روش راه اندازی مانیتور دوم و استفاده از نمایشگر اضافی روی سیستم

نصب مانیتور دوم

برای راه اندازی مانیتور دوم روی لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی خود می توانید از روش های اضافه کردن نمایشگر جدید که در ادامه آموزش می دهیم استفاده کنید. گاهی اوقات برای افزایش سطح کارایی و همچنین بهتر دیدن عناصر دسکتاپ یا تقسیم کردن میز کاری خود به دو نمایشگر احتیاج پیدا می کنید، بنابراین چطور یک مانیتور دوم راه اندازی کنیم تا این نیاز را پاسخ دهد؟

بسیاری از ما روزانه با سیستم کامپیوتر خانگی و لپ تاپ کار می کنیم، اما گاهی اوقات نیاز به فضای بیشتری برای کار داریم .فرض کنید طراحی گرافیکی می کنیم و نیاز داریم همزمان فوتوشاپ و ادوبی ایلاستریتور باز باشد ، یا کار طراحی سه بعدی انجام می دهیم و نیاز داریم 3d max به همراه سایر اپلیکیشن ها باز باشد. این اپلیکیشن ها را نمی توان روی یک نمایشگر با هم باز کرد چون فضای کوچکی در اختیارمان هست ، بنابراین به این فکر می افتیم که مانیتور دوم راه اندازی کرده و فضای کار را بالاتر ببریم. اما چطور؟ آیا اصلا می توان به یک لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی ، دو مانیتور یا تعداد بیشتر به صورت همزمان نصب کرد؟ در ادامه توضیح می دهیم

خرید و نصب مانیتور دوم

ابتدا قبل از هر چیزی باید مانیتور جدید تهیه کنید. برای این که بتوانید یک مانیتور خوب بخرید می توانید از طریق لینک زیر برای دریافت قیمت و خرید مانیتور دوم اقدام کنید:

 

مرحله اول

این قسمت آسان است. به سادگی مانیتور دوم خود را به پریز برق و پورت موجود در رایانه شخصی یا لپ تاپ متصل کنید.

مرحله دوم

بعد باید به ویندوز بگویید که چگونه دو مانیتور را مدیریت کند. روی دسکتاپ کلیک راست کرده و یا screen resolution (ویندوز 7 و ویندوز 8) یا display settings (ویندوز 10) را انتخاب کنید.

مانیتور دوم ویندوز 7 و 8

در کادر باز شدهمی توانید ترتیب نمایش ها را مشخص کنید. منوی کشویی Multiple Displays به شما امکان می دهد تا نحوه کار این دو صفحه را با هم کنترل کنید. انتخاب Extend این نمایشگرها باعث می شود تا ویندوز از نمایشگرهای شما به عنوان یک صفحه مجاور استفاده کند.

مرحله سوم

مانیتور دوم ویندوز 10

ترتیب مانیتور را انتخاب کنید. با کشیدن نمادهای صفحه در بالای کادر می توانید به ویندوز بگویید که کدام مانیتور در سمت چپ یا راست است. اگر این گزینه را اشتباه انتخاب کنید پیمایش چپ و راست ماوس شما به هم می ریزد.

مرحله چهارم

مانیتور دوم و مانیتور اصلی را انتخاب کنید. گزینه Make this my main display کنترل می کند که کدام نوار وظیفه و دکمه Start را دریافت می کند. اگر آن گزینه را نمی بینید ، مانیتور فعلی انتخاب شده اصلی است.

همچنین می توانید با کلیک راست روی دسک تاپ و انتخاب صفحه کنترل گرافیکی خود بسیاری از این تنظیمات را کنترل کنید.

در ویندوز 7 ، ،Task Bar فقط روی مانیتور اصلی باقی می ماند. در غیر این صورت ، می توانید از هر دو مانیتور در ویندوز استفاده کنید ، انگار که کامپیوتر شما یک مانیتور بزرگ دارد.

ترفند دو مانیتور فقط زمانی کار می کند که آداپتور نمایشگر دارای دو کانکتور مانیتور باشد ، مانند دو رابط DVI سفید. اگر آداپتور از یک DVI و سپس HDMI برخوردار باشد ، ممکن است برای دو نمایشگر کار نکند. این به این دلیل است که کابل های تقسیم کننده DVI در دسترس هستند و ممکن است بتوانید از یک ترفند مانیتور دوگانه استفاده کنید.

برخی از نسخه های ویندوز ممکن است از مانیتورهای دوگانه پشتیبانی نکنند.

حافظه گرافیکی عامل محدود کننده موفقیت یا عدم موفقیت یک رایانه شخصی است که دو مانیتور را اجرا می کند. وقتی حافظه گرافیکی فراوان باشد ، این ترفند به خوبی کار می کند. وقتی حافظه گرافیکی کم است ، ممکن است عملکرد ویدئو را متحمل شود. در این صورت ، وضوح هر دو نمایشگر را پایین بیاورید تا ببینید آیا این کمک می کند یا نه.

نکته مهم در راه اندازی مانیتور دوم

هر رایانه رومیزی یا لپ تاپ مدرنی دارای قابلیت گرافیکی برای اجرای نمایشگرهای دوتایی است. تمام آنچه لازم است یک مانیتور دوم است. شما می توانید یک صفحه نمایش دوم بسیار خوب با حدود 100 دلار مانند مانیتور HP 21.5 اینچ ، 1920×1080 Pavilon IPS با 99 دلار یا همین مقدار در آمازون یا 21.5 اینچ ، 1920×1080 G226HQL ایسر با قیمت 90 دلار در آمازون تهیه کنید. هر دو حاشیه های نسبتاً کمی دارند ، اگر می خواهید وقفه بین دو صفحه نمایش خود را به حداقل برسانید ، ویژگی نرخ تازه سازی تصویر نیز عنصر مهمی است.

در پایان

همچنین شما می توانید بهترین مانیتور های جدید را برای نصب و راه اندازی مانیتور دوم روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود از طریق لینک زیر خریداری نمایید. اگر به دنبال مطالب بهترین سیستم گیمینگ از 10 تا 100 میلیون تومان و بهترین کنسول گیمینگ سال نیز هستید می توانید از طریق این مطالب ، آن ها را مطالعه کنید.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید