علت شارژ نشدن گوشی چیست و روش رفع مشکل شارژ نشدن

شارژ نشدن گوشی

چرا گوشی شارژ نمی شود؟ علت شارژ نشدن گوشی یکی از بیشترین مشکلاتی است که با آن درگیر هستیم. اما چطور آن را رفع کنیم؟ اگر شما هم با شارژ نشدن گوشی هوشمند خود مشکل دارید و گوشی شما به سختی شارژ می شود این مطلب را برای تعمیر و برطرف کردن ایراد شارژ نشدن گوشی مطالعه کنید.

این مشکلی است که بسیاری از ما در برخی موارد تجربه کرده ایم ، در پایان یک روز طولانی گوشی شما به شدت دچار افت شارژ می شود. به خانه می رسید ، آن را به برق متصل کرده و … هیچ اتفاقی نمی افتد. کاملا به یک مشکل بزرگ خورده اید ،و تلاش برای این که فهمید علت شارژ نشدن گوشی چیست نیز کار را درست نمی کند.

چند مشکل وجود دارد که ممکن است یکی از علت های شارژ نشدن گوشی باشد ، دستگاه شما ممکن است به طور کلی از شارژ شدن امتناع ورزد یا اینکه به راحتی شارژ خالی کند. بعضی اوقات آنقدر آهسته که در واقع سریعتر از آنکه شارژ شود ، شارژ خالی می کند.  اگر هر یک از این مشکلات را دارید ، ما چند روش برای تشخیص مشکلات باتری شما و کمک به شما در رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در ادامه معرفی می کنیم. البته اگر باز هم حوصله خواندن متن های طولانی را ندارید ، می توانید با دیدن ویدیویی زیر، مشکل شارژ نشدن گوشی را حل کنید.

علت شارژ نشدن گوشی و رفع کردن آن

دانلود اپلیکیشن Amper برای تعمیر شارژ نشدن گوشی

اپلیکیشن Ampere ابزاری واقعاً عالی برای بررسی شارژ گوشی شما و میزان شارژ آن است. در اصل مشخص می کند که هنگام شارژ شدن دستگاه شما از جریان برق چه مقدار باتری می گیرد. به همین دلیل ، این برنامه نه تنها برای فهمیدن اینکه گوشی در حال شارژ شدن است یا خیر کاربرد دارد بلکه همچنین برای دیدن اینکه کدام روش شارژ از همه برای گوشی بهتر است نیز مورد استفاده قرار می گیرد

در این اپلیکیشن اگر هنگام شارژ شدن گوشی ، علامت به رنگ سبز نشان داده شود، دستگاه در حال شارژ است ، اما اگر یک عدد منهای نارنجی باشد ، دستگاه شما با مشکل شارژ می شود. پس از انجام هر یک از مراحل زیر و مشاهده تغییرات ایجاد شده ، از برنامه استفاده کنید.

 

 

منبع برق دیگری انتخاب کنید

کاملاً ممکن است که گوشی یا شارژر شما اصلاً مشکلی نداشته باشد ، بلکه بیشتر مشکل از منبع تغذیه ای است که می خواهید از آن شارژ بگیرید. اگر می خواهید از شارژر دیواری استفاده کنید ، سوکت دیگری یا شارژ مستقیم از کامپیوتر یا لپ تاپ را امتحان کنید. اگر از پورت یو اس بی رایانه خود شارژ می کنید ، از پورت دیگری استفاده کرده یا از آداپتور دیواری استفاده کنید. اگر هنگام تغییر منابع تغذیه ، دستگاه شما شروع به شارژ کند ، این مشکل را پیدا کرده اید و ممکن است لازم باشد که به دنبال تعمیر منبع برق خود باشید.

کابل شارژر را بررسی کنید

مشکل شارژ نشدن گوشی

یک مولفه دیگر برای بررسی دلیل شارژ نشدن گوشی وجود دارد که باید آن را بررسی کنید. قبل از شروع مجدد دستگاه ها و تلاش برای تعمیر سوکت های USB – آداپتور دیوار و کابل شارژ را باید چک کنید. کابل شارژ شایعترین مشکل شارژ منطقی است ، این کابل ها زود خراب می شوند و امکان دارد با کمی خم و راست شدن نیز دچار مشکل شوند.

احتمالا کابل شارژ در خانه دارید تا بتوانید این مشکل را حل کنید. اگر ندارید می توانید از طریق لینک زیر برای خرید بهترین کابل شارژ های یو اس بی و یو اس بی تایپ سی اقدام کنید.

 

خود شارژر را برای تست  علت شارژ نشدن گوشی بررسی کنید

چرا گوشی شارژ نمی شود

گزینه دیگری که باید قبل از بررسی شارژ نشدن گوشی بررسی کنید ، آداپتور شارژر  دیواری است. اگر از آداپتوری استفاده می کنید که کابل را می توان از آن جدا کرد بسیار ساده تر است . قطعاً ممکن است پورت USB روی آداپتور خراب باشد.

مانند کابل ، ساده ترین راه برای بررسی اینکه خطای آداپتور وجود دارد این است که به سادگی با یک آداپتور جدید گوشی خود را شارژ کنید. با این حال ، اگر به آداپتور دیگری دسترسی ندارید ، می توانید اتصال به رایانه خود را نیز امتحان کنید. اگر با همان تلفن و کابل شارژ شود ، احتمال اینکه آداپتور خراب باشد وجود دارد (اگرچه ممکن است بخواهید چندین پریز برق را نیز امتحان کنید!)

گوشی خود را خاموش کنید

اگر در حین  شارژ کردن گوشی ، یک بازی سنگین گرافیکی را اجرا می کنید ، امکان دارد میزان شارژ شدن گوشی از خالی کردن شارژ آن سریع تر باشد  ، بنابراین با مشکل شارژ نشدن گوشی روبرو می شوید و یکی از علت های شارژ نشدن درست گوشی همین مورد است. اگر هنگام شارژ ، گوشی خود را خاموش کنید (یا حداقل صفحه را خاموش کنید) ، احتمال اینکه گوشی سریع تر شارژ شود بیشتر است. همچنین اگر به دنبال روش های صحیح شارژ گوشی هستید ، می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

سوکت یو اس بی گوشی را چک کنید

هنگامی که کابل و آداپتور سالم بود و مشکلی در شارژ شدن گوشی ایجاد نمی کرد ، وقت آن است که موارد فنی بیشتری را بررسی کنیم. اغلب این مسئله به خاطر وجود اتصال کوتاه در درگاه USB است ، که ممکن است باعث شود ورودی شارژر به درستی درون درگاه قرار نگیرد.

برای رفع این مشکل و پیدا کردن علت شارژ نشدن گوشی ، تلفن خود را خاموش کنید و اگر می توانید باتری را جدا کنید. سپس یک پین یا اندازه مشابه آن را برداشته و زبانه کوچک داخل پورت USB تلفن را صاف کنید. اطمینان حاصل کنید که با این روند خیلی خشن نیستید – در نهایت می توانید بیشتر از خسارت وارد شوید. سپس ، باتری خود را دوباره وارد کنید ، دستگاه را روشن کنید و دوباره شارژ کنید.

مسئله احتمالی دیگر می تواند چیزی در داخل پورت USB باشد ، مانند پرزهای کثیف. خارج كردن این موارد و رفع گرفتگی پورت می تواند مشکل شارژر نشدن گوشی را حل کند.

باتری را تعویض کنید

اگر به جایی رسیده اید که باتری شما رو به اتمام است ، ممکن است وقت آن باشد که به فکر خرید یک گوشی جدید باشید یا برای صرف هزینه کمتر ، باتری آن را عوض کنید.

بعضی اوقات تشخیص باتری های معیوب آسان است زیرا مایع باتری نشت می کند یا کمی شروع به برآمدگی می کند. مطمئناً اکثر تلفن های امروزی فاقد باتری قابل تعویض هستند ، بنابراین مگر اینکه یکی از معدود مدل هایی را داشته باشید که باتری قابل تعویض داشته باشد. در غیر این صورت باید گوشی خود را به دست تعمیرکار بسپارید و یا این که برای خرید گوشی جدید سری به مطالب بهترین گوشی تا 2 میلیون ، بهترین گوشی تا 3 میلیون و بهترین گوشی تا 5 میلیون بزنید.

به روز رسانی یا بازگردانی سیستم عامل گوشی برای پیدا کردن علت شارژ نشدن گوشی

اگر با هیچکدام از روش های گفته شده فوق ، مشکل شارژ نشدن گوشی شما حل نشد می توانید از بازگردانی یا به روزرسانی سیستم عامل گوشی استفاده کنید.

تغییرات نرم افزاری که در دستگاه شما اجرا می شود می تواند تأثیر بیشتری در طول عمر باتری داشته باشد. در حالی که نسخه های جدیدتر اندروید به طور کلی برای صرفه جویی در مصرف باتری بهینه سازی شده اند ، اما تلفن هایی که کمی قدیمی تر هستند ، بعضی اوقات نمی توانند با نرم افزار جدید و نحوه عملکرد آن با عمر باتری کنار بیایند.

اگر متوجه شدید که مشکل شارژ همزمان با به روزرسانی نرم افزار آغاز شده است ، ممکن است لازم باشد دوباره به نسخه قدیمی اندروید برگردید – اگرچه به خاطر داشته باشید که نصب جدیدترین سیستم عامل همیشه امنیت دستگاه شما را بیشتر می کند. راهنماهای زیادی برای کمک به شما در استفاده از نسخه Android خود وجود دارد و شما ممکن است به دانش فنی لازم داشته باشید.

متناوباً ، اگر نسخه قدیمی اندروید را اجرا می کنید ، ارزش دارد که بدانید آیا به مشکلات شارژ کمک می کند یا خیر.

در پایان

امیدواریم بتوانید پس از مطالعه این مطلب ، مشکل شارژ نشدن گوشی خود را حل کنید. در غیر این صورت اگر باز هم مشکلی داشتید می توانید در بخش نظرات برای ما بنویسید که چه موردی در زمان شارژ نشدن گوشی شما وجود دارد. همچنین می‌توانید برای اطمینان از سالم بودن باتری گوشی و نحوه صحیح شارژ کردن گوشی موبایل خود مطلب تست باتری گوشی را بخوانید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

2 دیدگاه در حال حاضر

  1. سلام موبایل بنده s21fe یک ماه نشده خریداری کردم زمانی که میزنم شارژ روی ی درصد های قفل میکنه و درصد شارژ اضافه نمیشه و بعد از یک ربع مجدد درصد اضافه میشه

  2. سیم شارژر با آداپتورش سالمه چون روی گوشی های دیگه تست کردم و شارژ شدش،گوشیم رو وقتی با سیم وصل میکنم به کامپیوتر یا آداپتور دیگه کار میکنه ولی به آداپتور خودم وقتی وصل میکنم شارژ نمیشه
    فکر کردم مشکل از آداپتره که گوشی دیگه رو با همون سیم بهش وصل کردم و شارژ شد،الان مشکل چیه؟ همه چیز سالمه ولی نمیتونم با شارژر خودم گوشی رو شارژ کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید