بررسی گوشی شیائومی 12T پرو ، نسل جدید با دوربین 200 مگاپیکسل

بررسی گوشی شیائومی 12T پرو

گوشی شیائومی 12T پرو نسل جدید گوشی های شیائومی است که به تازگی معرفی شده، این گوشی با سنسور 200 مگاپیکسل در بین سایر رقبا کاملا به چشم می آید. حسگرهای عریض با دقت بالا سال 2022 را تحت تاثیر قرار داده اند! شیائومی با توجه به موتورولا اج 30 اولترا، امروز اولین گوشی خود را معرفی کرد دوربین 200 مگاپیکسلی شیائومی 12T Pro یک پرچمدار قدرتمند است که چیزی بیش از یک حسگر عالی ارائه می دهد. از دیگر ویژگی‌های برجسته می‌توان به جدیدترین پردازنده کوالکام، باتری بزرگ و صفحه‌نمایش واضح اشاره کرد، اما این گوشی بدون نقص نیست.

ابتدا، بیایید شیائومی 12T Pro را در تصویر بزرگتر قرار دهیم. ما باید این کار را انجام دهیم زیرا، به‌طور گیج‌کننده، شیائومی تاکنون بیش از نیم دوجین گوشی را در سری ۱۲ امسال عرضه کرده هست. اگر فهرستی می‌خواهید، شیائومی 12X، 12، 12 Pro، 12 Lite، 12S، 12S Pro و 12S Ultra است (سری 12S فقط در چین است).

شیائومی 12T Pro یک نوع پیشرفته از شیائومی 12 Pro است ، حداقل اگر از روی چیپست آن قضاوت کنید. این تراشه دارای Snapdragon 8 Plus Gen 1 است، به‌روزرسانی اواسط سال تراشه پرچم‌دار کوالکام برای سال 2022. تراشه جدید کارایی باتری بطور قابل ملاحظه ای بهتر و ارتقاء اجباری سرعت CPU و GPU دارد.

12T Pro در سطح بین المللی به فروش می رسد (البته نه در ایالات متحده). احتمالاً، شیائومی امیدوار است که ما را مجبور کند 12S Ultra را فراموش کنیم، سنسور 1 اینچی با برند لایکا که باقی خواهد ماند. انحصاری چین.

شیائومی 12T Pro در کنار شیائومی 12T عرضه می شود که بسیار شبیه است اما تراشه Qualcomm را با آن تعویض می کند. Mediatek Dimensity 8100 Ultra و سنسور دوربین اصلی را به 108 مگاپیکسل عابر پیاده‌تر کاهش می‌دهد.

ویژگی ها و مشخصات

xiaomi 12T and 12T Pro 22

شیائومی 12T Pro به لطف تراشه Snapdragon 8 Plus Gen 1 فوق الذکر و رم و پیکربندی های ذخیره سازی سخاوتمندانه، یکی از سریع ترین گوشی ها هست. من در چند روز گذشته به شدت از آن استفاده کردم و همه چیز همانطور که انتظار می رفت به آرامی اجرا شد.

نمایشگر 6.67 اینچی به لطف تراکم پیکسلی 446ppi و نرخ تازه سازی تطبیقی ​​که تا 120 هرتز می رسد لذت بخش هست. . فشار دادن همه این پیکسل‌ها به اطراف، به عمر باتری ضربه می‌زند، بنابراین خوب است که شیائومی 12T Pro در این زمینه بدرخشد. در واقع، شیائومی ادعا می کند که 12T Pro بهترین عمر باتری را در بین گوشی های پرچمدار خود دارد. دو عامل این عملکرد را ممکن می سازد. اول، باتری بسیار بزرگ است، با 5000 میلی آمپر ساعت، 400 میلی آمپر ساعت بیشتر از 12 Pro. دوم اینکه چیپست نسخه پلاس حدود 30 درصد از باتری اسنپدراگون 8 نسل 1 کارایی بیشتری دارد.

توانایی شیائومی 12T Pro برای پر کردن باتری عظیم در کمتر از 30 دقیقه بسیار قانع کننده هست.

12T Pro با شارژر 120 واتی همراه با سرعت باورنکردنی شارژ می شود. در آزمایش ما، گوشی حدود 20 دقیقه زمان نیاز داشت تا از باتری خالی به 75 درصد برسد. درباره این نوع شارژ با وات بالا تعارض نسبتاً زیادی وجود دارد، منتقدان دقیقاً به این نکته اشاره می‌کنند که شارژ فوق‌سریع به قیمت از دست دادن طول عمر باتری تمام می‌شود. این به شما به عنوان یک کاربر بستگی دارد که تصمیم بگیرید که آیا راحتی را به دوام اهمیت می دهید، اما برای من، توانایی پر کردن یک باتری عظیم در کمتر از 30 دقیقه قانع کننده هست. شاید حتی آنقدر سریع باشد که این مساله را نادیده بگیریم که هیچ شارژ بی سیم در شیائومی 12T Pro وجود ندارد.

ویژگی های اتصال عبارتند از Wi-Fi 6، بلوتوث 5.2، NFC (در بازارهای منتخب) و 5G، و eSIM پشتیبانی آخرین ویژگی قرار است به زودی به یک معامله بزرگ تبدیل شود، زیرا اپل تمام توان خود را پشت سر تلفن های فقط eSIM با iPhone 14 Pro.

دوربین گوشی شیائومی 12T پرو

xiaomi 12T Pro 16

ویژگی برجسته شیائومی 12T Pro دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی آن هست. همانطور که در مقدمه ذکر شد، Motorola Edge 30 Ultra برای اولین بار با این سنسور که از تکنیکی به نام binning پیکسل از گیت خارج شد. برای ترکیب اطلاعات از چندین پیکسل فیزیکی. در این مورد، چهار یا 16 پیکسل هستند که با هم کار می کنند و مجموعه نور را در صحنه های چالش برانگیزتر بهبود می بخشند. این سنسور سامسونگ HP1 است، یک مدل نسبتاً بزرگ 1/1.22 اینچی، همراه با یک لنز f/1.69 8 تکه با میدان دید 85 درجه.

ویژگی برجسته شیائومی 12T پرو دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی آن هست.

به‌طور پیش‌فرض، شیائومی 12T پرو  در حالت پیکسل‌بندی عکس می‌گیرد، که در ازای کیفیت بالاتر، عکس‌ها را کمی «کوچک‌تر» می‌کند. می‌توانید به‌صورت دستی به حالت 200 مگاپیکسلی که Ultra HD نامیده می‌شود تغییر دهید، اگرچه می‌خواهید این کار را فقط با صحنه‌هایی با نور خوب انجام دهید که در آن جزئیات و اندازه تصویر ضروری هستند.

دوربین های دیگر شیائومی 12 تی پرو کمتر چشمگیر هستند. سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین فوق عریض کاملاً کوچک است، در حالی که دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی به نظر می رسد فقط برای حذف یک ویژگی از لیست وجود دارد. در جلو، دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی عملکرد قابل توجهی دارد، اما چیزی برای نوشتن نیست.

همانطور که در Motorola Edge 30 Ultra دیده ایم، یک سنسور مگاپیکسلی بالا به تنهایی کیفیت تصویر را تضمین نمی کند. اما بر اساس آزمایش اولیه ما، به نظر می رسد که شیائومی 12T پرو  عملکرد قابل اعتمادی دارد، همانطور که می توانید در این نمونه تصاویر تصاویری که با گوشی گرفته ایم مشاهده کنید.

طراحی و نرم افزار

xiaomi 12T Pro 15

شیائومی 12T پرو رابط MIUI معروف شیائومی را اجرا می کند . این همان نسخه‌ای است که در سری شیائومی 12 دیده‌ایم، بر اساس اندروید 12. شیائومی تمایل دارد از عرضه‌های گوگل عقب بماند، اما با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بسیار منظم تا حدودی این مشکل را جبران می‌کند. MIUI برای همه مناسب نیست، اما گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی وجود دارد که حداقل آن را مطابق سلیقه شما می‌کند.

در آخر بهتر است کمی در مورد طراحی صنعتی صحبت کنیم. در حالی که شیائومی 12 پرو یک ساندویچ معمولی فلزی و شیشه ای بود، 12T Pro دارای یک قاب پلاستیکی همراه با پشت شیشه ای هست. این ساختار برای یک گوشی رده بالا در سال 2022 غیرمعمول است، اما باید بگویم … کار می کند. شما قاب پلاستیکی نازکی را که در اطراف لبه‌های گوشی می‌چرخد احساس نمی‌کنید، فقط نگرانی در مورد دوام به عنوان دلیلی برای اجتناب از آن باقی می‌ماند. در رابطه با آن، قسمت پشتی برخلاف انواع گوریلا گلس از شیشه سکوریت ساخته شده، در حالی که قسمت جلویی آن گوریلا گلس 5 است- یک نسخه شش ساله از شیشه کورنینگ که اکنون با شیشه Victus در اندروید مدرن فاصله زیادی دارد. پرچمداران.

قاب پلاستیکی نازکی که در اطراف لبه‌های 12T Pro می‌چرخد را احساس نمی‌کنید

شیائومی 12 تی پرو بسیار شبیه به 12 پرو است، با برآمدگی دوربین مستطیلی آن که لنز اصلی بزرگ بر آن غالب هست. نسخه مشکی درخشانی که من آزمایش کردم احساس می‌کنم کم‌رنگ می‌شود، و از درمان ضد اثرانگشت پشت شیشه، که این روزها نادر است، قدردانی می‌کنم. مانند نسل قبلی خود، شیائومی 12T Pro دارای رتبه حفاظتی در برابر آب نیست، که همچنان ناامید کننده خواهد بود.

شیائومی 12T Pro: قیمت، محل خرید و حکم ما

شیائومی 12T پرو از 13 اکتبر با قیمت 749 یورو (~740 دلار) برای 8 گیگابایت/به فروش می رسد. نسخه 128 گیگابایتی. این به طور قابل توجهی کمتر از قیمت پایه 999 یورویی شیائومی 12 پرو است، اگرچه نسخه پایه 12 پرو دارای 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهد بود.

مشابه OnePlus 10T، شیائومی 10T پرو به عنوان یک ارتقاء کلی نسبت به مدل قبلی قرار گرفته است، اما یکی از ویژگی هایی است که برای رسیدن به قیمت پایین تر، ویژگی ها را قربانی می کند. مانند تلفن OnePlus، پردازنده بهتری ارائه می‌کند، اما از ویژگی‌هایی صرف نظر می‌کند که برخی از آن‌ها میز میز را در نظر می‌گیرند، مانند قاب فلزی، شارژ بی‌سیم، درجه مقاومت در برابر آب، و دوربین‌های ثانویه شایسته‌تر.

شیائومی 12T پرو ارزش زیادی ارائه می دهد اما برای رسیدن به قیمت پایین تر فداکاری های سختی انجام می دهد.

علاوه بر OnePlus 10T، رقیب آشکار دیگر Motorola Edge 30 Ultra است که دارای 200 مگاپیکسل اصلی خواهد بود. دوربین و شارژ فوق العاده سریع، اما دوربین های ثانویه بهتر. این ساختار برای شما 150 یورو بیشتر هزینه خواهد داشت.

12T خود شیائومی و گوشی های قبلی سری 12 شیائومی، به علاوه مظنونان معمول سامسونگ، جایگزین های قوی برای شیائومی 12T Pro هستند.

در مورد سنسورهای 200 مگاپیکسلی، به نظر می رسد سازندگان تلفن تمرکز مجدد روی تعداد مگاپیکسل بالا برای ارائه جهش بعدی در تصویربرداری موبایل. سامسونگ شایعه شده از سنسور 200 مگاپیکسلی در استفاده کند Galaxy S23 Ultra. و اپل بسیار تاثیرگذار سرانجام از سنسورهای 12 مگاپیکسلی به جای دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز به پیکسل در آیفون 14 فاصله گرفت. مثل همیشه، اعداد بالاتر لزوماً منجر به تصاویر بهتر نمی شوند، اما حداقل فعلا، به نظر می رسد که اینطور خواهد بود. جایی که صنعت در حال حرکت خواهد بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید