبود بخشید. ابعاد آن 11.6 8. 8.9 2.5 2.5 اینچ است و برخلاف نسخه قبلی شامل یک پخش کننده Blu-ray 4K Ultra-HD  بازی های 1080p را به 4K ارتقا می دهد.

با این حال ، اگر نسخه ساده تری از ایکس باکس وان S را ترجیح می دهید ، نسخه ایکس باکس وان S All-Digital ممکن است بهتر باشد. کنسول بدون دیسک 1 ترابایتی است و عملکردی مشابه نسخه قبلی خود دارد اما فاقد درایو دیسک است ، بنابراین این به معنای عدم وجود دیسک های Blu-ray یا فیزیکی است. ایکس باکس وان ایکس ممکن است قوی تر از ایکس باکس وان S باشد ، اما هنوز هم به مراتب کوچکتر از ایکس باکس وان اصلی است ، و دارای 11.81 ایکس 9.44 ایکس 2.36 اینچ و وزن حدود 8.4 پوند است (این کنسول همچنین دارای منبع تغذیه داخلی است). این نسخه پرقدرت ایکس باکس وان است که دارای بازی 4K بومی و همچنین یک پخش کننده Blu-ray 4K Ultra-HD است.

همچنین می توانید راهنمای کامل بازی GTA V و بهترین کنسول بازی 2022 را نیز از طریق این مطالب بخوانید.

اندازه و کیفیت پلی استیشن 4

اگر به کنسول  معادله پلی استیشن  4 نگاه کنیم، پلی استیشن  4 اسلیم از کوچکترین کنسول های موجود در حال حاضر است و اندازه آن در 10.4 11. 11.3 1.5 1.5 اینچ است و به عنوان پایه پلی استیشن  4 برای اکثر مصرف کنندگان عمل می کند که جایگزینی کامل برای پلی استیشن 4 به شمار می رود. این کنسول رزولوشن 4K حتی برای فیلم را هم به شما نمی دهد ، اما با این وجود می تواند هر بازی را در کتابخانه ویژه پلی استیشن  4 پشتیبانی کند.

پلی استیشن  4 پرو کنسول اصلی 4K بود و یک سال کامل قبل از ایکس باکس وان ایکس عرضه شد. ابعاد آن 12.8 11. 11.6 2. 2.1 اینچ است. در حالی که پلی استیشن  4 پرو حداقل تا حدودی از بازی های بومی 4K پشتیبانی می کند ، اما شامل Blu-Ray Player 4K Ultra-HD نمی شود ، و این مورد نقص سونی در مقابل مایکروسافت خواهد بود.

پلی استیشن 4 بهتر است یا ایکس باکس وان ، اتصالات

پلی استیشن 4 یا ایکس باک وان

بسته به نحوه تنظیمات بازی شما ، اتصال کنسول نیز می تواند تغییر کند ایکس باکس وان S و ایکس هر دو دارای پورت های یکسان هستند ، هر کدام شامل دو پورت HDMI ، یکی برای دریافت ورودی از کابل یا جعبه ماهواره و دیگری که به تلویزیون شما وارد می شود. علاوه بر این ، آنها هر دو پورت USB 3 ، خروجی IR ، خروجی صدای نوری ، پورت اترنت و البته کابل برق دارند – که با هر دو نسخه ایکس باکس سازگار است.

با این حال ، به دلیل سقوط سریع و غم انگیز کینکت ، اگر می خواهید از کینکت با هر دو نسخه ایکس باکس وان استفاده کنید ، باید بیرون بروید و یک آداپتور تهیه کنید.پلی استیشن  4 پرو و پلی استیشن  4 اسلیم ورودی های مشابهی دارند ، اگرچه تفاوت کمی دارند. هرکدام دارای یک خروجی HDMI ، یک درگاه USB در پشت (دو در جلو) ، یک درگاه اترنت و منبع تغذیه هستند. تنها تفاوت پرو و اسلیم در این است که پرو دارای Audio Optical است ، در حالی که اسلیم آن را رها می کند. با این حال ، یکی از جذاب ترین مواردی که در مورد اتصال پلی استیشن  4 وجود دارد این است که هر دو نسخه به کاربران اجازه می دهد تا هارد دیسک داخلی را با یکی دیگر از انتخاب های خود عوض کنند.

همه نسخه های ایکس باکس وان و پلی استیشن  4 از Wi-Fi 802.11 ac و Gigabit Ethernet پشتیبانی می کنند – بنابراین مهم نیست که از کدام کنسول تصمیم بگیرید ، دیگر نگران سازگاری شبکه نخواهید بود.

 

کدام سیستم قوی تر است

پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نسبت به ایکس باکس 360 و PS3 دارای قدرت پردازش چند برابر هستند. از همه مهمتر ، آنها با طراحی داخلی دقیق تر ، از برخی از اشتباهات کنسول های نسل گذشته درس گرفته و سیستم های بهینه تری خواهند بود. سازنده تراشه AMD پشت بسیاری از این به روزرسانی ها قرار دارد. هر دو نسخه اصلی ایکس باکس وان و ایکس باکس وان S دارای پردازنده مرکزی 8 هسته ای 1.75 گیگاهرتزی AMD هستند ، در حالی که ایکس باکس وان ایکس تراشه 8 هسته ای 2.3GHz را از بین می برد.CPU پایه پلی استیشن  4 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز باقی مانده و شامل یک پردازنده مرکزی 8 هسته ای AMD سفارشی مشابه با معماری مبتنی بر ایکس86 است ، در حالی که پلی استیشن  4 پرو سرعت آن را تا 2.13 گیگاهرتز افزایش می دهد.

پلی استیشن  4 اصلی دارای یک پردازنده گرافیکی 1.84 ترافلاپس است که مبتنی بر فناوری Radeon AMD خواهد بود. در همین حال تراشه گرافیکی اصلی ایکس باکس وان ، همچنین دارای یک GPU AMD Radeon ، دارای خط لوله 1.31 ترافلاپ بود ، اگرچه این میزان با ایکس باکس وان اس به 1.4 ترافلاپ و در ایکس باکس وان ایکس به 6.0 ترا فلاپ افزایش یافت. در همین حال ، پلی استیشن  4 پرو دارای یک پردازنده گرافیکی است که قدرت گرافیکی آن به طور قابل توجهی 4.2 ترافلاپ افزایش یافته است. وقتی صحبت از کنسول های اصلی شد ، پلی استیشن  4 از نظر قدرت خام برنده شد ، اگرچه ایکس باکس وان S اختلاف را به میزان قابل توجهی کاهش داد. مایکروسافت با انتشار ایکس باکس وان ایکس عنوان “قدرتمندترین کنسول” را از سونی گرفت.

مقیاسه گرافیک و پردازنده

فیفا 18 عملکرد خوبی در پلی استیشن  4 پرو و ایکس باکس وان ایکس دارد و خروجی فیلم بومی 4K در هر دو موجود است. با وجود تفاوت در مشخصات دو کنسول ، فضای زیادی برای جداسازی دو نسخه از بازی وجود ندارد. تجزیه و تحلیل Digital Foundry از دو نسخه حاکی از آن است که تنها تفاوت واقعی فاصله کمی بهتر به نفع کنسول ایکس باکس وان ایکس است. ما باید در مورد نتیجه گیری بیش از حد در مورد آنچه که این در مورد توانایی های نسبی دو کنسول می گوید ، احتیاط کنیم. باید بگوییم که این احتمالاً مسئله EA است که ایکس باکس وان ایکس را کاملاً به حد مجاز خود نرساند.

فراتر از رزولوشن ،  Digital Foundry خاطرنشان می کند که تعدادی نسخه دیگر نیز در نسخه ایکس باکس وان ایکس بازی وجود دارد. این نسخه به لطف پهنای باند حافظه بهبود یافته که سخت افزار ارائه می دهد ، از بافت های بهتری برخوردار است. نتیجه کلی تصویری است که در کنسول مایکروسافت بسیار واضح تر نشان داده می شود. نسخه ایکس باکس وان ایکس نیز با قابلیت خاموش و روشن کردن حالت رزولوشن پویا ، از قابلیت تنظیم بیشتری برخوردار است. ما مطمئن نیستیم که چرا این کار را می کنید ، زیرا این نرخ فریم به نفع وضوح تصویر تأثیر منفی می گذارد ، اما داشتن این گزینه بسیار خوب است.

تست بازی دیابلو و متال گیر سولید روی کنسول های بازی

دیابلو 3 بازی دیگری است که Digital Foundry خاطرنشان کرده است که ایکس باکس وان ایکس برنده عملکرد نسبت به پلی استیشن  4 پرو است. هر دو نسخه قابلیت 4K را دارند ، اما پلی استیشن  4 پرو در محیط های بیرونی به طور پویایی گرافیک را کاهش می دهد. مقیاس دینامیک کاری است که هر دو کنسول انجام می دهند ، اما این مسئله بیشتر در پلی استیشن  4 پرو وجود دارد. گفته می شود ، فراتر از رزولوشن ، هر دو بازی دقیقاً بافت یکسان را ارائه می دهند.

در مقایسه بازی Metal Gear Solid 5 وضوح کمی نسبت به نسخه پلی استیشن  4 وجود دارد. به طور خاص ، بافت های دور و اشیا متحرک در بین تصاویر ایکس باکس وان یکسان نرم تر به نظر می رسند. این روندی است که از بازی های پلی استیشن  4 مشاهده می کنیم که با رزولوشن 1080p با سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه به دست می آیند ، در صورتی که همتایان ایکس باکس وان آنها با 720p یا 900p با سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه کار می کنند. با تجزیه و تحلیل ویدئو ،نشان می دهد که Battlefield 1 با وضوح پیوسته بالاتر در پلی استیشن  4 نسبت به ایکس باکس وان اجرا می شود و هر دو کنسول از نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه متغیر برخوردار هستند.

 

در جعبه دو دستگاه پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس چه چیزی وجود دارد

در هنگام راه اندازی ، ایکس باکس وان با کنسول ، کنترل کننده و دوربین کینکت همراه بود ، که باعث افزایش قیمت شد در حالی که برای بسیاری از کسانی که تحت تأثیر فناوری ضبط حرکت قرار نگرفته بودند ، آزار دهنده بود. بسته های بعدی ایکس باکس وان شامل فورزا هوریزون 3 یا فیف 17 با همان قیمت هستند ، در حالی که سیستم های جدیدتر و ارزان تر ، کینکت را به طور کامل حذف می کنند در حالی که جدیدترین بازی های ایکس باکس – مانند Forza Horizon 4 را تبلیغ می کنند.

پلی استیشن 4 یا ایکس باک وان

هر دو جعبه ایکس باکس وان S و ایکس باکس وان ایکس حاوی یک کابل HDMI و یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه برای سرویس آنلاین

ایکس باکس Live Gold مایکروسافت است. هیچ کابل شارژ USB وجود ندارد ، زیرا کنترل کننده ایکس باکس وان از باتری های خارج از جعبه استفاده می کند. با این حال ، در حالی که جعبه ایکس باکس وان S All-Digital Edition با همه اینها ارائه می شود ، همچنین شامل سه بارگیری بازی دیجیتال و یک نسخه آزمایشی رایگان از ایکس باکس Game Pass – سرویس اشتراک بازی مایکروسافت است.

درون هر دو جعبه پلی استیشن  4 و پلی استیشن  4 پرو کنسول ها و یک کنترلر DualShock 4 وجود دارد. سیم ها شامل یک کابل HDMI (سونی بعد از عکس العمل خود را به دلیل عدم درج کابل با PS3 آموخته است) و یک کابل میکرو USB برای کنترل کننده. جعبه را فوراً بیرون نریزید. در اینجا اشتراک 30 روزه پلی استیشن Plus و یک هدفون مجهز به سیم قرار دارد. از هدست مخصوص بازی کاملاً صدای بهتری خواهید گرفت ، اما همراه داشتن یک هدفون بسیار خوب است.

 

در نهایت کدام کنسول بهتر است؟ پلی استیشن یا ایکس باکس

اکنون که ما نکات منفی و مثبت هر کنسول را به شما معرفی کرده ایم ، احتمالاً ایده خوبی پیدا کرده اید که پلی استیشن 4 یا ایکس باکس وان کدام یک برای شما مناسب است. اگر بر اساس اعداد و ارقام پیش برویم ، پلی استیشن  4 در این جنگ کنسول پیروز شده است ، با فروش 102 میلیون دستگاه و تبدیل شدن به دومین کنسول پرفروش پس از PS2. در همین حال ، مایکروسافت فروش ایکس باکس وان را فاش نخواهد کرد ، اما پیش بینی می شود که این رقم بین 30 تا 70 میلیون باشد.

پلی استیشن  4 ممکن است به اندازه ایکس باکس قدرتمند نباشد اما فقط برای کتابخانه بازی اش می توان گفت که از این دو بهتر است. اما واقعاً وقتی به یک کنسول می پردازید به اولویت های شما بر می گردد. وقتی نوبت به اثبات آینده در مقابل کنسول های نسل بعدی می رسد ، مطمئناً لازم به ذکر است که پلی استیشن  4 در سطح پایه هیچ یک از قابلیت های 4K همتای ایکس باکس وان S و تعهد مایکروسافت در پشتیبانی از نسل های مختلف را ارائه نمی دهد. از طریق سیستم هوشمند تحویل به این معنی است که ایکس باکس وان شما احتمالاً برای مدت طولانی تری در ارتباط باقی خواهد ماند. اگرچه باید توجه داشت که سونی سازگاری معکوس در PS5 و نسخه های بعدی بازی ها را نیز ارتقا می دهد.

منبع: TECHRADAR

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید