در هنگام خرید گوشی هوشمند چه کارهایی را نباید انجام دهیم

خرید گوشی هوشمند

برای خرید گوشی هوشمند باید به موارد بسیاری توجه کنیم. به طور خاص مواردی همچون مقایسه قیمت، تعیین کیفیت گوشی ، استعلام مشخصات اصلی گوشی و سایر موارد. اما یک سری موارد نیز وجود دارند که نباید آن را انجام دهیم. در ادامه این موارد را برای خرید گوشی هوشمند بررسی می کنیم.

در هنگام خرید گوشی هوشمند این نکات را مد نظر قرار دهید

به دنبال تبلیغات نروید

خرید گوشی هوشمندامکان دارد روزنامه را برداشته باشید و تبلیغ بزرگ و چشم نواز یک گوشی هوشمند را ببینید. در این تبلیغات انواع و اقسام مواردی که برای ترغیب کاربران به خرید گوشی وجود دارد، دیده می شود.

البته دیدن تصویر یک گوشی در تبلیغ با نورپردازی مناسب جزییات کاملی از آن را نشان نمی دهد. به عنوان مثال تنها از روی یک تصویر تبلیغاتی نمی توانید بفهمید که گوشی از سنسور اثر انگشت،باتری مناسب، دوربین خوب و یا دیگر قابلیت ها برخوردار است یا خیر.

تنها به حرف فروشنده اعتماد نکنید

خرید گوشی هوشمنددر مورد خرید گوشی هوشمند همواره به این نکته توجه کنید که فردی که قصد دارد آن را به شما بفروشد، در مورد نحوه فروش و جنس خود اطلاعات کاملی در اختیار دارد و همچنین این که فروشندگان تنها به دنبال سود و منفعت خود هستند، بنابراین بهتر است که در کنار حرف های فروشنده، خودتان نیز در مورد محصول تحقیق کنید.

اگر در مورد تکنولوژی اطلاعات زیادی ندارید یک نفر کاربلد را همراه خود به فروشگاه ببرید تا بهترین محصول را بتوانید خریداری کنید. به هیچ عنوان اجازه ندهید که شما را در دام تبلیغاتی یا زیر فشار روانی بگذارند تا مجبور شوید جنسی که آن ها دوست دارند را خریداری کنید.

از اولین فروشگاهی که می روید، خرید نکنید

به طور کلی بهتر است که به فروشگاه های متنوع رفته، گوشی های هوشمند مختلف را ببینید و هز کدام را بررسی کنید. البته اگر در همان فوشگاه اولی جنس خوبی پیدا شد و قصد داشتید که حتما آن را خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم که دست نگه دارید و بیشتر تحقیق کنید.

بهتر است ابتدا سری به فروشگاه های آنلاین نیز بزنید. در فروشگاه های آنلاین امکان دیدن قیمت، مقایسه و سایر جزییات نیز وجود دارد.

ارزان قیمت ترین و گران قیمت ترین گوشی را انتخاب نکنید

خرید گوشی هوشمنددر حال حاضر در بازار جهانی آیفون X گرانقیمت ترین گوشی هوشمند موجود است. عجله نکنید، لازم نیست به خاطر گران بودن محصول آن را خریداری کنید. در مورد ارزان قیمت ترین گوشی چطور؟ به نظر می رسد که انتخاب آن هم کار درستی نباشد.

خرید ارزان قیمت ترین گوشی هوشمند بیشتر به شما ضرر می زند. چرا که با خرید چنین گوشی، به زودی باید منتظر خراب شدن آن و خرید گوشی دیگر باشید. بنابراین در این زمینه نیز ضرر کرده اید.

به علاوه این که قیمت گذاری های انجام شده در بازار بیشتر به برند و شرکت سازنده نیز بستگی دارد. بنابراین گوشی با قیمت بسیار بالا نشان دهنده این نیست که یقینا هما گوشی از همه بهتر است. به عنوان مثال گوشی جدید شیائومی، می میکس ۲ اس با قابلیت های یک پرچمدار بزرگ در سال ۲۰۱۸، تنها نیمی از قیمت آیفون X را دارد.

تنها به خاطر علاقه و وقاداری خود به یک برند، خرید نکنید

خرید گوشی هوشمنددر دنیای تکنولوژی امروز، شرکت هایی مثل اپل، سامسونگ، هواوی و غیره برند های معتبری هستند که هر کدام هواداران خود را دارند. صد البته همه این شرکت ها گوشی هایی با کیفیت استثنایی تولید می کنند، اما بهتر است همیشه از یک برند خرید نکنید، زیرا احتمال دارد برند دیگر قابلیت هایی را با خود به همراه داشته باشد، که برند قبلی فاقد آن است.

امروزه شرکت های بزرگ دیگری نیز در حال توسعه و پیشرفت در زمینه تکنولوژی هستند. از طرفی شرکت های چینی نیز از این روند عقب نمانده و روز به روز گوشی های جدید با تکنولوژی استثنایی رونمایی می کنند.

برای خرید گوشی هوشمند بهترین مدل های سال گذشته را نیز در نظر بگیرید

خرید گوشی هوشمندهمیشه آخرین ها، بهترین نیستند. گوشی های هوشمندی مثل گلکسی S۷ هنوز هم بهتر از گوشی های جدیدی است که به بازار آمده اند.

همچنین برای چنین گوشی هایی لازم نیز قیمت گزاف بپردازید. بلکه با داشتن یک گوشی خوب می توانید هزینه کمتری نیز پرداخت کرده باشید.

بدون دانستن اولویت ها ، خریداری نکنید

مهمترین مسال برای خرید گوشی هوشمند جدید، داشتن اولویت است. شما با دانستن اولویت های خود می توانید بهترین گوشی مناسب را خریداری کنید. اگر علاقه به عکسبرداری دارید، حتما گوشی با دوربین خوب بخرید. اگر بیشتر در خارج از منزل هستید، گوشی با عمر باتری خوب بخرید. اگر به بازی علاقه دارید، گوشی با پردازنده قوی و صفحه نمایش بزرگ بخرید. بهترین خرید می تواند محصولی باشد که همه نیازهای شما را با داشتن گوشی هوشمند برطرف کند.

منبع: موبایلستان

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید