تست باتری گوشی و روش نگهداری از باتری به میزان بلند مدت

تست باتری گوشی

تست باتری گوشی یکی از روش‌هایی است که برای تشخیص سلامت باتری گوشی به کار می‌بریم. اگر می‌خواهید بدانید که آیا باتری گوشی سالم است یا خیر این مطلب را تا انتها بخوانید تا بتوانید روش تست باتری گوشی و نگهداری از آن به میزان بلند مدت را فرا بگیرید.

در طول زمان کاربران با افت عمر مفید باتری گوشی روبرو می‌شوند. همه باتری ها فرسایشی هستند و با گذشت یک الی 3 سال به مرور زمان خراب خواهند شد و در این مدت میزان نگهداری شارژ آن‌ها بسیار افت پیدا می‌کند. سوال اینجاست که از کجا بفهمیم باتری گوشی سالم است یا خیر؟

روش‌های زیادی برای تست باتری گوشی وجود دارد که می‌توان به وسیله آن سلامت باتری را اندازه گیری کرد و پس از آن به مراقبت‌های ویژه برای افزایش عمر باتری گوشی پرداخت. در ادامه این روش ها را آموزش می‌دهیم.

تست باتری گوشی

سیستم عامل اندروید به طور کلی نرم افزار پیش فرضی برای تست باتری گوشی ندارد و تنها به یک سری گزارش‌ها و سیستم‌های نگهداری شارژ داخلی متکی است که به عنوان PowerSaving نیز از آن یاد می‌شود. برای این که بتوانید خودتان میزان سلامت باتری را روی گوشی اندروید بررسی کنید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا به بخش تنظیمات settings رفته و از آن جا Battrey را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه battrey usage را انتخاب کرده ، برای این کار روی گزینه سه نقطه در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید.
  • در این بخش اپلیکیشن ها به ترتیب مصرف باتری از بالا به پایین نشان داده می‌شود. اگر روی گزینه سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید، منو Show full device usage باز خواهد شد که از طریق آن می‌توانید به طور کلی تمامی سرویس‌های فعال که از باتری تغذیه می‌کنند را خواهید دید.

این روش امکان مدیریت سلامت باتری را به شما نمی‌دهد، در عوض تنها کمک می‌کند تا بتوانید برنامه‌هایی که باتری گوشی را زیاد از حد مصرف می‌کنند ببندید.

بررسی باتری گوشی از طریق کد دستوری

اندروید به طور پیش فرض دارای یک سری کد دستوری است که می‌توانید از طریق dialer یا شماره گیر آن را اجرا نمایید. البته باید به این نکته هم توجه کنید که کدهای دستوری برای هر گوشی متفاوت هستند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های تست باتری گوشی که در ادامه می‌بینید استفاده نمایید.

سلامت باتری گوشی با Accubattery

accubattery یک از بهترین اپلیکیشن های تست سلامت باتری است. این برنامه اطلاعات بسیار زیادی در مورد باتری گوشی در اختیار کاربر قرار می‌دهد و نیاز به روت دستگاه هم ندارد.

 

نحوه کار با  AccuBattery

بعد از این که اپلیکیشن را نصب کردید یک صفحه انگلیسی برای آشنایی با کارایی این برنامه به شما نمایش داده خواهد شد.

ایده اصلی پشت این اپلیکیشن به این صورت است که فرض می‌کنیم شما در سیکل‌های کوتاه مدت گوشی خود را در شارژ زده باشید و باتری خراب شده باشد. یک سیکل کامل شارژ می‌توانید کمک کند تا گوشی به طور کامل از 0 تا 100 شارژ شود و به بهبود سلامت باتری گوشی کمک کند. البته این تمام کارایی نرم افزار نیست اما اصلی‌ترین هدف آن همین است.

به عنوان مثال فرض کنید که باتری گوشی شما از 100 به 50 رسید اگر می‌خواهید دوباره دستگاه را شارژ کنید اگر آن را شارژ کنید تا 100 درصد پر شود و دوباره آن را به 50 درصد برگردانید، یک سیکل کامل شارژ را طی کرده‌اید.

AccuBattery به طور کلی به این نکته اشاره می‌کند که اگر دستگاه خود را به جای این که 100 درصد شارژ کنید، تا 80 درصد شارژ نمایید از سیکل شارژهای کوتاه‌تری استفاده کرده‌اید و این مساله باعث می‌شود تا میزان عمر باتری شما افزایش پیدا کند.

بعد از این که اپلیکیشن نصب شد در ابتدای کار اطلاعات زیادی از باتری گوشی موجود نیست. باید حدود چند ساعت از گوشی استفاده کنید تا اطلاعات شارژ و گوشی روی این برنامه ثبت شده و اندازه گیری شود.

شما می‌توانید از این برنامه برای تنظیم میزان شارژ استفاده کنید. به عنوان مثال اگر به زبانه Charging بروید و میزان شارژ را روی 80 درصد تنظیم کنید، زمانی که گوشی خود را در شارژ زده باشید، اگر به 80 درصد شارژ برسد، اپلیکیشن آلارم می‌دهد و زنگ می‌زند تا گوشی را از شارژ خارج کنید.

اگر گوشی در شارژ باشد و به این زبانه بیایید، اطلاعاتی در مورد میزان زمان باقی مانده تا شارژ شدن دستگاه را نیز به شما نمایش می‌دهد.

بررسی اپلیکیشن هایی که باتری گوشی را خراب می‌کنند

در زبانه Discharging روی اپلیکیشن اکیوباتری رفته و اطلاعاتی در مورد میزان مصرف باتری گوشی خواهید دید. این زبانه به شما نشان می‌دهد که کدام اپلیکیشن یا کدام برنامه یا به طور کلی کدام بخش سخت افزاری شما بیشتر از همه باتری را مصرف می‌کند.

در این بخش ، زیر app usage access حتما دسترسی‌های مورد نظر را به برنامه بدهید تا اطلاعات به درستی تحلیل شوند.

هر چه بیشتر از برنامه استفاده کنید ، اطلاعات بیشتری در مورد تست سلامت باتری جمع آوری کرده و گزینه‌های بهتری را پیش روی شما می‌گذارد.

تست باتری گوشی با  AccuBattery

در بخش Health روی این اپلیکیشن اطلاعات سلامتی باتری شما نمایش داده می‌شود. همچنین در این قسمت میزان ظرفیت باتری و ظرفیت اولیه آن نیز مشخص است.(این که باتری در زمان کارخانه چقدر ظرفیت داشته و در حال حاضر با چه کیفیتی کار می‌کند)

برای دیدن اطلاعات بیشتر می‌توانید نمودار Battrey wear را در همین بخش ببینید که به شما نشان می‌دهد چند ساعت از روز گوشی خود را در شارژ می‌زنید و یا این که چه ساعت‌هایی این کار را انجام می‌دهید.

چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم

تا این جا در مورد تست سلامت باتری گوشی و این که چطور می‌توان عمر آن را افزایش داد توضیح دادیم. باتری‌های جدید همگی سیستم‌های شارژ متفاوتی دارند. به طور مثال گوشی گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با شارژر فست شارژ 45 وات عرضه می‌شود که تنها در عرض 30 دقیقه گوشی شارژ خواهد شد، بنابراین نوع شارژ کردن گوشی با سایر گوشی ها نیز فرق می‌کند.

بنابراین توجه کنید که با استفاده از اپلیکیشن AccuBattery با توجه به نوع گوشی می‌توانید زمان در شارژ زدن گوشی را یادآوری کرده و به میزان صحیح آن را شارژ کنید. یکی از مشکلاتی که بعد از خراب شدن باتری به وجود می‌آید کند شدن گوشی است که می‌توانید در لینک زیر آن را مطالعه کنید:

منبع: MAKEUSEOF
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید