نحوه فعال سازی دارک مود اندروید (Dark Mode) در گوشی های جدید

دارک مود اندروید

استفاده از دارک مود اندروید میتواند به شما کمک کند تا از چشمهایتان مراقبت کنید و همچنین دارک مود طول عمر باطری شما را افزایش میدهد. در ادامه نحوه فعال سازی دارک مود Dark Mode اندروید را بررسی و معرفی می کنیم.

آیا به نظرتان نور تم دیفالت اندروید برای چشم خیلی شدید است؟ آیا باتری شما را به سرعت تمام می کند؟ در گوشی ها و تبلت های مدرن اندروید بجای آن می توانید از دارک مود استفاده کنید. استفاده از Dark mode به شما کمک میکند که مطالب صفحه گوشی را بهتر ببینید و بخوانید و همچنین به افزایش عمر باطری با صفحه نمایش او ال ای دی کمک میکند. در اینجا به این میپردازیم که چگونه Dark mode را در گوشی و تبلت اندروید فعال کنیم.

چه ورژن هایی از اندروید دارک مود را پشتیبانی می کنند؟

اندروید بطور رسمی با اندروید 10 پشتیبانی Dark mode را ارائه داد. این بدین معنی است که شما سیستم Dark mode را تنها با اندروید 10 و بالاتر میتوانید اجرا کنید. هر ورژنی از اندروید قبل از ورژن 10 آپشنی برای فعال کردن سیستم Dark mode را ندارد.

اگر مطمئن نیستید که از چه ورژن اندرویدی استفاده میکنید میتوانید برای چک کردن ورژن گوشی خود از یک آپشنی که در ستینگ وجود دارد استفاده کنید:

  • ستینگ اپلیکیشن را در گوشی خود باز کنید.
  • صفحه را به پایین بکشید تا به قسمت درباره گوشی برسید.
  • شما باید آپشنی را پیدا کنید که ورژن اندروید شما را نشان دهد که آن ورژن فعلی اندروید شما خواهد بود.

دارک مود اندروید

نحوه فعال کردن دارک مود در گوشی اندروید

زمانی که که مطمئن شدید که ورژن اندروید گوشی شما 10 و بالاتر است به قسمت تنظیمات بروید و دکمه Dark mode را روشن کنید. و یا اینکه از منوی ستینگ سریع برای فعال سازی Dark mode استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که گوشی های مختلف روشهای مختلفی برای  روشن کردن حالت Dark mode دارند. برخی از گوشیها حتی برنامه ای را برای دارک مود میدهند اما این برنامه حتی با جود اندروید 10 در تمامی گوشی های اندروید موجود نمی باشد. در اینجا به دو روشی میپردازیم که چگونه دارک مود را در گوشی اندروید فعال کنیم.

روشن کردن دارک مود اندروید از ستینگ

شما میتوانید از ستینگ استفاده کنید تا نه تنها دارک مود را فعال کنید بلکه آپشن های مختلفی را برای آن تنظیم کنید. در اندروید تنها به قسمت ستینگ> نمایش> پیشرفته> دارک تم بروید. در دستگاههای که از ورژن سفارش شده اندروید استفاده میکنند ممکن است که شما آپشن های بیشتری را برای Dark mode و نایت مود داشته باشید.  بعنوان مثال برای فعال کردن Dark mode در گوشی وان پلاس:

 

  • به ستینگ اپلیکیشن وارد شوید.
  • سفارشی را بزنید.
  • تم حاضر را در بالا بزنید.دارک مود اندروید
  • روی تمی که نوشته است تیره کمرنگ است را بزنید. این نوشته در گوشیهای مختلف متفاوت است اما چیزی بنام دارک یا تیره در آن هست و شما قادر خواهید بود که متوجه آن شوید.دارک مود اندروید

اگر قصد دارید از دارک مود بدون تغییر تم استفاده کنید بر روی تون بزنید و دارک را در صفحه بدست آمده انتخاب کنید. هم اکنون اندروید شما بیشتر المان ها را به رنگ تیره نشان خواهد داد.

روشن کردن دارک مود از طریق ستینگ سریع(کوئیک ستینگ)

ستینگ سریع راه سریعتری برای فعال سازی و غیر فعال سازی دارک مود در دستگاه اندروید شماست. همه گوشی های اندروید آپشن Dark mode را رد ستیینگ سریع خود ندارند اما با این وجود میتوانید چک کنید که آیا این حالت در گوشی شما قابل دسترس است یا نه.

روش فعال سازی Dark mode در تنظیمات سریع اندروید:

  • از بالای صفحه نمایش گوشی  به پایین بیایید.
  • بر روی دارک مود بزنید تا آنرا فعال کنید.
  • اگرتایل مورد نظر را ندیدید بر روی قسمت چپ صفحه بزنید تا تایل های بیشتری نمایان شود.

نحوه غیر فعال کردن Dark mode در گوشی اندروید

خاموش کردن Dark mode به آسانی روشن کردن آن است. اگر از ستینگ برای فعال سازی دارک مود استفاده میکنید به قسمت ستینگ بروید و تم دیگری را انتخاب کنید. اگر از تون تیره استفاده میکنید آنرا به روشن تغییر دهید که این عمل منجر به غیر فعال کردن دارک مود می شود . اگر از ستینگ سریع برای فعال کردن Dark mode استفاده میکنید  ستینگ سریع یا کوئیک ستینگ را باز کنید و بر روی آپشن دارک مود بزنید. این عمل دارک مود را در گوشی شما غیر فعال میکند.

اگر گوشی شما دارک مود را ساپورت نکند چه کاری باید انجام دهید؟

اگر گوشی شما اندروید 10 را ساپورت نمیکند و یا آنرا اجرا نمیکند این از شانس بد شماست. شما قادر نخواهید بود که Dark modeرا در گوشی خود فعال کنید و از آن استفاده کنید. این بدین معنی نیست که شما نمیتوانید افکت کمی تیره را در گوشی خود به کار ببرید. در برخی از گوشی ها بخصوص گوشیهایی که از اندروید 9 استفاده میکنند حداقل دارای یک تم تیره هستند که شما با استفاده از آن میتوانید افکتی مانند Dark mode را در گوشی خود بکار ببرید. ممکن است به خوبی Dark mode که در اندروید 10 استفاده میشود کاربرد نداشته باشد اما حداقل تا حدی کار شما را راه می اندازد.

همچنین اپلیکیشن های وجود دارند که Dark mode را ساپورت میکنند و شما میتوانید با استفاده از این اپلیکیشن ها دارک مود را بر روی گوشی خود فعال کنید.

صفحه نمایش گوشی خود را چشم نواز تر کنید

اگر چشم های شما پس از مدتی استفاده از صفحه نمایش خسته شدند میتوانید Dark mode را فعال کنید تا متوجه شوید که آیا از آسیب زدن به چشم های شما جلوگیری میکند یا خیر. اگر از اندروید 10 و یا بالاتر استفاده میکنید شما میتوانید با روشن کردن دکمه ای دارک مود را فعال کنید.روش دیگری برای حفاظت از چشم های شما استفاده از فیلتر آبی روشن است(بلو لایت فیلتر). و دوباره اینکه این سیستم در بعضی از گوشیها نهاده شده است و همچنین اپلیکیشن های فلیتر آبی روشن( بلو لایت فیلتر) در پلی استور وجود دارد.

همچنین می توانید مطالب روش های تبدیل اندروید به آیفون ، استفاده از مترجم همزمان گوشی و دانلود تم های گوشی 2020 را از این بخش مطالعه نمایید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید