نحوه اشتراک گذاری صفحه نمایش در Google Duo گوگل دو

اشتراک گذاری صفحه نمایش در Google Duo

چگونه صفحه نمایش را در اپلیکیشن گوگل دو Google Duo به اشتراک بگذاریم؟ در این مطلب نحوه اشتراک گذاری صفحه نمایش در گوگل Duo را آموزش می دهیم و کارایی آن را بررسی خواهیم کرد.

ارتباط با سایرین از طریق تماس ویدئویی تکنولوژی جدید 2020 است. در نتیجه کاربران بصورت گروهی برای استفاده از این سرویس ها به منظور استفاده شخصی و حرفه ای روی به این اپلیکیشن می آورند. Google Duo یکی از چندین آپشنی است که کاربران هم اکنون از آن استفاده می کنند.

این اپلیکیشن که در اصل به معنی رقیب بدون خطای Facetime است از جمله بهترین اپلیکیشن ها به حساب می آید و همچنین برای استفاده در موبایل و دسکتاپ کاربرد دارد.در اینجا به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید صفحه نمایش خود را با Google Duo  در اندروید به اشتراک بگذارید.

نحوه اشتراک گذاری صفحه نمایش در Google Duo

اشتراک گذاری صفحه نمایش در Google Duo

تفاوت های مابین Google Duo  و Google Meet

قبل از پرداختن به اینکه چگونه از Google Duo برای اشتراک گذاری صفحه نمایش استفاده کنیم بیایید به توضیح کمی در مورد اپلیکیشن های فعلی تماس تصویری بپردازیم. هدف شرکت برای حل مشکل تماس تصویری برای سال ها بعلت اینکه گوگل اپلیکیشن های متفاوتی را با عملکردهای متفاوتی به اشتراک می گذارد گیج کننده بود.

انتخاب سازنده های اندروید هم اکنون(که به صورت رایگان است) کمی واضح تر هستند و شامل Google Due¸Google Meet و Google Hangouts می شوند. تفاوت بزرگ مابین Google Duo و Google Meet در این است که در Google Meet  برای جلساتی با افراد بیشتر طراحی شده است و می تواند جلساتی با تعداد افراد بیشتری برگزار کند. این سرویس در اصل برای برای مشتری های تجاری Google’s G Suite طراحی شده بود اما فراگیر شدن آن این اجازه را به همه کاربران داد تا از آن استفاده کنند ولی با این وجود جلسات به 60 دقیقه و 250 نفر در هر جلسه محدود شدند.

در مقایسه Google Duo به کاربران این اجازه را می دهد که تک به تک با استفاده از گوشی و کامپیوتر با هم مکالمه کنند. با این وجود سرویس آپشن چت گروهی نیز دارد که به 32 نفر شرکت کننده اجازه ورود به جلسه گفتگو را می دهد. این عمل باعث می شود که شما در این دوره ای که مجبور به حفظ فاصله اجتماعی هستید یک اپلیکیشن بدون نقصی را در اختیار داشته باشید و بتوانید با دوستان و خانواده خود در تماس باشید.

شباهت های دو اپلیکیشن

این دو سرویس وجوه مشترکی نیز دارند. بعنوان مثال آن ها اطلاعات شما را رمز گذاری کرده و در گوشی و کامپیوتر اجرا کنند. Google Duo  از قبل در بسیاری از گوشی های اندروید نصب شده است در حالیکه Google Meet  به آسانی از طریق اپلیکیشن Gmail و اپلیکیشن استاندارد آن در دسترس است. در هر دو اپلیکیشن کاربران باید حساب گوگل و یا گوگل اکانت داشته باشند.

 نحوه کار با Google Hangouts

Hangouts اپلیکیشن پیام رسان و تماس تصویری است که زمان طولانی است که راه اندازی شده است. این سرویس هنوز در حال استفاده است و در میان کاربران از محبوبیت خاصی برخوردار است. این اپلیکیشن در Hangouts.google.com از طریق Gmail و یا اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی است.

با وجود این در اکتبر 2020  گوگل  بیانیه ای را مبنی بر اینکه قصد دارد که شروع به انتقال کاربران از Hangouts به Chat در نیمه اول 2021 کند( که آن بخشی از Google Workspace بود). برای هر شرکتی اپلیکیشن Chat   برای عموم رایگان است. در حال حاضر کاربران احتیاج  به داشتن  یک اکانت Suit/Workspace به منظور دسترسی به اپلیکیشن Chat  دارند.

بعلاوه گوگل اعلام کرد که به طور خودکار تمامی اطلاعات Hangouts را( مکالمات¸تماس ها و همچنین تاریخچه) به Chat منتقل می کند ولی با این وجود هنوز تاریخ دقیق انتقال آن  مشخص نشده است. بعنوان نشانه ای برای این کار تماس های ویدئویی گروهی را در Hangouts  با Meet آپدیت کرده تا جلسه هایی را با کیفیت بالاتری برگزار کند. با این حال تماس ویدئویی تک به تک هنوز در Hangouts  فعال است.

در حال حاضر می توانید به Hangouts برای برقراری تماس تصویری اعتماد کنید بعلت اینکه اپلیکیشن Chat همچنان تا مدتی دیگر ادامه خواهد داشت.

 

نحوه به اشتراک گذاری صفحه نمایش با استفاده ازGoogle Duo در موبایل

اشتراک گذاری صفحه نمایش در Google Duo

این ویژگی بعلت رونمایی آن در اواخر سپتامبر هنوز ویژگی جدیدی به حساب می آید. شما احتیاج به داشتن اندروید 9پای و یا بالاتر برای بهره بردن  از اشتراک صفحه نمایش در Google Duo را دارید.

  1. اپلیکیشن Google Duo  را در گوشی خود باز کنید.
  2. شخصی که قصد تماس تصویری با او را دارید انتخاب کنید.
  3. برای شروع مکالمه بر روی دکمه آبی تماس تصویری Video Call بزنید.
  4. اشتراک گذاری صفحه نمایش در Google Duo
  5. زمانیکه شخص مورد نظر پاسخ داد متوجه می شوید که چند دکمه در پایین صفحه ظاهر می شوند.
  6. اشتراک گذاری صفحه نمایش در Google Duo
  7. بر روی آخرین دکمه ای که چند ستاره کوچک دارد بزنید.
  8. اشتراک گذاری صفحه نمایش را شروع کنید.
  9. پیامی با مضمون اینکه شما در اجازه دسترسی به اطلاعات خود هستید بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. این اطلاعات شامل پسوورد و جزئیات پرداخت و سایر موارد می شود.
  10. اشتراک گذاری صفحه نمایش در Google Duo
  11. با دانستن تمامی این موارد اگر مشکلی برای ادامه ندارید دکمه استارت را بزنید.

از کجا بفهمیم اشتراک گذاری انجام شده؟

اشتراک گذاری صفحه شروع خواهد شد. زمانیکه در حال اشتراک گذاری هستید متوجه آیکون های قرمزی در نوار وضعیت در گوشه سمت راست بالای صفحه می شوید که نشان می دهد شما در حال اشتراک گذاری صفحه نمایش هستید. در این حالت می توانید Google Duo را ترک کرده و به کارهای دیگری مانند باز کردن گالری تصاویر به منظور نشان دادن عکس ها به دوست خود و یا نشان دادن آخرین عکس گربه پشمالوی خود بپردازید.

چطور به سرعت این اشتراک گذاری را متوقف کنید

زمانیکه کاری را که خواستید انجام دادید براحتی بر روی دکمه Screen Share  بزنید( که شبیه به یک گوشی است) و با این کار اشتراک گذاری به سرعت متوقف می شود و یا اینکه پنل نوتیفیکیشن را پایین بکشید و End Screenshare را بزنید.

اشتراک گذاری صفحه نمایش در Google Duo

همچنین می توانید از طریق منوی مشابه در اپلیکیشن Google Duo افکت هایی را اضافه کنید و یاMode Portrait را فعال کنید که این عمل منجر به روشن شدن تصویر پس زمینه شما می شود.

تماس تصویری( و اشتراک گذاری صفحه نمایش) احتیاج به یک اینترنت پرسرعت دارد. بنابراین ممکن است که بخواهید به سرعتی با مقدار پهنای بالا برای تماس تصویری و یا ویژگی های Zoom که از آن میتوانید برای برگزاری جلسات آنلاین استفاده کنید دسترسی پیدا کنید.

همچنین می توانید مطالب خالی کردن حافظه گوشی ، انتقال مخاطب از iOS به اندروید ، روش استفاده از Split Screen و ارسال پیامک از طریق کامپیوتر را نیز از این طریق مطالعه نمایید

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید