نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو X5 پرو , قیمت و مشخصات فنی

پوکو X5 پرو

نقد و بررسی قیمت, دوربین, صفحه نمایش, طراحی, نرم افزار, سخت افزار, باتری, سرعت شارژ و سایر مشخصات گوشی شیائومی پوکو X5 پرو.

نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو X5 پرو , قیمت و مشخصات فنی

پوکو X5 پرو

مقدمه

ده ماه از نمایش پوکو X4 پرو می گذرد، و طبیعتاً با سرعت بالای عرضه های صنعتی، زمان عرضه نسل بعدی گوشی هوشمند پوکو فرا رسیده است. و در حالی که X4 Pro از نظر عملکرد یک گام بزرگ به عقب تر از X3 Pro بود، پوکو X5 پرو جدید دقیقاً بر رفع آن تمرکز دارد. همچنین بهبودهای صفحه نمایش و دوربین و طراحی جدید و کارآمدتر را به ارمغان می آورد.
پوکو X5 پرو خیلی از فرمول تعیین‌ شده منحرف نمی‌شود – هیچ ارتقای عمده‌ای وجود ندارد، اگرچه پیشرفت‌ های کافی در سراسر صفحه وجود دارد تا بخواهید به مدل جدید بروید.
ویژگی های برجسته پوکو X5 پرو صفحه نمایش Dolby Vision با رنگ های 1B، چیپست سریع Snapdragon 778G 5G، فضای ذخیره سازی پایه 128GB و فیلمبرداری 4K است!
Poco X5 Pro review
و اگر این پوکو X5 پرو شما را به یاد گوشی دیگری می اندازد، جای تعجب نیست. به نظر می رسد که این پوکو نسخه بین المللی Redmi Note 12 Pro Speed برای چین باشد.
پوک X5 پرو دارای پنل 6.67 اینچی 1080p AMOLED با رفرش 120 هرتز و گواهی HDR10 از مدل های قبلی است. اما اکنون با عمق رنگ 10 بیتی و پشتیبانی از Dolby Vision ارتقا یافته است.
با این حال، برجسته ترین تغییر چیپست است. در حالی که پوکو X3 پرو از تراشه اسنپدراگون 860 بهره می برد، X4 پرو از تراشه اسنپدراگون 695 میان رده پایین تر استفاده می کرد. خب، عملکرد بازی با X5 پرو و پلتفرم توانمند Snapdragon 778G به میز بازگشته است. پیکربندی اصلی اکنون 6 گیگابایت رم با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی غیرقابل ارتقا است، اما می توانید نسخه 8 گیگابایتی + 256 گیگابایتی را نیز انتخاب کنید.
به نظر می رسد بخش دوربین مشابه دوربین پوکو X4 پرو است – یک تنظیم سه گانه در پشت با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، یک دوربین عکاسی ماکرو 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی. در حال حاضر امکان فیلمبرداری 4K برای دوربین اصلی وجود دارد، احتمالاً به لطف ارتقاء تراشه اسنپدراگون.
Poco X5 Pro review
سایر مشخصات ضروری آشنا باقی می مانند – بلندگوهای استریو، اسکنر اثر انگشت کناری و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 واتی.
پوک X5 پرو جدید همچنان بر روی اندروید 12 اجرا می شود، اما آخرین MIUI 14 در بالای آن قرار دارد.
در نهایت، ما می‌خواهیم طراحی دقیق آن را تصدیق کنیم – در حالی که شکل گوشی و لکه‌های سیاه بزرگ اطراف دوربین‌ها یکسان باقی می‌ماند، پنل‌های پشتی مثل قبل پر زرق و برق نیستند – X5 پرو در رنگ‌های ساده مشکی، آبی و زرد موجود است.
لازم به ذکر است که قیمت این گوشی در حدود 13 میلیون تومان است.

بررسی مشخصات فنی گوشی شیائومی پوکو X5 پرو در یک نگاه

بدنه: 162.9×76.0x7.9mm, 181g; گوریلا گلس 5 جلو، پلاستیک پشت، قاب پلاستیکی؛ IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب.

صفحه نمایش: 6.67 اینچ OLED، 1B رنگ، 120 هرتز، Dolby Vision، HDR10+، 500 nits (typ)، 900 nits (HBM)، وضوح 1080x2400px، نسبت تصویر 20:9، 395ppi.

چیپست: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G (6 نانومتر): هشت هسته ای (1×2.4 GHz Cortex-A78 & 3×2.2 GHz Cortex-A78 & 4×1.9 GHz Cortex-A55); Adreno 642L.

حافظه: 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت، 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت؛ UFS 2.2.

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 13، MIUI 14.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 108 مگاپیکسل، f/1.9، 1/1.52 اینچ 0.7 میکرومتر، PDAF؛ زاویه بسیار عریض: 8 مگاپیکسل، 119˚، 1/4 اینچ 1.12 میکرومتر؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4.

دوربین جلو: 16 مگاپیکسل، (عرض)، 1/3.06 اینچ 1.0 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 4K@30fps، 1080p@30/60/120fps، 720p@960fps، gyro-EIS. دوربین جلو: 1080p@30/60fps.

باتری: 5000 میلی آمپر؛ 67 وات سیمی، PD3.0، QC3+.

سایر مشخصات: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). NFC (وابسته به بازار)؛ پورت مادون قرمز؛ جک 3.5 میلی متری؛ بلندگوهای استریو

با نگاهی به مشخصات پوکو X5 پرو، نمی‌توانیم حذف‌ های زیادی را ببینیم. این گوشی دارای بسیاری از ویژگی های مورد علاقه طرفداران مانند دو سیم کارت 5G، NFC، دو بلندگو، بلستر IR و جک صدا است. و درست مانند سایر گوشی های پوکو و ردمی، این گوشی نیز در برابر پاشش آب مقاوم است.

با این حال، یکی از ویژگی ها از زمان پوکو X4 پرو کنار گذاشته شده است و آن اسلات توسعه microSD است. و افرادی هستند که این کار را خوب نمی گیرند.

آنباکسینگ گوشی شیائومی پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو درون جعبه سیاهی قرار می گیرد که شامل یک آداپتور برق 67 وات، یک کابل USB با درجه 6A و یک قاب محافظ شفاف است.

Poco X5 Pro review

X5 پرو همچنین با یک فیلم ضد خش از قبل روی صفحه نمایش آن اعمال می شود. این یک آهنربای لکه است و ما بعد از چند روز آن را جدا کردیم، اما بسیاری از مردم از داشتن آن استقبال خواهند کرد.

بررسی طراحی, کیفیت ساخت و هندلینگ گوشی شیائومی پوکو X5 پرو

ما اشاره کرده‌ایم که پوکو X5 پرو جدید با طراحی پیشرفته‌ای عرضه می‌شود، اگرچه امیدواریم امید شما را زیاد بالا نبرده باشیم. مدل جدید کاملاً یادآور پوکو ایکس 4 پرو و دستگاه‌های ردمی نوت 11 است، اما چند تغییر دارد که ما واقعاً از آن استقبال کرده‌ایم.

Poco X5 Pro review

در واقع، پوکو X5 پرو شکلی آشنا دارد – پنل‌های جلو و عقب مسطح و قاب صاف، شکلی که به گوشی اجازه می‌دهد در صورت نیاز به تنهایی بایستد. همچنین مانند تمام گوشی های اخیر ساخت شیائومی در برابر پاشش آب مقاوم است.

طراحی کمی کمرنگ شده است. در نسل گذشته، نوعی گرادیان هولوگرافیک در پشت در جریان بود. روکش در حال حاضر تک رنگ و مات است و قسمت شیشه ای برآمدگی دوربین کوچکتر است.

پوکو X5 پرو در رنگ های مشکی، آبی و زرد موجود است. و بدیهی است که ما مدل زرد را برای بررسی داریم.

Poco X5 Pro review

زرد یک رنگ مشخص برای پوکو بوده است و در پوکو X5 پرو خوب به نظر می رسد.

Poco X5 Pro review

صفحه نمایش مانند بسیاری از گوشی های پوکو و ردمی با یک ورق گوریلا گلس 5 پوشیده شده است. پشت و قاب آن از پلاستیک ساخته شده است که هر دو دارای روکش مات دلپذیری هستند.

بیایید اکنون نگاهی دقیق تر به پوکو X5 پرو بیندازیم.

در قسمت جلویی صفحه نمایش AMOLED بهبود یافته با اندازه مورب 6.67 اینچی قرار دارد. رزولوشن 1080p، گواهی HDR10 و نرخ رفرش 120 هرتز را پشتیبانی می کند، اما در پوکو X5 پرو عمق رنگ 10 بیتی و Dolby Vision را نیز ارائه می دهد.

Poco X5 Pro review

یک سوراخ کوچک در مرکز بالای آن وجود دارد، جایی که یک دوربین 16 مگاپیکسلی قدیمی را خواهید دید.

صفحه نمایش حاشیه های نسبتاً یکنواختی دارد که همیشه در گوشی های میان رده صدق نمی کند.

Poco X5 Pro review

پوکو X5 پرو دارای بلندگوهای استریو است و در بالا دارای دو خروجی است – یکی در جلو برای اهداف گوشی و دیگری در قسمت بالای قاب. اسپیکر دوم در پایین X5 Pro قرار دارد و تعادل کلی کاملاً خوب و رضایت بخش به نظر می رسد.
Poco X5 Pro review
پنل پشتی پوکو X5 پرو همچنان دارای یک لکه سیاه بزرگ به عنوان اکسنت دوربین است، اگرچه فقط نیمی از آن محفظه شیشه ای واقعی است، همان محفظه ای که از پشت بیرون زده است. بقیه فقط رنگ مشکی است. X4 Pro یک جزیره غول پیکر غیر ضروری داشت.
Poco X5 Pro review
دوربین های اصلی و فوق عریض حلقه های چسبان مخصوص به خود را در اطراف خود دارند، در حالی که چشمی ماکرو 2 مگاپیکسلی و فلاش LED منفرد با جزیره دوربین همسطح هستند.
اکنون زمان آن رسیده است که به اطراف این پوکو نگاهی بیندازیم.
Poco X5 Pro review
در سمت چپ چیزی وجود ندارد، در حالی که کلیدهای تنظیم صدا و پاور در سمت راست قرار دارند. کلید روشن/قفل زرد رنگ اسکنر اثر انگشت همیشه روشن را نیز در خود جای داده است. این سنسور سریع و دقیق است و می‌توان آن را روی لمس یا فشار دادن تنظیم کرد – این به سبک کاری شما بستگی دارد.
قسمت بالایی گوشی علاوه بر یکی از بلندگوها، دارای جک صدا، بلستر IR و میکروفون ثانویه است.
Poco X5 Pro review
پایین پوکو X5 پرو میکروفون اصلی، بلندگوی دوم، پورت USB-C و سینی دو سیم کارت را در خود جای داده است.
Poco X5 Pro review
پوکو X5 پرو یک گوشی هوشمند خوش ساخت با اندازه و وزن مناسب است. به لطف طراحی بی‌معنی‌اش، چسبندگی کافی را فراهم می‌کند، و ما نیازی به محکم کردن آن با کیس احساس نکردیم. با این حال، یکی از آن‌ها به عنوان بخشی از بسته‌ی خرده‌ فروشی برای شما ارائه می‌شود، بنابراین اگر متوجه شدید که وقتی روی میز قرار می‌گیرید از تکان خوردن متنفر هستید، یا احساس می‌کنید که لیز می‌خورد، دقیقاً از جعبه خارج می‌شوید.
Poco X5 Pro review
ما هنوز احساس می‌کنیم که جزیره دوربین پوکو X5 پرو می‌توانست حتی کمتر برجسته شود، اما حدس می‌زنیم که این در واقع اثری است که پوکو می‌خواهد داشته باشد. و اشکالی ندارد. اکنون آن پوکوهای میان رده را ضد آب کنید تا تقریباً بی‌رقیب شوند.

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED به روز شده از گوشی های Poco X4 Pro و Redmi Note 11 است. پانل بهبودیافته از عمق رنگ 10 بیتی پشتیبانی می کند و می تواند بیش از 1B رنگ را نمایش دهد. و علاوه بر HDR10، اکنون از محتوای Dolby Vision نیز پشتیبانی می کند.

بقیه مشخصات تقریباً آشنا هستند – وضوح 1080 x 2400 پیکسل یا 395ppi، نرخ تجدید 120 هرتز، پاسخ لمسی 240 هرتز، پشتیبانی از رنگ گسترده و محافظ گوریلا گلس 5.

Poco X5 Pro review

این نمایشگر از نوردهی 1920 هرتز PWM پشتیبانی می کند تا فشار چشم را در شرایط کم نور به حداقل برساند.

Poco وعده 500nits روشنایی معمولی و 900nits حداکثر روشنایی را داده است، و ما خوشحالیم که این اعداد را با آزمایش نمایشگر خود تأیید می کنیم. حداقل روشنایی در نقطه سفید 2 نیت بود، که بسیار عالی است.

دقت رنگ

نمایشگر پوکو X5 پرو از فضای رنگی گسترده DCI-P3 پشتیبانی می کند و این تنظیمات پیش فرض است. گزینه های رنگ نمایشگر سه مدل رنگ مختلف را ارائه می دهند – Vivid (پیش فرض، DCI-P3)، اشباع (DCI-P3 با تقویت اشباع)، و استاندارد (sRGB). می توانید دمای رنگ را برای هر حالت تنظیم کنید. همچنین یک حالت سفارشی وجود دارد که در آن می توانید طیف رنگی و تنظیم دقیق رنگ ها، اشباع، رنگ، کنتراست، گاما را انتخاب کنید.

گزینه Vivid (پیش‌فرض) DCI-P3 را صادقانه بازتولید می‌کند، و ما متوجه شدیم که نسبتاً دقیق است، به استثنای رنگ‌های آبی مایل به سفید و خاکستری (با انتخاب دمای رنگ گرم قابل رفع است). گزینه استاندارد مربوط به sRGB است و رندر دقیقی از جمله رنگ های سفید و خاکستری را ارائه می دهد.

Color options - Poco X5 Pro review Color options - Poco X5 Pro review Color options - Poco X5 Pro review Color options - Poco X5 Pro review

رفرش ریت

صفحه نمایش تا 120 هرتز رفرش ریت را پشتیبانی می کند و دو حالت تازه سازی وجود دارد – سفارشی (انتخاب بین 120 هرتز یا 60 هرتز) و پیش فرض (رفتار سوئیچینگ خودکار).
Poco X5 Pro review
این صفحه نمایش با توجه به مشخصات خود از چهار رفرش ریت ثابت پشتیبانی می کند – 30 هرتز، 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز.
هر دو 120 هرتز سفارشی و پیش‌فرض (خودکار) همین کار را می‌کنند – سیستم از 120 هرتز برای رابط کاربری تلفن و اکثر برنامه‌ها (شامل بازی‌ها) استفاده می‌کند، حداقل زمانی که کاربر در حال تعامل با نمایشگر است یا حرکت روی صفحه نمایش وجود دارد.
سپس، هنگامی که یک تصویر ثابت را برای چند ثانیه مشاهده کرد، برای صرفه جویی در مصرف انرژی، نرخ رفرش را به 60 هرتز کاهش می دهد. 60 هرتز همیشه برای برنامه دوربین، پخش ویدیو و پخش جریانی استفاده می شود.
تنها موردی که دیدیم صفحه نمایش از 30 هرتز استفاده می کند، نمایشگر همیشه روشن و چراغ اعلان بود.
صفحه نمایش از 90 هرتز نیز پشتیبانی می کند، اما هیچ برنامه ای برای فعال کردن این رفرش ریت پیدا نکردیم (این به این معنی نیست که پشتیبانی نمی شود).

استریمینگ

پوکو X5 پرو با پشتیبانی از Widevine L1 DRM ارائه می‌شود و پخش جریانی Full HD با پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision در پلتفرم‌های محبوب، از جمله Netflix، در دسترس است.

بررسی عمر باتری پوکو X5 پرو

از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و از چیپست اسنپدراگون 778G 5G استفاده می کند، چیپست که به سرعت به یکی از محبوب ترین رده های میان رده تبدیل شده است. ما با چند گوشی هوشمند مانند Xiaomi 11 Lite 5G NE و Samsung Galaxy A52s آشنا شده‌ایم که عمر باتری پوکو  X5 پرو با آن دستگاه‌ها همخوانی دارد.

پوکو X5 پرو امتیاز استقامت 113 ساعتی را کسب کرد و به تست های تماس، مرور وب و پخش ویدیو ما رضایت داد. عملکرد آماده به کار کمی بالاتر از حد متوسط بود.

Poco X5 Pro review

پس بیایید ببینیم که گوشی پوکو X5 پرو چگونه با گوشی های دیگر مقایسه می شوند.

پوکو X5 پرو

بررسی سرعت شارژ گوشی پوکو X5 پرو

باتری 5000 میلی آمپری داخل پوکو X5 پرو از شارژ سریع سیمی تا 67 وات پشتیبانی می کند و این گوشی با آداپتور برق 67 واتی عرضه می شود.
Poco X5 Pro review
ما 47 درصد شارژ را فقط در 15 دقیقه به دست آورده ایم – این برای کلاس بسیار سریع است و به آنچه رقبا با باتری و شارژ مشابه به دست می آورند نزدیک است. سپس ما 82 درصد شارژ در علامت 30 دقیقه دریافت کردیم.
پوکو X5 پرو
شارژ کامل در 50 دقیقه به دست می آید.
پوکو X5 پرو
متاسفانه هیچ شارژ شبانه بهینه شده ای در تنظیمات وجود ندارد.

بررسی اسپیکرهای گوشی شیائومی پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو دارای بلندگوهای استریو در بالا و پایین است و از بهبود Dolby Atmos پشتیبانی می کند.
Poco X5 Pro review
بلندگوی بالایی دو خروجی دارد – یکی بالا و دیگری جلو – و صدا از هر دو می آید. قطع کردن هر یک از آنها کیفیت صدا را کاهش می دهد، اما بلندی صدا را کاهش نمی دهد. ما به موسیقی گوش داده‌ایم و ویدیوها را با و بدون بهبود Dolby Atmos (به طور پیش‌فرض روشن) تماشا کرده‌ایم و اکیداً توصیه می‌کنیم صدای Dolby را روشن نگه دارید.
بلندی صدا را افزایش می دهد و خروجی بسیار غنی تری با صدای بهتر و باس بیشتر ایجاد می کند. پوکو X5 پرو در تست بلندی صدای ما نمره بسیار خوبی کسب کرد و می‌توانیم تأیید کنیم که صدای خوبی دارد.
کیفیت صدا را می توان بسیار خوب نیز توصیف کرد – آواز خوب است، مقداری بیس وجود دارد و دامنه بالا کاملاً خوب است.
پوکو X5 پرو

بررسی نرم افزار گوشی شیائومی پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو اولین گوشی هوشمندی است که با رابط کاربری MIUI 14 عرضه می شود. همچنین این اولین بار است که MIUI 14 را می بینیم، بنابراین ویژگی های آن را عمیق تر از حد معمول بررسی خواهیم کرد. عجیب است که رام به جای اندروید 13 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 12 است، اگرچه ما گمان می‌کنیم که نسخه جدید این سیستم‌عامل احتمالاً در حال آماده‌ سازی است.
Poco X5 Pro review
یکی از پیشرفت های عمده در MIUI 14 بهینه سازی است. شیائومی می‌گوید این بهینه‌ترین و کارآمدترین MIUI تا به امروز است و با چیزی که آنها Project Razor می‌نامند شروع می‌شود. تیم سازنده MIUI 14 معماری سیستم را در سطح هسته اندروید با برنامه ریزی CPU، GPU و منابع حافظه، اندازه سیستم عامل سبک تر و کاهش مصرف حافظه به روز کرد. شیائومی ادعا می کند که MIUI 14 در مقایسه با مدل قبلی خود در Xiaomi 12S Ultra 60 درصد نرم تر اجرا می شود، اگرچه نحوه ترجمه آن در تلفن های غیر پرچمدار هنوز مشخص نشده است.
تغییر عمده دیگر، ردپای سبک تر کل سیستم است که فضای بیشتری را برای برنامه ها و فضای ذخیره سازی باقی می گذارد. مدل 256 گیگابایتی پوکو X5 پرو پس از راه اندازی اولیه، در صورتی که نشانه ای از آن باشد، 225 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان دارد.
دیگر بهینه‌ سازی‌ های دقیق عبارتند از فشرده‌ سازی خودکار برای برنامه‌ هایی که به‌ طور فعال استفاده نمی‌ شوند و تغییر جهت خاموش کردن اعلان‌ های دائمی. و، درامول، تنها هشت برنامه سیستم را نمی توان حذف نصب کرد، که یک جهش بزرگ نسبت به نسخه های گذشته MIUI است.
متأسفانه، ما هیچ یک از ویژگی‌های جدید MIUI 14 را که شیائومی در حال نمایش عمومی است، مشاهده نکردیم. شاید آنها منحصر به نسخه چینی باشند، همانطور که اغلب با چنین موارد زیبایی اتفاق می افتد.
اینها شامل پوشه های قابل تنظیم با آیکون های معمولی و بزرگ و گزینه های جدید ویجت با اشکال و اندازه های مختلف است. یا ویجت‌های گل و حیوانات خانگی که شخصیت‌های متحرک شبیه تاماگوچی هستند که در صفحه اصلی شما زندگی می‌کنند.
MIUI 14 همچنین قرار است ادغام فایل های تکراری و بهبود تشخیص متن (بر اساس دستگاه) و استخراج از تصاویر در گالری را ارائه دهد. حریم خصوصی نیز باید با رمزگذاری سرتاسر و پردازش محلی داده‌های کاربر روی دستگاه مورد بازنگری قرار گیرد. هیچ یک از اینها در MIUI 14 برای Poco موجود نیست. MIUI 14 همچنین باید یک تعویض دستگاه هوشمند جدید در مرکز کنترل ارائه دهد که به شما امکان می دهد لوازم جانبی شیائومی مانند هدفون های بی سیم را از طریق کشیدن و رها کردن بین دستگاه های شیائومی اختصاص دهید. این ویژگی دردسر جفت کردن هدفون ها با دستگاه های دیگر را برطرف می کند. این یک رابط کشیدن و رها کردن منظم است که متأسفانه هنوز روی پوکو X5 پرو ساخته نشده است.
در نهایت، یک عملکرد حساب خانوادگی جدید وجود دارد که به شما امکان می دهد عکس ها و خدمات اشتراک ابری خود را با حداکثر 9 نفر به اشتراک بگذارید. کاربران همچنین می توانند داده های ردیابی سلامت خود را از ساعت هوشمند خود به اشتراک بگذارند تا به ردیابی سلامت اعضای خانواده کمک کنند. به نظر می رسد این یکی نیز یک چیز انحصاری چین باشد.
و اکنون، بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که MIUI 14 for Poco در پوکو X5 پرو ارائه می دهد.
Poco X5 Pro review
رابط MIUI کم و بیش استاندارد MIUI است، با پیچش های جزئی Poco. قابلیت نمایش همیشه روشن وجود دارد، اما، متأسفانه، هرگز نمی تواند همیشه روشن باشد. فقط 10 ثانیه پس از ضربه زدن ظاهر می شود. حداقل، تم های AOD زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. تعدادی از آنها را نیز می توان سفارشی کرد.
X5 Pro همچنان از افکت Notification پشتیبانی می کند. هنگامی که اعلان‌های جدید وارد می‌شود، لبه‌های نمایشگر را روشن می‌کند، اما به جز چند رنگ مختلف و گزینه «Starlight»، امکان سفارشی‌سازی کمی وجود دارد. این اثر می تواند با یا بدون AOD کار کند.
Always-on display - Poco X5 Pro review Always-on display - Poco X5 Pro review Clock style - Poco X5 Pro review Clock style - Poco X5 Pro review Notification effect - Poco X5 Pro review Notification effect - Poco X5 Pro review
قفل صفحه را از طریق اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار آن باز می کنید. راه‌ اندازی خواننده آسان است، بسیار سریع است و دقت آن فوق‌العاده است. می‌توانید روش باز کردن قفل را روی «Touch» یا «Press» تنظیم کنید – اگر از گوشی بدون قاب استفاده می‌کنید، مطبوعات از خواندن اشتباه کف دست (که در نهایت منجر به ورودی پین می‌شود) جلوگیری می‌کند. قفل 2 بعدی Face Unlock نیز موجود است، اما امنیت آن بسیار کمتر از گزینه اثر انگشت است.

Passwords and security - Poco X5 Pro review Fingerprint settings - Poco X5 Pro review Face unlock - Poco X5 Pro review Face unlock - Poco X5 Pro review

صفحه اصلی هیچ چیز غیرعادی نیست – آنها با میانبرها، پوشه ها و ویجت ها پر شده اند. سمت چپ ترین بخش، اگر فعال باشد، Google’s Discover است – اما می توانید آن را غیرفعال کنید یا با پیشنهادات هوشمند آن را با پنجره ابزارک App Vault شیائومی تعویض کنید.
Google Discover - Poco X5 Pro review App Vault - Poco X5 Pro review Settings - Poco X5 Pro review
برخلاف ساخت‌های Xiaomi یا Redmi MIUI، نسخه Poco فقط دارای یک رابط دو لایه به سبک App Drawer است – نمی‌توانید کشوی برنامه را غیرفعال کنید و همه برنامه‌های خود را در صفحه اصلی قرار دهید. کشوی برنامه خود یکسان است، هرچند – به طور پیش‌فرض، برنامه‌های شما را به‌طور خودکار در دسته‌هایی سازمان‌دهی می‌کند که می‌توانید آن‌ها را به طور کلی ویرایش یا غیرفعال کنید.
Homescreen - Poco X5 Pro review Folder view - Poco X5 Pro review App drawer - Poco X5 Pro review App drawer - Poco X5 Pro review App drawer - Poco X5 Pro review App drawer - Poco X5 Pro review
درست مانند MIUI 12، MIUI 13 یک سایه و مرکز کنترل مستقل را ارائه می دهد. شما آنها را مانند آیفون‌ها احضار می‌کنید – از سمت چپ صفحه برای مرکز اعلان به پایین بکشید، از سمت راست برای مرکز کنترل به پایین بکشید. می‌توانید برای جابه‌جایی بین آن‌ها نیز انگشت خود را به سمت چپ بکشید.
Poco X5 Pro review
اگر به این تقسیم آیفون علاقه ندارید – می توانید Control Center را غیرفعال کنید و سایه به ظاهر و عملکرد عادی خود باز می گردد.

Classic notification shade - Poco X5 Pro review Control center split - Poco X5 Pro review Control center split - Poco X5 Pro review Control center split - Poco X5 Pro review

اگر تا به حال از شیائومی استفاده کرده باشید، تعویض‌کننده وظیفه نیز آشناست. همه برنامه های اخیر شما را در دو ستون نشان می دهد.

صفحه نمایش تقسیم شده و همچنین پنجره شناور پشتیبانی می شود. می‌توانید برخی از برنامه‌های سیستم مانند ماشین حساب را در یک پنجره شناور کوچک کنید – وقتی روی کارت برنامه ضربه می‌زنید و نگه می‌دارید، می‌توانید ببینید که آیا این گزینه در دسترس است یا خیر. یا می‌توانید با پایین کشیدن اعلان‌ها، برنامه‌های سازگار را در یک نمای بازشو از داخل مرکز اعلان راه‌اندازی کنید.

گزینه تعویض وظیفه معمولی با کارت‌های قابل پیمایش جانبی در لانچر Poco موجود نیست.

MIUI task switcher - Poco X5 Pro review Floating Window - Poco X5 Pro review Floating Window - Poco X5 Pro review Split Screen - Poco X5 Pro review

تم ها همیشه بخش بزرگی از MIUI بوده اند و در MIUI 14 نیز در دسترس هستند – همچنین در ساخت Poco. می‌توانید موارد جدید را از فروشگاه تم دانلود کنید، و آنها می‌توانند والپیپرها، آهنگ‌ های زنگ، نمادهای سیستم و حتی سبک نمایش همیشه روشن را تغییر دهند. تصاویر پس زمینه فوق العاده نیز در دسترس هستند.

Themes - Poco X5 Pro review Themes - Poco X5 Pro review Themes - Poco X5 Pro review Themes - Poco X5 Pro review Themes - Poco X5 Pro review Themes - Poco X5 Pro review

MIUI با برنامه های چندرسانه ای اختصاصی خود ارائه می شود – گالری، موسیقی و Mi Video (هر دو با گزینه های محلی و پخش جریانی) وجود دارد. یک مدیر فایل MIUI نیز وجود دارد. و البته یک برنامه Mi Remote که از بلستر IR یکپارچه استفاده می کند.

Gallery - Poco X5 Pro review Music - Poco X5 Pro review Video - Poco X5 Pro review File Manager - Poco X5 Pro review Mi Remote - Poco X5 Pro review

MIUI همچنین یک برنامه امنیتی ارائه می دهد. می تواند گوشی شما را برای بدافزار اسکن کند، لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند. همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌ های نصب‌ شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌ های انتخاب‌ شده را تعریف کند و محدودیت‌ هایی را فقط برای برنامه‌ های خاص اعمال کند.

و صحبت از حافظه، MIUI 14 گزینه Memory Extension را ارائه می دهد که به طور پیش فرض فعال است (در صورت تمایل می توانید آن را غیرفعال کنید). در واحد بررسی ما، می‌توانیم بین 2 گیگابایت، 3 گیگابایت و 5 گیگابایت حافظه داخلی رزرو شده به عنوان افزونه RAM انتخاب کنیم. بلوک های حافظه کمتر مهم باید اینجا بیایند.

Security - Poco X5 Pro review Security - Poco X5 Pro review Memory extension - Poco X5 Pro review

نوار کناری به خودی خود در دسترس نیست. با این حال، جعبه ابزار ویدئویی آن موجود است، و اساساً شامل کل عملکرد نوار کناری است، اما باید آن را در مجموعه ای از برنامه ها به صورت دستی در دسترس قرار دهید. هنگامی که فعال است، یک علامت کوچک قابل مشاهده در لبه صفحه نمایش است که هر زمان که روی آن بکشید در یک منو گسترش می یابد. از اینجا برنامه ها را در پنجره های پاپ آپ اجرا می کنید.

برای برنامه های چند رسانه ای (مانند YouTube، Mi Video، گالری و غیره) توصیه می شود. علاوه بر گزینه‌هایی برای پنجره‌های شناور، حاوی میان‌برهایی برای Screenshot، Record screen، Cast و Play Video با صفحه خاموش است که در YouTube کار می‌کند، بدون نیاز به اشتراک Premium. اما، همانطور که اشاره کردیم، باید برنامه‌ها را از قبل در لیست سفید قرار دهید، جایی که می‌خواهید این ویژگی فعال باشد.

Sidebar and Video toolbox - Poco X5 Pro review Sidebar and Video toolbox - Poco X5 Pro review Sidebar and Video toolbox - Poco X5 Pro review

برخی از رام های MIUI شامل تبلیغات در برنامه های پیش فرض می شوند. این یک چیز شناخته شده است. پوکو X5 پرو ما تبلیغاتی نداشت، اگرچه گزینه تبلیغات روشن بود. اگر تبلیغاتی را در MIUI می‌بینید – می‌توان آن‌ها را خاموش کرد، اگرچه انجام آن کمی خسته‌کننده است زیرا باید این کار را برای هر برنامه سیستمی که دارای آن‌ها است انجام دهید.

بررسی عملکرد و بنچمارک های گوشی شیائومی پوکو X5 پرو

گوشی پوکو X5 پرو از چیپست Snapdragon 778G 5G استفاده می کند – یک ارتقاء عالی نسبت به چیپست Snapdragon 695 5G در پوکو X4 پرو . این یک چیپست 6 نانومتری خوب است که در کارخانه های ریخته گری TSMC ساخته شده است که دارای یک پردازنده هشت هسته ای با چهار هسته Kryo 670 @2.4GHz (براساس Cortex-A78) و چهار هسته Kryo 670 Silver @1.8GHz (بر اساس Cortex-A55) است.

یک پردازنده گرافیکی پیشرفته Adreno 642L و یک مودم X53 5G (سرعت دانلود تا 3.3 گیگابیت بر ثانیه) وجود دارد.

پیکربندی پایه پوکو X5 پرو اکنون 6 گیگابایت رم LPDDR4X و 128 گیگابایت حافظه UFS 2.2 است. همچنین می توانید رم 8 گیگابایتی با فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی را انتخاب کنید و این واحد بررسی ما است. به خاطر داشته باشید که هیچ اسلات microSD وجود ندارد.

ما قبلاً با چند گوشی با این چیپست آشنا شده ایم و می دانیم که برای این کلاس بسیار خوب است، اگر یکی از ترجیح داده شده ترین آنها نباشد. و اگر موانع اقتصادی و لجستیکی تا سال 2022 نبود، SD778G احتمالاً به یک SoC گسترده در این کلاس تبدیل می شد.

Poco X5 Pro review

به هر حال، اجازه دهید برخی از بنچمارک ها را ببینیم.

پوکو X5 پرو یکی از سریع ترین پردازنده ها را در این بخش میان رده دارد و ما واقعاً نمی توانیم به بیشتر امیدوار باشیم.

پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو

ما می توانیم با خیال راحت در مورد GPU هم همین را بگوییم. این می تواند بازی های سخت را با ظرافت پرچمدار اداره کند. این تنها توسط Poco X3 Pro قدیمی‌تر با چیپست Snapdragon 860 4G بهترین است.
پوکو X5 پرو
و در نهایت، تست AnTuTu 9 پوکو X5 پرو را در راس همه رقبا قرار می دهد.
پوکو X5 پرو
پوکو X5 پرو عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای کلاس خود ارائه می‌کند و اگر بازی از آن پشتیبانی کند، حتی می‌تواند بیش از 60 فریم در ثانیه را روی صفحه نمایش خود فشار دهد که بسیار خوب است.
البته ما چند تست استرس هم انجام دادیم. تست CPU Throttle نشان داد که در پوکو X5 پرو هنگام استفاده از CPU در 100٪ هیچ Throttle اتفاق نمی افتد که به این معنی است که خنک کننده بیش از حد کافی است. ما نتوانستیم گلوگاه پردازنده گرافیکی را با علامت سه بعدی آزمایش کنیم، اما از گوشی های های دیگری مانند گوشی Nothing (1) و Xiaomi 11 Lite 5G NE، می دانیم که Adreno 642L معمولاً حدود 90٪ پایداری را کسب می کند که بسیار عالی است.
CPU test - Poco X5 Pro review
پوکو X5 پرو به درستی به سخت افزار و سیستم خنک کننده مدرن مجهز شده است و عملکرد سریع و فوق العاده پایداری دارد. و این سزاوار نمره عالی در کتاب ما است. همچنین جالب است که SD778G هنوز هم پس از گذشت دو سال و نیم از عرضه خود می تواند خود را حفظ کند.

بررسی دوربین گوشی شیائومی پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو دارای سه دوربین در پشت و یک دوربین در جلو است – به نظر می رسد که همه شبیه به تصویربرداری های مدل قبلی Poco X4 Pro 5G هستند. یک دوربین اصلی با وضوح بالا، یک دوربین فوق عریض و یک دوربین ماکرو در پشت و یک چشم سلفی معمولی در داخل صفحه نمایش کوچک سوراخ در انتهای مقابل وجود دارد.
Poco X5 Pro review
دوربین اصلی همانند پوکو X4 پرو است – از سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL HM2 1/1.52 اینچی سامسونگ با پیکسل 0.7 میکرومتر و لنز 24 میلی‌متری f/1.9 استفاده می‌کند. فیلتر رنگ Nona-Bayer است، به این معنی که 9 پیکسل سنسور ترکیب شده‌اند. در یک پیکسل 2.1 میکرومتر و وضوح خروجی 12 مگاپیکسل است. PDAF در دسترس است. حالت شب در دسترس است.
دوربین فوق عریض به سنسور 8 مگاپیکسلی سامسونگ S5K4H7 ISOCELL Slim با پیکسل‌های 1.12 میکرومتری در پشت لنز 14 میلی‌متری (11 میلی‌متر در هر exif) f/2.2 متکی است. فوکوس در بی نهایت ثابت است. در اینجا حالت شب نیز وجود دارد.
دوربین ماکرو دارای سنسور 2 مگاپیکسلی OmniVision 02B10 در پشت لنز f/2.4 است. فوکوس در حدود 4 سانتی متر فاصله ثابت می شود.
در نهایت، دوربین سلفی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی OmniVision OV16A1Q 1/3.06 اینچی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری و فیلتر Quad-Bayer استفاده می‌کند. این دوربین پشت یک لنز f/2.45 (ظاهراً 19 میلی‌متر در هر exif) قرار می‌گیرد و فوکوس ثابت است. در حالی که این دوربین ثابت است. باید تصاویر 4 مگاپیکسلی را ذخیره کند، در عوض سلفی های 16 مگاپیکسلی ارتقا یافته را تولید می کند.

برنامه دوربین

برنامه دوربین یک پیاده سازی نسبتاً ساده است، اگرچه ویژگی های خود را دارد. اول، عملیات اصلی برای تغییر حالت‌ها با کشیدن انگشت از کنار (روی قاب سیاه!) کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌ هایی که می‌توانید مشاهده کنید ضربه بزنید تا مستقیماً به آن تغییر دهید. سوایپ‌های بالا و پایین برای جابه‌جایی بین دوربین‌های جلو و عقب کار نمی‌کنند. فقط کلید کنار شاتر این کار را انجام می دهد.
می‌توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت‌ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و همچنین می‌توانید از منوی تنظیمات به آن دسترسی داشته باشید. حالت‌های استفاده نشده همچنان در آن تب More خواهند بود، اما می‌توانید به یک صفحه بیرون‌کش (کمتر بصری) بروید که از یک خط در کنار شاتر فراخوانی می‌شود.
Poco X5 Pro review
منوی همبرگر در انتهای آن جایی است که گزینه‌ های اضافی، از جمله حالت ماکرو (چرا در اینجا و نه یک حالت در rolodex؟)، به علاوه نماد دسترسی به تنظیمات را پیدا خواهید کرد. در کنار آن منوی همبرگر، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR، یک کلید هوش مصنوعی و یک میانبر برای لنز گوگل دارید.
در انتهای نزدیک، سوئیچ زوم دوربین را دارید که به یکی از دو حالت عمل می کند. اولین مورد به سادگی ضربه زدن بر روی یکی از سه نقطه است که گزینه های فوق عریض، اولیه و دو برابر دیجیتال را نشان می دهد. یا می‌توانید روی بزرگ‌نمایی فعال ضربه بزنید و به طرفین بکشید تا سطوح بزرگ‌نمایی حتی 2 برابر و 10 برابر به‌علاوه یک نوار لغزنده برای بزرگ‌نمایی‌های متوسط نشان داده شود. همچنین در اطراف یک عصای جادویی با جلوه های زیبایی و فیلترها وجود دارد.

Camera app - Poco X5 Pro review Camera app - Poco X5 Pro review Camera app - Poco X5 Pro review Camera app - Poco X5 Pro review Camera app - Poco X5 Pro review Camera app - Poco X5 Pro review

یک حالت حرفه ای با قابلیت خوب وجود دارد که می توانید پارامترهای عکسبرداری را خودتان تغییر دهید. در اینجا می توانید از دوربین های اولیه و فوق عریض استفاده کنید. می توانید یکی از 4 تنظیم از پیش تنظیم تراز سفیدی را انتخاب کنید یا دمای نور را با یک نوار لغزنده شماره گیری کنید، یک نوار لغزنده فوکوس دستی و سرعت شاتر (1/4000 ثانیه تا 30 ثانیه/0.8 ثانیه برای اصلی/فوق عریض) و کنترل ISO با محدوده بسته به آن وجود دارد. 

همانطور که انتظار می‌رفت، حالت‌های اضافی، از جمله Long Exposure با مجموعه‌ای از پیش‌تنظیم‌های مختلف – جمعیت متحرک، مسیرهای نئونی، نقاشی رنگ روغن، نقاشی نور، آسمان پرستاره و مسیرهای ستاره‌ای وجود دارد.

حالت شب در دوربین های اصلی و فوق عریض موجود است. همچنین حالت Auto Night به طور پیش فرض در تنظیمات فعال شده است.

کیفیت عکس های گرفته شده در روز

روی منظره یاب یک کلید HDR وجود دارد که دارای دو موقعیت خاموش و روشن خودکار است. اگر در حالت خودکار رها شود، زمانی که برنامه دوربین تصمیم به استفاده از HDR بگیرد، HDR زرد می شود. این اتفاق فوق‌العاده نادر است و تفاوت آن یک تقویت دینامیکی جزئی در آسمان است.

دوربین اصلی به‌طور پیش‌فرض عکس‌های 12 مگاپیکسلی را ذخیره می‌کند و عکس‌های خوب، اگرچه عالی نیستند. اما فراموش نکنیم که این یک گوشی میان رده است.

تصاویر کنتراست عالی، رنگ‌های واقعی و زنده، محدوده دینامیکی دوست‌داشتنی را ارائه می‌دهند و از نویز پاکیزه هستند. جزئیات حل شده اندکی بالاتر از حد متوسط است، اما با ایده آل فاصله زیادی دارد. جزئیات پیچیده (مانند شاخ و برگ) اغلب آغشته می شوند (پس زمینه) یا بیش از حد تیز می شوند (پیش زمینه).

ما آن عکس‌ها را برای این کلاس بسیار خوب می‌دانستیم – وقتی بزرگ‌ نمایی می‌شوند عالی به نظر می‌رسند، اما در زوم 100% ممکن است آنها را نسبتاً متوسط بیابید، زیرا بیش از حد پردازش شده‌اند و کمی مصنوعی به نظر می‌رسند.

 

Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/982s - Poco X5 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/544s - Poco X5 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1320s - Poco X5 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1263s - Poco X5 Pro review
Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1042s - Poco X5 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/381s - Poco X5 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/753s - Poco X5 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/560s - Poco X5 Pro review
Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/669s - Poco X5 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/462s - Poco X5 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1057s - Poco X5 Pro review Main camera, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/940s - Poco X5 Pro review
Main camera, 12MP

روی منظره یاب یک کلید زوم 2 برابری وجود دارد که خروجی کمی بهتر از زمانی است که خودتان تصویر 12 مگاپیکسلی را برش دهید و ارتقا دهید. ما حدس می زنیم که برش و ارتقاء از روی تصویر 108 مگاپیکسلی انجام شود (حتی کمی زمان می برد) و به همین دلیل است که جزئیات کمی بیشتر می بینیم. جزئیات ضعیف هستند، اما بقیه – کنتراست، رنگ ها، پویا – با عکس های پیش فرض مطابقت دارند.
2x zoom man cam, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/640s - Poco X5 Pro review 2x zoom man cam, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/603s - Poco X5 Pro review 2x zoom man cam, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1623s - Poco X5 Pro review 2x zoom man cam, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1244s - Poco X5 Pro review
2x zoom man cam, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1105s - Poco X5 Pro review 2x zoom man cam, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/124s - Poco X5 Pro review 2x zoom man cam, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/1400s - Poco X5 Pro review 2x zoom man cam, 12MP - f/1.9, ISO 50, 1/775s - Poco X5 Pro review
2x zoom man cam, 12MP
پرتره‌های دوربین اصلی ثابت هستند – تفکیک سوژه مناسب است، تاری پس‌زمینه خوب است، و سوژه‌ها به خوبی نوردهی شده و واضح هستند، حتی گاهی اوقات بیش از حد تیز می‌شوند. در مورد کیفیت عکس – با نمونه هایی که از دوربین اصلی با زوم 1 برابر دیدیم مطابقت دارد – خوب است، اما تا آنجا که به جزئیات مربوط می شود عالی نیست.
Portraits, 12MP - f/1.9, ISO 925, 1/100s - Poco X5 Pro review Portraits, 12MP - f/1.9, ISO 296, 1/100s - Poco X5 Pro review Portraits, 12MP - f/1.9, ISO 842, 1/33s - Poco X5 Pro review Portraits, 12MP - f/1.9, ISO 53, 1/100s - Poco X5 Pro review
Portraits, 12MP
و در مورد جزئیات صحبت کنیم، اگر واقعاً به یک نمونه درجه یک پرچمدار نیاز دارید، می توانید با تغییر اندازه عکس های 108 مگاپیکسلی به 12 مگاپیکسل به آن دست پیدا کنید. تصاویر کمی نویز دارند، اما جزئیات بسیار بیشتری دارند.
108MP-to-12MP - f/1.9, ISO 50, 1/818s - Poco X5 Pro review 108MP-to-12MP - f/1.9, ISO 50, 1/935s - Poco X5 Pro review 108MP-to-12MP - f/1.9, ISO 50, 1/921s - Poco X5 Pro review 108MP-to-12MP - f/1.9, ISO 50, 1/717s - Poco X5 Pro review
108MP-to-12MP
و در اینجا نمونه های اصلی 108 مگاپیکسلی هستند. آنها در مورد جزئیات کمتر از حد متوسط هستند، اما در غیر این صورت برای رنگ ها، محدوده دینامیکی و کنتراست خوب هستند. و چون مانند موارد پیش‌ فرض بیش از حد پردازش نمی‌شوند، می‌توانید جزئیات بیشتری را از آنها فشار دهید.

Main camera, 108MP - f/1.9, ISO 50, 1/818s - Poco X5 Pro review Main camera, 108MP - f/1.9, ISO 50, 1/935s - Poco X5 Pro review Main camera, 108MP - f/1.9, ISO 50, 1/921s - Poco X5 Pro review Main camera, 108MP - f/1.9, ISO 50, 1/717s - Poco X5 Pro review

عکس های Ultrawide 8MP نیز خوب هستند. آنها جزئیات کافی را نشان می دهند ، گوشه ها به راحتی اصلاح می شوند و نویز کم است. رنگ ها واقع بینانه هستند ، کنتراست در بعضی مواقع کمی متوسط است و دامنه پویا نیز به همین ترتیب است.
HDR خودکار اغلب روی دوربین Ultrawide شلیک می شود (50 ٪ در آن نمونه ها) ، اما متأسفانه تفاوت چندانی ندارد.
با این وجود ، این عکسهای Ultrawide حتی در وضوح کامل 8 مگاپیکسلی ، که یک پیروزی است ، کاملاً قابل استفاده است.

Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/997s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/2150s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/1938s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/2118s - Poco X5 Pro review
Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/1997s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/912s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/2419s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/1800s - Poco X5 Pro review
Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/1012s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/742s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/1800s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/1722s - Poco X5 Pro review

از سوی دیگر، عکس‌های ماکرو 2 مگاپیکسلی نسبتاً وحشتناک هستند. جزئیات آنها فوق العاده ضعیف است و آنها پر سر و صدا و بیش از حد تیز هستند. هر چند رنگ ها خوب هستند.

Macro camera, 2MP - Poco X5 Pro review Macro camera, 2MP - Poco X5 Pro review Macro camera, 2MP - Poco X5 Pro review Macro camera, 2MP - Poco X5 Pro review
Macro camera, 2MP - Poco X5 Pro review Macro camera, 2MP - Poco X5 Pro review Macro camera, 2MP - Poco X5 Pro review Macro camera, 2MP - Poco X5 Pro review

سلفی های 16 مگاپیکسلی (و سلفی های پرتره) عالی هستند. آنها از یک دوربین Quad-Bayer می آیند، بنابراین جزییات متوسط قابل انتظار بود. اما آنها در همه چیز برتر هستند – کاهش نویز، نمایش رنگ و تعادل رنگ سفید، محدوده دینامیکی، کنتراست.
Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 65, 1/100s - Poco X5 Pro review Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 63, 1/50s - Poco X5 Pro review Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 242, 1/25s - Poco X5 Pro review Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 76, 1/50s - Poco X5 Pro review
Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 50, 1/177s - Poco X5 Pro review Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 66, 1/100s - Poco X5 Pro review Selfies, 16MP - f/2.5, ISO 61, 1/50s - Poco X5 Pro review
Selfies, 16MP

کیفیت عکس های گرفته شده در نور کم

پوکو X5 پرو از حالت شب خودکار پشتیبانی می کند – به طور پیش فرض در تنظیمات پیشرفته فعال است. از نظر تئوری باید بر روی دوربین های اصلی و فوق عریض کار کند و برنامه دوربین باید تصمیم بگیرد که چه زمانی و کجا از حالت شب و زمان نوردهی آن استفاده کند.

دقیقاً مانند سایر گوشی های MIUI اینطور نیست. دوربین اصلی از حالت شب برای اکثر صحنه‌هایی که عکاسی می‌کردیم استفاده می‌کرد، اگرچه به نظر می‌رسد گاهی اوقات نوردهی کمتری نسبت به حالت دستی در حالت شب پس از آن انتخاب کرده بود. متأسفانه، هیچ کاری برای دوربین اولتراواید انجام نداد.

عکس‌های دارای گزینه حالت شب خودکار پیش‌فرض به راحتی قابل دوست‌ داشتن هستند – همه آنها به خوبی با کنتراست عالی و پویایی عالی در معرض دید قرار می‌گیرند، اشباع رنگ نیز شایسته تحسین است. جزئیات حل شده زیاد است و نویز، حتی اگر قابل مشاهده باشد، مانعی ندارد.

گاهی اوقات «حالت شب خودکار» نشانه‌های اشتباهی را نشان می‌دهد که این کار انجام می‌شود یا زمان نوردهی کافی نبود – و این عکس‌ها را به هم می‌زند و ما کمی تار می‌شویم. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم یک ثانیه پس از اتمام عکس‌برداری، آرام‌تر از حد معمول بایستید و شاید بیش از یک عکس بگیرید.

Main camera, Auto Night Mode - f/1.9, ISO 2010, 1/10s - Poco X5 Pro review Main camera, Auto Night Mode - f/1.9, ISO 2003, 1/7s - Poco X5 Pro review Main camera, Auto Night Mode - f/1.9, ISO 2006, 1/7s - Poco X5 Pro review Main camera, Auto Night Mode - f/1.9, ISO 2003, 1/7s - Poco X5 Pro review
Main camera, Auto Night Mode - f/1.9, ISO 2001, 1/7s - Poco X5 Pro review Main camera, Auto Night Mode - f/1.9, ISO 2008, 1/7s - Poco X5 Pro review Main camera, Auto Night Mode - f/1.9, ISO 2005, 1/9s - Poco X5 Pro review Main camera, Auto Night Mode - f/1.9, ISO 2001, 1/7s - Poco X5 Pro review

گاهی اوقات حالت شب دستی از زمان‌های نوردهی کمی طولانی‌تر استفاده می‌کند، که به ندرت ممکن است عکس‌های کمی روشن‌تر و نه تار ایجاد کند. به غیر از آن، حالت دستی همان کیفیت عکس را با حالت خودکار شب ارائه می دهد.
Main camera, Night Mode ON - f/1.9, ISO 2008, 1/10s - Poco X5 Pro review Main camera, Night Mode ON - f/1.9, ISO 2003, 1/7s - Poco X5 Pro review Main camera, Night Mode ON - f/1.9, ISO 2006, 1/7s - Poco X5 Pro review
Main camera, Night Mode ON - f/1.9, ISO 2002, 1/7s - Poco X5 Pro review Main camera, Night Mode ON - f/1.9, ISO 2002, 1/7s - Poco X5 Pro review Main camera, Night Mode ON - f/1.9, ISO 2001, 1/7s - Poco X5 Pro review
عکس های گرفته شده بدون حالت شب نیز خوب هستند و واقعی تر به نظر می رسند. بله، آن‌ها کمی نرم‌تر هستند، با نوردهی کمتر و محدوده دینامیکی، اما واقعیت واقعی را نشان می‌دهند. و اشباع رنگ آنها هنوز خوب است و نویز بسیار قابل تحمل است.
Main camera, Night Mode OFF - f/1.9, ISO 1094, 1/9s - Poco X5 Pro review Main camera, Night Mode OFF - f/1.9, ISO 6307, 1/8s - Poco X5 Pro review Main camera, Night Mode OFF - f/1.9, ISO 8873, 1/8s - Poco X5 Pro review Main camera, Night Mode OFF - f/1.9, ISO 10287, 1/8s - Poco X5 Pro review
زوم 2 برابری فقط در صورت اجبار از حالت شب استفاده می کند. و طبیعتاً یک زوم دیجیتال ساده (برش و ارتقاء) از خروجی پیش فرض ارائه می دهد.
2x - f/1.9, ISO 1465, 1/20s - Poco X5 Pro review 2x Night Mode - f/1.9, ISO 2000, 1/10s - Poco X5 Pro review 2x - f/1.9, ISO 7653, 1/8s - Poco X5 Pro review 2x Night Mode - f/1.9, ISO 2003, 1/7s - Poco X5 Pro review
همانطور که مشخص کردیم، حالت خودکار شب هیچ کاری در دوربین فوق عریض انجام نمی دهد. عکس‌ها قابل استفاده هستند – جزئیات بیشتر از آنچه انتظار داشتیم وجود دارد، اشباع رنگ خوب است و نویز، در حالی که مقادیر زیاد است، عکس را خراب نمی‌کند. کنتراست خوب است و محدوده دینامیکی نیز خوب است.
Ultrawide camera - f/2.2, ISO 574, 1/10s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 1679, 1/9s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 1257, 1/10s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 1993, 1/8s - Poco X5 Pro review
Ultrawide camera - f/2.2, ISO 1514, 1/8s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 801, 1/10s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 601, 1/10s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera - f/2.2, ISO 2688, 1/8s - Poco X5 Pro review
Ultrawide camera
البته حالت شب راهی برای دوربین فوق عریض است. تمام نویزها را پاک می کند، نوردهی، اشباع رنگ، کنتراست و محدوده دینامیکی را بهبود می بخشد. این عکس های فوق عریض روشن فقط قابل استفاده نیستند، بلکه برای نمایش به دوستان شما کاملاً خوب هستند.
Ultrawide camera, Night Mode - f/2.2, ISO 804, 1/8s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, Night Mode - f/2.2, ISO 800, 1/8s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, Night Mode - f/2.2, ISO 800, 1/8s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, Night Mode - f/2.2, ISO 800, 1/8s - Poco X5 Pro review
Ultrawide camera, Night Mode - f/2.2, ISO 800, 1/8s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, Night Mode - f/2.2, ISO 803, 1/8s - Poco X5 Pro review Ultrawide camera, Night Mode - f/2.2, ISO 800, 1/8s - Poco X5 Pro review
Ultrawide camera, Night Mode
و در اینجا عکس‌هایی از پوسترهای معمول ما که با پوکو X5 پرو گرفته شده‌اند را مشاهده می‌کنید. می توانید ببینید که چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد. به راحتی می توانید اطراف را مرور کنید و آن را در مقابل سایر گوشی های پایگاه داده گسترده ما قرار دهید.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

کیفیت فیلمرداری

ویدیوی 4K در نور کم که گرفتیم نیز خوب است، حتی اگر کمی نویز داشته باشد. فیلم ها رنگ ها و نوردهی خوبی را ارائه می دهند و کیفیت کلی بالاتری نسبت به میانگین این کلاس دارند.
در نهایت، ویدیوهای 1080p از دوربین اولتراواید نیز خوب هستند. جزئیات برای رزولوشن 1080p کافی است و رنگ ها دقیق هستند. محدوده دینامیکی و کنتراست کافی است حتی اگر عالی نباشد.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

بررسی رقبای گوشی شیائومی پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو دنباله ای عالی برای پوکو X4 پرو بود و به راحتی با برگه مشخصاتش شما را برنده می کند. اما پوکو X5 پرو نه تنها روی کاغذ عالی است، بلکه هر وعده‌ای را ارائه می‌کند – نمایشگر، عمر باتری، سرعت شارژ، عملکرد، کیفیت دوربین.
Poco X5 Pro review
قیمت معمولی پوکو X5 پرو از 300 یورو (250 یورو پرنده زودرس) شروع می شود و این قیمت کاملاً مناسبی برای سال 2023 است که بسیار رقابتی است.
اولین گوشی هوشمندی که به ذهن می رسد گلکسی A53 است – قیمت آن برابر است، اما طراحی با رتبه IP67، OIS برای دوربین اصلی و مگاپیکسل بیشتر در دوربین های دیگر ارائه می دهد. هیچ Dolby Vision یا Dolby Atmos وجود ندارد، بنابراین اگر به دنبال تجربه پخش نهایی هستید، Poco احتمالا بهتر عمل خواهد کرد.
Moto G82 را می‌توان با قیمتی حتی ارزان‌تر پیدا کرد و یک جایگزین عالی است. این گوشی از ویژگی‌های Dolby برخوردار نیست و سخت‌افزار آن کمی کندتر است، اما تثبیت‌کننده اپتیکال برای دوربین اصلی، گسترش microSD و رابط اندروید بی‌معنی ارائه می‌دهد.
Realme 10 Pro+، در صورت موجود بودن، یک گوشی هوشمند سریع با صفحه نمایش AMOLED عالی است، حتی اگر فقط گواهی HDR10+ را داشته باشد. اسپیکر، دوربین و قابلیت های شارژ آن با پوکو مطابقت دارد، در حالی که عمر باتری آن حتی بهتر از این هم شده است. اگر به چنین اشکالی علاقه دارید، طراحی منحنی Realme نیز لمس خوبی است.
Poco F4 همان چیزی است که پوکو X5 پرو می‌توانست باشد اگر به خاطر موانع جهانی جاری نبود – این به معنای واقعی کلمه پوکو X5 پرو با چیپست Snapdragon 870 5G و OIS برای دوربین اصلی است. این دو ارتقاء بیش از قیمت X5 Pro حدود 100 یورو برای شما هزینه خواهد داشت و ما می گوییم که ارزش آن را دارند.

Samsung Galaxy A53 5G Motorola Moto G82 Realme 10 Pro+ Xiaomi Poco F4
Samsung Galaxy A53 5G • Motorola Moto G82 • Realme 10 Pro+ • Xiaomi Poco F4

 خلاصه مطلب

در واقع، پوکو X5 پرو زرد رنگ چشم نواز است، اما به اندازه مدل‌های قبلی جذاب نیست. یک OLED عالی با نرخ تازه سازی سریع 120 هرتز، روشنایی تا 900 نیت و گواهینامه های HDR10 و Dolby Vision ارائه می دهد.

سپس بلندگوهای عالی Dolby Atmos می آیند که مکمل خوبی برای صفحه نمایش Dolby هستند. و ما از عمر باتری طولانی و شارژ سریع قدردانی کردیم.

البته محبوب ترین ارتقا، چیپست جدید است. Snapdragon 778G یکی از دلایل محبوبیت گلکسی A52s در نتیجه گیری ما است و ما گمان می کنیم که پوکو X5 پرو نیز همین مسیر را طی می کند. اگر فقط پوکوها مانند گلکسی دارای رتبه IP67 بود، اما ما حدس می‌زنیم که با رتبه غیر رسمی IP53 همچنان خوب عمل کند.

بخش دوربین مانند پوکو X4 پرو باقی می ماند و کیفیت عکس نیز همینطور است. اما چیپست جدید امکان ضبط ویدیوی 4K را فراهم می کند و نسبتاً عالی است. یک خبر خوب دیگر اینجاست.

Poco X5 Pro reviewچند چیز وجود داشت که ما را آزار می داد، اگرچه هیچ کدام از آنها واقعاً معامله شکن نیستند، حداقل برای ما. اول، اسلات microSD بازنشسته شده است، اگرچه مدل پایه اکنون ظرفیت ذخیره سازی 128 گیگابایتی را دو برابر کرده است. سپس رادیو FM از بین رفته است.

در نهایت، MIUI 14 در بالای اندروید 12 دقیقاً مانند MIUI 13 به نظر می رسد و هیچ یک از ویژگی های واضح جدید در اینجا وجود ندارد. شاید بهینه سازی های زیربنایی این کار را انجام داده اند، شاید هم نه. اما به نظر می رسد بار دیگر بیشتر موارد جدید MIUI برای رام چینی MIUI رزرو شده است.

 پوکو X5 پرو 5G یک دنباله مناسب با کاستی های جزئی است و به همین دلیل است که توصیه ما را دریافت می کند. این یکی از بهترین گوشی ها در گروه قیمتی و مشخصات آن و عملکرد ثابت و خوب در زندگی واقعی است که به راحتی اکثر خریداران بالقوه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

چرا باید گوشی پوکو X5 پرو را خریداری کنیم

  • طراحی زیبا و بدون مزخرف، به اندازه کافی چسبنده.
  • Dolby Vision OLED عالی، روشن، به روز رسانی 120 هرتز.
  • عمر باتری فوق العاده، شارژ سریع.
  • بلندگوهای استریو قدرتمند، صدای عالی.
  • عملکرد عالی، سازگار با بازی، 5G.
  • کیفیت عکس و فیلم همه جانبه بسیار خوب.
  • دو سیم کارت 5G، Wi-Fi 6، NFC، جک 3.5 میلی متری، پورت IR. MIUI 14 دقیقاً خارج از جعبه.

چرا نباید گوشی پوکو X5 پرو را خریداری کنیم

  • اسلات microSD از بین رفته است، رادیو FM نیز.
  • کیفیت دوربین ماکرو ضعیف است.
  • دوربین سلفی Quad-Bayer.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید