سرعت اینترنت 6G به صورت عملی به 1 ترابایت بر ثانیه می رسد

سرعت اینترنت 6G چقدر است

اینترنت 5G هنوز هم به طور کامل در تمام کشورها راه‌اندازی نشده است اما خبرهایی از سرعت اینترنت 6G به گوش می‌رسد که این نوع از اینترنت سرعتی برابر با 1 ترابایت بر ثانیه انتقال اطلاعات خواهد داشت.

با این توصیف‌ها اینترنت 6G می‌تواند 8000 بار سریع تر از یک شبکه 5G عمل کند. رقمی که فوق تصور بوده اما شرکت‌های چینی از هم اکنون به دنبال دستیابی به تکنولوژی و دکل‌های مخابراتی آن هستند.

اینترنت 6g

سرعت اینترنت 6G چقدر است؟

بر اساس گزارش‌های رسیده از چین، اینترنت 6G می‌تواند سرعت دانلودی برابر با 1 ترابایت بر ثانیه داشته باشد. این نوع از شبکه هنوز به صورت عملی راه‌اندازی نشده و در مرحله تحقیق و توسعه است. اینترنت 5G که در حال حاضر به کشورهای کره جنوبی، چین، آلمان، انگلستان و ایالات متحده امریکا رسیده است از سال 2008 پایه ریزی شد و 10 سال طول کشید تا به طور عملی وارد شبکه جهانی شود.


بیشتر بخوانید:


البته با وجود پیشرفت‌ها و سرعت به روز رسانی تکنولوژی به نظر نمی‌رسد که راه‌اندازی شبکه مخابراتی 6G بیش از 5 سال زمان ببرد و احتمالا تا سال 2023 شاهد اولین دکل مخابراتی 6G در دنیا باشیم.

اگر این نوع از دکل‌ها راه‌اندازی شوند شما می‌توانید 40 تا 50 فیلم با کیفیت 4K را تنها در عرض چند ثانیه به صورت هم‌زمان دانلود کنید! از طرف دیگر هرچند هنوز نوع مصرف این نوع شبکه مشخص نیست اما به نظر اولین مورد مصرفی آن در صنعت پزشکی و جراحی های بسیار پیشرفته و از راه دور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هر چه سرعت اینترنت و تبادل اطلاعات افزایش پیدا کند به همان میزان هم حجم فایل و موارد مورد انتقال نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع:GSMARENA

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید