راهنمای خرید خودرو تا 150 میلیون تومان ، تابستان و پاییز سال 98

راهنمای خرید خودرو تا 150 میلیون تومان پاییز 98

این روزها بازار خودرو با رکود شدیدی روبرو است و بسیاری در خرید آن سردرگم هستند. در ادامه راهنمای خرید خودرو تا 150 میلیون تومان برای خودروهای داخلی و خودروهای خارجی خواهیم داشت. آیا می خواهید بدانید بهترین ماشین تا 150 میلیون کدام است؟ همچنین یک نوع کلاس‌بندی در بین خودروها انجام می‌دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

در سال 98 کیفیت تولید خودرو داخلی بسیار کاهش پیدا کرد، تا جایی که بسیاری از شرکت‌های تولید خودرو از جمله سایپا و ایران خودرو ، امکانات اکثر خودروهای پرچم‌دار خود را با ثابت نگه داشتن قیمت آن، کاهش دادن. دنا پلاس آخرین خودرو شرکت ایران خودرو است که در نسخه 98 با حذف رینگ آلومینیمی و سانروف مواجه شده. هر چند که سایر خودروها نیز به همین منوال با یک سری کاهش‌ها روبرو شده‌اند.

در راهنمای خرید خودرو تا 150 میلیون تومان باید چند نکته را در نظر داشته باشید. اول این که آیا موتور خودرو بیشتر برای شما مهم است یا ظاهر؟ آیا راحتی آن مهم است یا موتور؟ آیا لوکس بودن خودرو مهم است یا کاربردی بودن آن؟ آیا کراس اور را ترجیح می‌دهید یا خودرو سدان؟ بر این اساس می‌توانید انتخاب بسیار خوبی در این رنج قیمت داشته باشید. ابتدا خودروهای کلاس A در این رنج قیمت را با هم بررسی می‌کنیم تا تصمیم نهایی را بتوانید بگیرید.

راهنمای خرید خودرو تا 150 میلیون تومان

پژو 207 اتوماتیک ، کلاس A

راهنمای خرید خودرو تا 150 میلیون تومان پاییز 98

در راهنمای خرید خودرو تا 150 میلیون تومان ، پژو 207 اتوماتیک نیوفیس یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این رده است. البته پژو 207 اتوماتیک نیو فیس بیشتر یک خودرو نیمه کراس اور است و گنجایش صندوق‌عقب زیادی ندارد. از نظر قیمت این خودرو در حال حاضر بین 145 تا 158 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد در صورتی که قیمت کارخانه آن 120 میلیون تومان است. موتور خودرو TU5 است و یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ دارای دو میل سوپاپ در بالا است و می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

یکی از بهترین انتخاب‌ها چه از نظر موتور و چه از نظر زیبایی ، پژو 207 اتوماتیک خواهد بود.

مشخصات فني
مدل پژو ۲۰۷ جدید ایران
پيشرانه ۴ سیلندر خطی دارای دو میل سوپاپ در بالا
حجم موتور 1587 سی سی
حداکثر قدرت 105 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور 142 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه
شتاب رسمي 11.6 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن 1054 کیلوگرم
قيمت حدود 150 میلیون تومان

دنا پلاس توربو ، کلاس A

یکی دیگر از تولیدی‌های شرکت ایران خودرو که می‌توان بدون شک آن را بهترین خودرو تولیدی این شرکت نامید. دنا پلاس توربو یک خودرو سدان که از نظر زیبایی ، فضای خودرو، موتور، سیستم تعلیق، امنیت و امکانات داخلی یک خودرو بسیار عالی در این رنج قیمت است. هر چند که در سال 98 یک سری امکانات از روی آن حذف شد اما به‌طور کل خودرو بسیار خوبی است. قیمت دنا پلاس توربو در حال حاضر بین 150 تا 165 میلیون تومان است.


بیشتر بخوانید:


دنا پلاس توربو نسخه‌ی قوی‌تر دنا پلاس هست که طراحی جدیدتر، امکانات رفاهی بیشتر و حالا با موتور توربو شارژ قدرت بالاتری نیز دارد. از تغییرات آن نسبت به دنا پلاس می‌توان به رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی پنج پیچ جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با آرم توربو با نوار قرمز و تغییر طراحی دسته دنده درکنار استفاده از موتور توربو شارژ اشاره کرد. همچنین سانروف، کیسه‌های هوای جانبی و آینه‌های تاشو برقی از امکانات برجسته دنا پلاس توربو محسوب می‌شوند.

مشخصات فني
حجم موتور 1650 cc
نوع موتور بنزین سوز انژکتوری
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ‌ها 16
محل قرارگیری موتور جلو
سیستم سوخت‌رسانی پاشش چندنقطه‌ای
ظرفیت باک 70 Lt
حداکثر توان خروجی 150 hp در 5500 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور خروجی 215 نيوتن متر در 2200 – 4800 دور در دقيقه

ام وی ام X22 کلاس A

در راهنمای خرید خودرو تا 150 میلیون تومان ، یکی دیگر از خودروهای کراس اور شهری با محدوده قیمت 140 تا 150 میلیون تومان ام وی ام ایکس 22 است. این خودرو را می‌توان بهترین طراحی شرکت ام وی ام دانست که از لحاظ زیبایی نمره بالایی نسبت به سایر خودروهای این شرکت دریافت کرده است.

کراس‌اور X22 با نوعی پختگی در طراحی روبرو است که فراتر از یک محصول چینی به نظر می‌رسد. کافی است نگاهی به نسخه‌ی اول X33 داشته باشید تا به یاد آورید که همین چند سال پیش، ظاهر خودروهای چینی قابل مقایسه با محصولات مدرن دنیا نبود؛ اما باید قبول کرد که سری جدید محصولات چری (MVM) و خصوصا خودروی X22، طراحی بهتر و البته راضی‌کننده‌ای دارند.تنها یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی برای این خودرو در سراسر دنیا قابل سفارش است که قدرت ۱۰۵ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند و از دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه، گشتاور ۱۳۵ نیو‌تن متر خواهد داشت.

با توجه به اینکه قدرت ناچیز ۱۰۵ اسب بخار، از دورهای پایین در اختیار راننده نیست، نمی‌توان توقع خاصی از شتاب‌گیری X22 داشت و طبیعتا در زمانی بیش از ۱۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو، نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد؛ درحالی‌که شرکت سازنده ادعا می‌کند میانگین مصرف سوخت آن در هر دو نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و خودکار، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این موضوع توسط خریداران X22 در ایران، تأیید نمی‌شود و با توجه به فصل تابستان و کیفیت بنزین داخلی، اعدادی بین ۸ تا ۹ لیتر برای میانگین مصرف سوخت این خودرو در کشورمان گزارش شده است.

آریو S300 سایپا ، کلاس A

راهنمای خرید خودرو تا 150 میلیون تومان پاییز 98

از جمله بهترین محصولات در راهنمای خرید خودرو تا 150 میلیون تومان ،یکی از محصولات مونتاژ شده شرکت سایپا که البته بهترین محصول چینی موجود در بازار ایران نیز هست. این خودرو محصول شرکت زوتیه چین است که با تویوتا همکاری مستقیم دارد. نمونه اولیه بدنه خودرو از روی تویوتا آلیون برداشته شده و طراحی‌ها بسیار شبیه به این خودرو است . قیمت آریو S300 در بازار ایران حدود 130 تا 140 میلیون تومان است.

مسلما، در نمای بیرونی آریو با یک تویوتا مواجه هستیم که اصول طراحی خودرو، به خوبی در آن رعایت شده است و برخلاف بسیاری از محصولات چینی، توی ذوق نمی‌زند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، سازنده‌ی اصلی، کوچک‌ترین تغییری در ظاهر این خودرو ایجاد نکرده و به طرح اصلی وفادار مانده است، چراکه تویوتا آلیون، در خارج از ژاپن شناخته شده نیست

پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری آریو، قدرت ۱۱۲ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه همراه با گشتاور ۱۵۱ نیوتن‌متر از دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. با توجه به اینکه نمونه‌ی اتوماتیک این خودرو، دارای جعبه‌دنده‌ی چهار سرعت و مدل دستی، دارای گیربکس ۶ سرعت است، تفاوت زیادی در زمان سرعت‌گیری از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دیده می‌شود. مدل اتوماتیک، در زمانی حدود ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با اندکی ارفاق، شاید بتوان عدد ۱۳.۵ را برای آن ثبت کرد، درحالی‌که به شرط دنده‌ کشی در دورهای بالا، می‌توان در زمانی حدود ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید. میانگین مصرف سوخت، توسط سایپا ۶.۵ تا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است، درحالی‌که عدد واقعی با بنزین ایرانی، بین ۷.۵ تا ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. نهایت سرعت آریو S300، عدد ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود.

برلیانس H330 ، کلاس B

برلیانس H330 یکی از خودروهای به نسبت خوب سدان بازار ایران به شمار می‌رود که البته شرکت پارس‌خودرو آن را مونتاژ می‌کند. این خودرو یکی از خودروهای شیک چینی است که در بازار ایران نیز طرفدار زیادی پیدا کرده است. قیمت این خودرو در حال حاضر 148 تا 155 میلیون تومان است.

برلیانس H330 پارس‌خودرو به همراه تمامی اعضای خانواده برلیانس در ایران، در ابتدا با یک موتور 1.5 لیتری نه چندان قدرتمند 103 اسب بخاری عرضه می‌شد ولی مدتی بعد، پارس‌خودرو تصمیم به عرضه یک موتور 1.6 لیتری برای آن گرفت که قدرتی برابر با 114 اسب بخار تولید می‌کند. در حال حاضر برلیانس H330 با هر دو موتور و با جعبه‌دنده‌های دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود.

مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه
جعبه‌دنده 4 سرعت خودکار یا 5 سرعت دستی
شتاب 0 تا 100
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن 1250 کیلوگرم
اندازه (میلی‌متر) 4510 طول – 1758 عرض – 1460 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2580 میلی‌متر

رنو ساندرو استپ وی ، کلاس B

راهنمای خرید خودرو تا 150 میلیون تومان پاییز 98

از جمله بهترین انتخاب سری کلاس B در راهنمای خرید خودرو تا 150 میلیون تومان ، رنو ساندرو یکی از موفق‌ترین تجربیات شرکت پارس‌خودرو در تولید و عرضه یک خودرو بود چراکه با استقبال بسیار خوب کاربران ایرانی روبه‌رو شد. اما پس از موفقیت رنو ساندرو هاچبک، پارس‌خودرو تصمیم به عرضه ساندرو استپ وی گرفت که یک نسخه بزرگ‌تر و مرتفع‌تر به شمار می‌رود و شاید بتوان آن را یک کراس اور کوچک شهری دانست.

رنو ساندرو استپ وی کاملا بر اساس ساندرو معمولی طراحی شده و تفاوت‌هایی را تجربه کرده از جمله بیشتر شدن ابعاد خودرو، اضافه شدن قطعات مشکی و کروم رنگ بر روی بدنه، اضافه شدن ریل سقفی. به علاوه اینکه حجم فضای بار و فضای در دسترس برای سرنشینان عقب بیشتر شده و استپ وی گزینه مناسبی برای یک خانواده به شمار می‌رود.

موتور به کار رفته در ساندرو استپ وی همان موتور 1.6 لیتری موجود در ساندرو معمولی است که می‌تواند 105 اسب بخار قدرت تولید کند و آن را به وسیله جعبه‌دنده دستی و یا اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

کمتر رقیبی برای ساندرو استپ وی در بازار وجود دارد و شاید بتوان گفت دانگ فنگ H30 کراس در این کلاس، در کنار استپ وی قرار می‌گیرد هرچند نمی‌توان این دو خودرو را رقیب یکدیگر دانست.

اما اگر بخواهیم از نظر قیمتی استپ وی را با سایر خودروهای بازار مقایسه کنیم، باید برلیانس C3 کراس، ام جی 360، چانگان CS35 و بسترن B30 را هم از رقبای آن بدانیم.

قیمت این خودرو در حال حاضر 150 الی 160 میلیون تومان است.

اچ سی کراس دانگ فنگ ، کلاس B

اچ‌سی کراس در ایران یک کراس اوور شناخته می‌شود، اما باید به این نکته اشاره کرد که این خودرو در ابعاد بدنه با کراس‌اوور‌ها فاصله دارد و پسوند کراس در این خودرو فقط به علت داشتن چند فلاپ بدنه و باربند، در انتهای نام آن گنجانده شده است. این خودرو با همکاری شرکت PSA فرانسه و دانگ فنگ که یکی از ۴ خودروساز بزرگ چین به شمار می‌رود، توسعه یافته و از پلتفرم پژو ۳۰۸ استفاده شده است. قیمت این خودرو در بازار حدود 140 تا 148 میلیون تومان است.

بنا بر اعلام ایران خودرو، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو در نسخه‌ی اتوماتیک ۱۲.۵ ثانیه و در نسخه‌ی دستی ۱۱ ثانیه است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی هر دو نسخه‌ی اتوماتیک و دستی به ترتیب برابر با ۷.۰۴ و ۶.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. استاندارد آلایندگی این پیشرانه یورو ۴ است.

دانگ فنگ H30 کراس اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس دستی
تعداد سیلندر ۴- خطی ۴- خطی
حجم موتور (لیتر) ۱۵۸۷ ۱۵۸۷
حداکثر توان (اسب بخار) ۱۰۵ ۱۰۵
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۴۲ ۱۴۲
استاندارد آلایندگی یورو ۴ یورو ۴
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۰
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۷.۰۴ ۶.۷
جعبه‌دنده ۴ سرعت خودکار ۵ سرعت دستی
حداکثر سرعت (Km/h) ۱۸۳ ۱۸۳
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h ۱۲.۵ ۱۱
حجم صندوق بار (لیتر) ۴۱۷ – با صندلی عقب تاشده ۱۱۳۷ ۴۱۷ – با صندلی عقب تاشده ۱۱۳۷
وزن (کیلوگرم) ۱۲۳۰ ۱۲۳۰

رنو تندر پلاس ال 90 ، کلاس B

راهنمای خرید خودرو تا 150 میلیون تومان پاییز 98

فیس لیفت رنو تندر 90 ( ال 90 ) ، در ایران و توسط ایران خودرو با نام رنو تندر 90 پلاس ( تندر 90+ )عرضه می‌شود. از نظر فنی این خودرو هیچ تغییری نکرده و دارای مشخصات فنی همانند نسخه قدیم خود است و تغییرات فقط  ظاهری و از نظر تجهیزات رفاهی است که با اولین نگاه به این خودرو متوجه تغییرات ظاهری آن می‌شوید.

تندر 90 پلاس در دو نسخه اتوماتیک و دستی تولید و عرضه می‌شود که از نظر فنی با هم یکسان هستند و هر دو از موتور 4 سیلندر K4M با قدرت 105 اسب بخار بهره می‌برند.

قیمت این خودرو در حال حاضر 145 تا 155 میلیون تومان در نسخه دنده اتوماتیک است.

رنو تندر 90 اتوماتیک  رنو تندر 90 دنده‌ای
موتور  4 سیلندر K4M
حداکثر قدرت 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه
حجم موتور 1600 سی سی
 تعداد سوپاپ 16
جعبه‌دنده 4 سرعت اتوماتیک  5 سرعت دستی
شتاب ۰ تا 100 11.7 ثانیه  10.2 ثانیه
حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت  175 کیلومتر بر ساعت
 وزن خالص 1115 کیلوگرم  1115 کیلوگرم
فاصله محورها 2630 میلی‌متر
ابعاد و نوع چرخه‌ای جلو  عقب  15 اینچ آلومینیومی

منبع: ZOOMIT , CAR , Z4CAR, CARBALAD

درباره نویسنده

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید