پاک کردن حافظه گوشی و خالی کردن کامل اطلاعات آن

اگر می خواهید گوشی خود را به طور کامل پاک کنید و حافظه گوشی را خالی نمایید ، در این مطلب روش های پاک کردن حافظه گوشی و اطلاعات آن را در گوشی های اندروید و iOS آیفون آموزش می دهیم.

اگر یک فایل را از تلفن اندروید خود حذف کنید ، در واقع در حافظه دستگاه شما باقی می ماند تا زمانی که با داده های جدید رونویسی شود. این موضوع قبلاً یکی از نگرانی های اصلی حفظ حریم خصوصی بود زیرا به این معنی بود که می توان با نصب نرم افزارهای بازیابی اطلاعات ، پرونده های حذف شده را بازیابی کرد.

از آنجا که اندروید 6 به طور پیش فرض تمام تلفن های اندروید رمزگذاری شده است ، این امر از دسترسی ابزارهای بازیابی به محتوای آنها جلوگیری می کند. اما اگر هنوز نگران بازیابی پرونده های حساس پاک شده و هک گوشی خود هستید، در ادامه پاک کردن حافظه گوشی و اطلاعات آن را توضیح می دهیم.

پاک کردن حافظه گوشی

پاک کردن اطلاعات با فایل منیجر

خالی کردن حافظه گوشی

بدترین راه برای حذف یک پرونده خصوصی از تلفن اندروید خود از داخل برنامه مرتبط است. ممکن است با این کار به جای حذف دائمی فایل ،  به پوشه سطل زباله یا Bin منتقل شود یا به عنوان نسخه ابری همگام سازی شده هنوز هم روی گوشی وجود داشته باشد.

به عنوان مثال برنامه گوگلفوتوز  تصاویر و فیلمهای حذف شده را به مدت 60 روز ذخیره می کند ، مگر اینکه زباله های آن را به صورت دستی خالی کنید. حتی اگر با انتخاب گزینه حذف شدن از دستگاه این کار را دور بزنید ، تصاویر در حساب کاربری گوگل شما باقی می مانند.

یک گزینه بسیار بهتر استفاده از برنامه اکسپلورر یا مدیر فایل برای حذف دائمی موارد حساس است. تعداد زیادی کاوشگر فایل رایگان برای اندروید وجود دارد ، از جمله برنامه Files گوگل.

فایل را در کاوشگر پرونده خود انتخاب کنید ، سپس روی دکمه سطل زباله ضربه بزنید یا منوی سه نقطه را فشار دهید و حذف را انتخاب کنید. حذف فایل از روی گوشی را تایید کرده و  دوباره روی Delete ضربه بزنید.

پاک کردن حافظ گوشی با file shredder

خالی کردن حافظه گوشی

برای پاک کردن حافظه گوشی اگر رمزگذاری گوشی هوشمند شما قدرت زیادی ندارد و فایلهای حذف شده را بتوان به وسیله آن بازگردانی کرد یا اگر نسخه قدیمی اندروید را روی گوشی خود دارید ، نصب file shredder بهترین گزینه خواهد بود. با این کار فضای “آزاد” دستگاه شما که ممکن است هنوز حاوی داده های حذف شده باشد ، با اطمینان پاک می شود.

نرم افزارهای file shredder مانند iShredder ، Shreddit و Data Eraser گزینه ای از الگوریتم های خرد کردن را ارائه می دهند. با این کار می توانید تصمیم بگیرید که چند بار داده با نویسه های تصادفی رونویسی شود. هر بازنویسی به عنوان “گذر” یا “چرخه” شناخته می شود ، و هرچه تعداد پاس بیشتر باشد ، احتمال بازیابی داده های حذف شده باریک تر است.

برای دسترسی به پرونده های خود (و به صورت اختیاری به مخاطبین خود ، که ما توصیه نمی کنیم) لازم است به این برنامه ها مجوز دهید ، اما آنها بدون درخواست تأیید از شما چیزی را خرد نمی کنند.

روش استفاده از shredder

در اینجا چگونگی غیرقابل بازیابی کردن داده های پاک شده با استفاده از پاک کننده پرونده Data Eraser را آموزش می دهیم. این در برنامه خود اندروید به نام Eraser شناخته می شود

روی Freespace در صفحه اصلی ضربه بزنید (مراقب باشید پاک کردن کامل را انتخاب نکنید!) و حافظه داخلی را انتخاب کنید. این برنامه محاسبه میزان فضای آزاد برای پاک کردن را انجام می دهد. روی ادامه ضربه بزنید و یک الگوریتم خرد کردن را انتخاب کنید. NATO Standard و BSU TL-0342 که به ترتیب هفت و هشت پاس را انجام می دهند ، دقیق ترین حالت را دارند. با این حال ، آنها نیز طولانی می شوند.
در این مرحله روی تایید ضربه بنزید و Data Eraser تمام فضای خالی موجود در تلفن شما را پاک می کند ، بنابراین پرونده هایی که حذف کرده اید قابل بازیابی نیستند.
در حین انجام مراحل پاک کردن ، تلفن شما کند خواهد بود. با باز کردن اعلان در بالای صفحه و ضربه زدن روی “لغو” می توانید هر زمان خواستید آن را رها کنید.

اگرچه Data Eraser برای پاک کردن فضای خالی تلفن شما هزینه ای دریافت نمی کند ، شما فقط می توانید روزانه 100 مگابایت از پرونده های جداگانه را خرد کنید. ارتقا به نسخه پولی با قیمت 4.99 دلار این محدودیت را برطرف می کند. اپلیکیشن Shreddit یک گزینه کاملا رایگان است ، اما تبلیغات آن می توانند گوشی را مسدود کرده و در Android 11 کار نمی کنند.

پاک کردن حافظه گوشی از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ

خالی کردن حافظه گوشی

اگر نمی خواهید برنامه ای برای حذف دائمی پرونده ها یا فایل ها نصب کنید ، برای پاک کردن حافظه گوشی می توانید تلفن اندروید خود را به رایانه متصل کرده و داده ها را از طریق ویندوز پاک کنید. این روش با استفاده از File Explorer یافتن سریع و با اطمینان خاطر حذف موارد خاص را آسان تر می کند.

تلفن خود را با استفاده از کابل USB متصل کنید و برای مشاهده پرونده ها از گزینه های پخش خودکار ، دستگاه را باز کنید. در غیر این صورت ، File Explorer را باز کنید ، این رایانه را انتخاب کنید و روی نماد درایو تلفن خود دوبار کلیک کنید.

اگر درایو خالی به نظر می رسد ، سینی اعلان را از بالای صفحه تلفن خود به پایین بکشید ، روی شارژ USB این دستگاه ضربه بزنید و انتقال فایل یا انتقال پرونده ها را انتخاب کنید. یا به تنظیمات> دستگاههای متصل> USB بروید و گزینه را در آنجا فعال کنید.

برای یافتن فایلی که می خواهید حذف کنید ، پوشه های تلفن خود را مرور کنید. اگر این فایل یک عکس یا فیلم باشد ، احتمالاً در پوشه DCIM> دوربین است.

روی مورد کلیک راست کنید ، Delete را انتخاب کنید و تأیید کنید که می خواهید آن را برای همیشه حذف کنید. توجه داشته باشید که پرونده به سطل آشغال ویندوز ارسال نمی شود ، اما برای همیشه از بین خواهد رفت.

پاک کردن داده های مهم از روی کارت حافظه

پاک کردن حافظه گوشی

اگر می خواهید حافظه گوشی را پاک کنید و یا فایلی که می خواهید آن را حذف نمایید به جای اینکه در حافظه داخلی تلفن شما باشد ، روی کارت حافظه SD قرار دارد ، برای حذف آن چند روش وجود دارد.

ابتدا به تنظیمات> حافظه> کارت SD بروید. پرونده را پیدا کرده و از آنجا حذف کنید. با این حال ، این کار غیر قابل بازیابی نخواهد بود ، بنابراین ممکن است بخواهید کارت را نیز قالب بندی کنید. با این کار محتویات آن کاملاً پاک می شود ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که ابتدا هر پرونده ای را که می خواهید نگه دارید به گوشی خود منتقل کنید.

روی منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات ذخیره سازی را انتخاب کنید. Format را انتخاب کنید ، سپس روی Erase & Format یا Format SD card ضربه بزنید تا کارت پاک و قالب بندی شود.

در روش دیگر ، می توانید گوشی خود را همانطور که در بالا توضیح داده شد به رایانه متصل کنید یا کارت SD را در کارت خوان رایانه خود وارد کنید. قبل از برداشتن کارت از دستگاه ، باید ابتدا کارت را با انتخاب Unmount یا Eject “از دستگاه جدا” کنید.

محتوای کارت SD را در File Explorer مرور کنید ، فایل را پیدا کنید ، روی آن کلیک راست کرده و Delete را انتخاب کنید.

علاوه بر این ، برخی از برنامه های خردکن پرونده اندروید می توانند داده های ذخیره شده در کارت های SD ، از جمله Data Eraser را حذف و رونویسی کنند

بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری

پاک کردن حافظه گوشی

سریعترین و تهاجمی ترین روش پاک کردن حافظه گوشی ، انجام تنظیم مجدد کارخانه است. با این کار تمام داده های موجود در تلفن شما پاک می شود ، بنابراین بهتر است قبل از فروش یا بازیافت دستگاه استفاده شود. باید از هرگونه داده Android که می خواهید از قبل نگهداری کنید ، پشتیبان تهیه کنید.

برای اطمینان از اینکه پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه داده ها قابل بازیابی نیستند ، رمزگذاری تلفن را دوباره بررسی کنید. به تنظیمات> امنیت> پیشرفته بروید و روی رمزگذاری و اعتبارنامه ضربه بزنید. اگر گزینه قبلاً فعال نشده است ، رمزگذاری تلفن را انتخاب کنید.

بعد ، به تنظیمات> سیستم> پیشرفته بروید و روی گزینه های بازنشانی ضربه بزنید. پاک کردن همه داده ها (تنظیم مجدد کارخانه) را انتخاب کرده و Delete all data را فشار دهید.

در صورت درخواست کد امنیتی یا الگوی خود را وارد کنید ، سپس روی Delete all data برای بازگرداندن تلفن به تنظیمات کارخانه ضربه بزنید. اگر هنوز در مورد بازیابی اطلاعات خود بی نظیر هستید ، می توانید فضای خالی آن را با خردکن فایل پاک کنید.

پاک کردن حافظه گوشی به همین راحتی است

هیچ کس دوست ندارد که پرونده های خصوصی آنها به دست افراد ناشناس و هکرها بیفتد. اگرچه رمزگذاری داخلی اندروید باید داده های حذف شده شما را غیرقابل بازیابی کند ، اما با استفاده از روش های دیگر که بیان کردیم به شما آرامش کامل می بخشد.

البته همه اینها از هر دو طریق موثر است. بعضی اوقات به اشتباه پرونده ها را حذف می کنید. اگر به اندازه کافی سریع عمل کرده و ابزارهای مناسبی را بدست آورید ، همچنان می توانید آن عکسهای حذف شده و سایر داده ها را بازیابی کنید. می توانید مطالب بازیابی عکس و تصویر از روی گوشی و همچنین ریکاوری عکس های واتساپ را نیز از طریق این مطالب مطالعه نمایید.ی

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید