مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A12 و شیائومی ردمی 9

در این مقاله قصد داریم مقایسه گوشی های سامسونگ گلسی A12 و شیائومی ردمی 9  را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های آنها را بازگو کنیم.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A12 و شیائومی ردمی 9

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A12 و شیائومی ردمی 9:

این دو گوشی هوشمند قیمت متفاوتی دارند و این سوال پیش می آید که کدامیک از این دو گوشی ارزش خرید بهتری دارند. اگر بدنبال گوشی زیر قیمت 4500000 تومان هستید, این دوگوشی انتخاب خوبی هستند.

اگر در انتخاب مابین این دو گوشی سامسونگ گلکسی A12 و شیائومی ردمی 9 تردید دارید ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که کدامیک از این دو گوشی را باید انتخاب کنید. ما هر دوی این گوشی ها را تست کرده ایم و به شما خواهیم گفت که کدامیک ارزش بهتری دارند. این تست و مقایسه همگام با مدیریت RAM انجام شده است.

همچنین, اگر علاقمند به دیدن ویدئوهای آنها هستید, می توانید یوتیوب را مشاهده کنید.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A12 و شیائومی ردمی 9:

صفحه نمایش و مواد سازنده

با توجه به تستی که انجام داده ایم متوجه شده ایم که هردوگوشی از صفحه نمایش IPS LCD برخوردارند و اندازه 6.5 اینچی دارند. به واقع هر دوگوشی کیفیت صفحه نمایش یکسانی را در اختیار دارند.

هر دو گوشی از قاب پشتی پلاستیکی, فریم پلاستیکی و قاب جلویی شیشه ای برخوردارند. هر دو گوش نیز از ناچ قطره ای برای دوربین سلفی برخوردارند.

اما رنگ مات در پشت گوشی نگه داشتن آنرا آسان می کند. اثر انگشت کمتری را بجای می گذارد و به شما این امکان را می دهد تا هر زمانی که گوشی را برمیدارید فیلم بگیرید.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A12 و شیائومی ردمی 9:

سیستم عامل و نرم افزار

هر دو گوشی از اندروید 11 آماده به کار استفاده می کنند, که این بدین معنی است که هر دو گوشی از ویژگی های یکسان اندروید بهره می برند. اما, تجربه کاربری یکسانی را در اختیار ندارند.

می بینید که هر دو گوشی پوسته نرم افزاری متفاوتی را در اختیار دارند. گوشی گلکسی A12 از One UI استفاده می کند و این در حالی است که ردمی 9 از EMUI بهره می برد. این بدین معنی است که مدیریت آیکون و تجربه مسیریابی  در دو گوشی متفاوت است.

بسته به اینکه چه رابط کاربری را ترجیح می دهید می توانید آنرا انتخاب کنید. اما اگر از من بپرسید می گویم که رابط کاربری EMUI به نظر بهتر می رسد.

چیپست, رم و حافظه داخلی

گوشی ردمی 9 از چیپست گیمینگ MediaTek Helio G80 بهره می برد و این در حالی است که گلکسی A12 با چیپست قدیمی تر MediaTek Helio P35 تامین می شود.اگرچه هر دو چیپست پردازشگر 8 هسته ای هستند, اما گوشی ردمی 9 سریعتر است و برای تجربه گیمینگ از کارت گرافیکی بهتری برخوردار است.

در بحث پردازشگر , پرفورمنس سی پی یو و کارت گرافیکی, گوشی ردمی 9 عملکرد بهتری دارد. اگر قصد دارید تا با هر کدام از این گوشی ها بازی کنید, ردمی 9 تجربه بازی بهتری را به شما می دهد.

گوشی ردمی 9 دارای رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی است و این در حالی است که گلکسی A12 رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی دارد. اگرچه گوشی گلکسی A12 رم کوچکتری دارد اما رم خود را بخوبی مدیریت می کند.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A12 و شیائومی ردمی 9:

دوربین

گوشی گلکسی A12 دارای 4 دوربین 48 مگاپیکسلی عقب است و این در حالی است که گوشی ردمی 9 دارای 4 دوربین عقب 13 مگاپیکسلی است. گوشی گلکسی A12 دوربین اصلی بهتری را ارائه می دهد.

با نگاهی به نمونه عکس های گلکسی A12 و ردمی 9, متوجه خواهید شد که تفاوت بسیار چشمگیر است.

هر دو گوشی از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بهره می برند. همچنین هر دو گوشی دارای لنز فوق العاده وسیع, ماکرو و سنسور عمق هستند.

باتری و سنسورها

گوشی گلکسی A12 دارای باتری 5000 میلی آمپری با پورت USB-type C و شارژ سریع 18 وات است و این در حالی است که گوشی ردمی 9 دارای باتری 5020 با USB-type C است.

هر دو گوشی سنسورهای عالی مانند اثر انگشت, باز کزدن قفل صورت و حتی دستیار گوگل را در اختیار دارند.

قیمت های این گوشی ها

گوشی گلکسی A12 قیمت 4200000 تومانی دارد و این در حالی است که ردمی 9, 3400000 تومان است.

خلاصه مطلب

با توجه به قیمت این گوشی ها برخی از چیز ها را باید مد نظر گرفت و بسته به انتخاب شما, می توانید تصمیم بگیرید که کدام گوشی را خریداری کنید. اما اگر برای خرید این گوشی ها احتیاج به توصیه ای دارید می توانید نتیجه مقایسه ما را در زیر مشاهده کنید.

چرا باید گوشی سامسونگ گلکسی A12 را بخریم نه ردمی 9

  1. با داشتن چهار دوربین عقب 48 مگاپیکسلی, دوربین بهتری را در اختیار خواهید داشت.
  2. در اختیار داشتن مدیریت رم بهتر
  3. رنگ مات بهتر پشت گوشی

چرا باید گوش ردمی 9 را بخریم نه گلکسی A12

  1. در اختیار داشتن چیپست بهتر CPU و GPU
  2. باتری کمی بزرگتر
  3. پردازشگر سریعتر و سرعت بالاتر اینترنت

بطور کل, برای خرید, گوشی ردمی 9 ارزش بیشتری دارد. اگر قصد دارید در حدود 3400000 تومان گوشی را خریداری کنید پس در نتیجه ردمی 9 گوشی بهتری است. چیپست قدیمی تر, CPU و GPU و یا کارت گرافیکی کندتر گلکسی A12 جزو معایب این گوشی به حساب می آیند.

منبع: TECHARENA24.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

2 دیدگاه در حال حاضر

  1. خیلی ممنون. فقط یه سوال: کدوم گوشی برای گیم بهتره؟

  2. ردمی 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید