بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52

در این مقاله قصد داریم تا گوشی سامسونگ گلکسی A52 را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های آن را از قبیل طراحی, صفحه نمایش و دوربین بررسی کنیم.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52

این بررسی بر اساس گوشی سامسونگ گلکسی A52 نسخه 4G با حافظه 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت است.

در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52 باید بگوییم که سامسونگ با رنگ های مختلف و انواع مختلفی از بروزرسانی ها از این خط تولید برای ماندن در رقابت با گوشی های دیگر ارائه می شود. این گوشی 9 میلیون تومانی میان رده با دوربین خیلی خوب, یک صفحه نمایش 90 هرتز AMOLED و عملکرد عالیش, کار خود را به نحو احسنت انجام می دهد.

و بله, گوشی های میان رده ای با قیمت مشابه وجود دارند که فکر می کنید ممکن است که ویژگی های بیشتری را ارائه دهند. ممکن است که از کیفیت ساخت بهتری برخوردار باشند و یا اینکه عملکرد بهتری را داشته باشند. اما چیزی که سامسونگ در اینجا بر روی آن سرمایه گزاری می کند این است که گلکسی A52 خب _ یک گوشی سامسونگ است. این بدین معنی است که همچنین این گوشی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به چیزهای دیگری از قبیل Samsung SmartThings, ویژگی های کامل Galaxy Watch, اتصال Galaxy Buds و سوئیچینگ دستگاه ها دسترسی پیدا کنید.

بعنوان مثال, گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو نیز با سخت افزار کمی بهتر و قیمت ارزانتر نیز در بازار هست. اگرچه قیمت ارزانی را ارائه می دهد, اما من فکر نمی کنم که قدرت تجاری برای غلبه بر سامسونگ در بازارهای غربی را داشته باشد (علاوه بر داشتن گارانتی و خدمات مشتری) _ حداقل نه تاکنون. همچنین گوشی آیفون SE نیز وجود دارد که به شما امکان دسترسی به اکوسیستم عالی اپل را می دهد. اما صادقانه بگویم که گلکسی A52 در بسیاری از موارد بر گوشی آیفون SE غلبه می کند _ دوربین بهتر, صفحه نمایش بهتر, طراحی مدرن.

بطور خلاصه باید گفت که, اگر بدنبال خرید یگ گوشی میان رده با ویژگی های عالی هستید, گوشی سامسونگ گلکسی A52 یک خرید عالی است.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52

مزایا

  • صفخه نمایش زیبا و بزرگ AMOLED با رفرش ریت 90 هرتز
  • دوربین خوب, OIS در این دوربین بسیار کمک می کند
  • دارای جک هدفون

معایب

  • بدنه تمام پلاستیکی
  • کمی بزرگ
  • در برخی از موارد هنگ می کند

تفاوت مابین گلکسی A52 4G و گلکسی A52 5G

قبل از اینکه به ادامه بررسی این گوشی بپردازیم, به این نکته باید اشاره کنیم که گلکسی A52 در دو نسخه ارائه می شود _ یک نسخه با اتصال 5G و نسخه دیگر بدون اتصال 5G. تفاوت آنها بسیار کم است, اما می توانید در اینجا تفاوت آنها را مشاهده کنید:

گلکسی A52

  • رفرش ریت: 90 هرتز
  • پردازشگر: کوالکام اسنپ دراگون 720G
  • آپشن های حافظه داخلی: 128گیابایت+ رم 4 گیگبایت _ 256 گیگابایت+ رم 8 گیگابایت

گلکسی A52 5G

  • رفرش ریت: 120 هرتز
  • پردازشگر: کوالکام اسنپ دراگون 750G
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت+ رم 6 گیگابایت _ 256 گیگابایت+ رم 8 گیگابایت

طراحی و صفحه نمایش گوشی گلکسی A52

در بحث صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A52 باید بگوییم که در جلوی گوشی یک صفحه نمایش 6.5 اینچی را در اختیار داریم. این یک صفحه نمایش بزرگ است _ بدون داشتن یک گوشی غول پیکر ویژگی های زیادی برای اتصال به Netflix و بازی های ویدئویی وجود دارد. اگرچه این بستگی به این دارد که شما چه چیزی را ترجیح می دهید _ این گوشی لبه ضخیمی دارد و من به سختی می توانم آنرا با یک دست بگیرم, پس برخی از مردم ممکن است که آنرا غیر قابل کنترل بیابند. اگر قصد دارید تا درک بهتری از اندازه واقعی گلکسی A52 داشته باشید حتما از ابزار مقایسه ای گوشی ما استفاده کنید.

صفحه نمایش دو حالت رنگ در اختیار دارد _ می توانید آنرا در دو حالت Basic و Vivid بگذارید, یک از حالت ها دقیق تر و گرم تر است, و حالت دیگر پانچی تر و سردتر است. من همیشه از حالت Basic در گوشی های سامسونگ استفاده می کنم و از صفحه نمایش در گوشی گلکسی A52 لذت می برم _ این واقعا یکی از نقات قوت گوشی های میان رده است.

سپس, رفرش ریت 90 هرتز در این صفحه نمایش وجود دارد. دوباره این یکی دیگر از نقات قوت این گوشی است_ این باعث می شود تا نسبت به گوشی گلکسی A51 احساس روان تری داشته باشید.

در آخر اینکه, صفحه نمایش وضوح زیادی در فضای بیرون را ارائه می دهد. واقعا, صفحه نمایش گلکسی A52 در پارک وضوح عالیی را ارائه می دهد و اگر بهترین صفحه نمایش به حساب نیاید اما در میان گوشی های میان رده با همچین قیمت ارزانی بهترین صفحه نمایش را ارائه می دهد.

خود گوشی احساس داشتن یک گوشی حرفه ای فلزی و شیشه ای گران را نمی دهد. و این بخاطر این است که گوشی در واقع از پلاستیک ساخته شده است. پشت گوشی از طراحی مات نرمی برخوردار است که به نظر برای لمس کردن بسیار عالی و خوشایند می آید و اثر انگشت را بر روی خود نگه نمی دارد. من به شخصه احساس بهتری را که نسبت به گوشی گلکسی A51 می دهد را دوست دارم.

این گوشی دارای جک هدفونی در کنار یکی از اسپیکرهاست. بله یکی از اسپیکرها, به این علت که گلکسی A52 دارای درایورهای استریو است _ یکی در زیر گوشی و دیگری در هدست گوشی. در عین حال این بروزرسانی دیگر این گوشی است.

اسپیکرهای استریوی گلکسی A52 چگونه هستند؟ آنها خارج از جعبه کمی ناکارآمد به نظر می رسند, اما سپس من Dolby Atoms را فعال کردم و اکوالایزر را کمی دستکاری کردم. و می دانید چه شد؟ صدای خوبی را دریافت کردم. آنها بهترین اسپیکرها در گوشی های هوشمند نیستند, اما صدای خوبی دارند. من آنها را با اسپیکرهای آیفون 11 پرو تست کردم, اما از اسپیکرهای گلکسی A52  بیشتر خوشم آمد.

مدلی که ما در حال بررسی آن هستیم دو سیم کارت با خشاب هیبریدی است. این بدین معنی است که, هم می توانید از دو سیم کارت و یا از یک سیم کارت و یک کارت حافظه بمنظور ارتقای حافظه داخلی استفاده کنید.

در آخر اینکه هپتیک ها شبیه به آنچه که در گلکسی A51 هستند می باشند و حتی نرم تر و پرونانس تر.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A52

در بررسی دوربین گوشی گلکسی A52 باید بگوییم که این گوشی دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است که با پایداری تصویر اپتیکال همراه است.

این عالی است که ویژگی گوشی های پرچمدار را در گوشی های میان رده مشاهده می کنیم, اما عملکرد آن چگونه است؟ خب, بیایید آنرا مورد بررسی قرار دهیم.

در پیش فرض, سنسور 64 مگاپیکسلی عکس های 16 مگاپیکسلی می گیرد, بدین معنی که پیکسل های آن در گروه های 4 تایی قرار می گیرند و پیکسل ولترون را تشکیل می دهند. پیکسل هایی بزرگتر که نور بیشتری را جمع می کنند. آیا من از کلمه پیکسل زیاد استفاده کردم؟ خب, ادامه بدهیم.

در این تصاویر مشاهده می کنید که عکس هایی که با دوربین اصلی گرفته می شوند چگونه اند.

نمونه عکس های دوربین اصلی

عکس ها خیلی بد نیستند. آنها در بالانس رنگ عالی هستند و طبیعی بنظر برسند. رنج دینامیک کاملا وسیع است و جزئیات زیادی را در تصاویر مشاهده می کنیم. سامسونگ معمولا در نرم افزار وضوح سازی اش پارا فراتر نهاده است, اما در بیشتر مواقع حد تعادل را رعایت کرده است.

چیزی که من می گویم این است که من عکس هایی را که با دوربین اصلی گرفته می شوند دوست دارم و به نظر می رسد که سامسونگ تمامی موانع را برداشته و هدف آن پیشرفت گوشی های میان رده است.

در ادامه به دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی می رسیم, که همچنین دوربین خوبی است, کمی روانتر از دوربین اصلی است, اما قطعا برای گرفتن عکس ها از مناظر و عکس های در حال حرکت عالی است. همچنین از تولید رنگ خوبی برخوردار است و حالت نایت مود آن نیز در دسترس است.

نمونه عکس های دوربین فوق عریض

همچنین حالت پرتره بطرز شگفت انگیزی در تشخیص لبه های سوژه تبحر خاصی دارد. همانطور که مشاهده می کنید, من سعی کردم تا دوربین را با عکس های که در شب گرفته می شوند گمراه کنم همانند این تصویر که پس زمینه شلوغی در پشت سگ من وجود دارد, در عین حال دوربین عملکرد خوبی را در جدا کردن پس زمینه از سوژه داشت. بله, می توانید بگویید که این عکس فیک است, اما هنوز هم بهتر از گوشی هایی است که قیمت آنها بیشتر از گوشی A52 هستند.

 

دوربین سوم؟ دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل… طرفدار این دوربین نیستید, اما چه کاری با آن می توانید انجام دهید. خب, با اعتباری که سامسونگ دارد, عکس ها همانند بقیه دوربین های ماکرو, بنظر دانه دانه و بهم ریخته نمی رسند. در واقع نسبت به گوشی گلکسی A51 سال گذشته پیشرفتی در دوربین ماکروی گوشی گلکسی A52 صورت گرفته است که دیدن ,عکس های آن خالی از لطف نیست. گرفتن عکس خوب و ثابت چالشی برای من بود و مجبور بودم که دوباره آن عکس را بگیرم.

 

در جلوی گوشی, دوربین سلفی وجود دارد _ یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسل. بر روی کاغذ عالی به نظر می رسد, اما با پیکسل های زیاد متراکمی که در این سنسور کوچک وجود دارد چگونه این سنسور در نور کم عمل می کند؟ بیاید به نمونه های عکس ها نگاهی بیندازیم.

خیلی خوب است! رنگ پوست کمی رنگ پریده است و کمی شارپ شدن در آن رخ می دهد. اما هم در شب و هم در روز, دربین سلفی عملکرد نسبتا خوبی را ارائه می دهد.

برای ویدئو, قادر به این هستیم تا کلیپ های 1080 پیکسلی را در 60 فریم در ثانیه و ویدئوهای 4K را در 30 فریم در ثانیه بگیریم. و به نظر می رسد که با داشتن رنگ های زنده, وضوح زیاد در جزئیات و رنج دینامیک نسبتا خوب بد هم نیست. و آن پایداری تصویر اپتیکال کمی به لرزش دست کمک می کند.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52

نرم افزار و عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی A52

در بررسی نرم افزار گوشی سامسونگ گلکسی A52 باید بگوییم که گوشی گلکسی A52 با اندروید 11 و رابط کاربری One UI سامسونگ ارائه می شود. اساسا, این گوشی نشان می دهد که اندروید چگونه بنظر می رسد و اگر تاکنون با گوشی گلکسی کار نکرده اید ویژگی های جدیدی را به شما ارائه می دهد.

شما SmartThings سامسونگ را در اختیار دارید که دارای تقویت کننده صوتی Dolby Atoms, نیت های مختلف و بیت هایی است که نحوه نمایش نوتیفیکیشن ها و اینکه چگونه با آنها به تعامل بپردازید را نشان می دهد. این گوشی رابط کاربری قویی را در اختیار دارد که اگر تا کنون با آن کار نکرده اید بنظر کمی پیچیده می آید. اما خبر خوب این است که می توانید بدون در نظر گرفتن ویژگی های پیشرفته از گوشی گلکسی A52 استفاده کنید و به آن ویژگی ها اجازه دهید تا خودشان را نشان دهند و با گذشت زمان شما را به خود علاقمند کنند, همانند یک بازی ویدئویی پیچیده که برای بازیکنان آماتور نیز خوشایند است.

تا جایی که به عملکرد این گوشی مربوط می شود, خب, اسنپ دراگون 720G در روی گوشی واقعا پردازشگر پر سرعتی نیست و قطعا زمانیکه رابط کاربری OneUI کار سنگینی را انجام می دهد هنگ می کند. خبر خوب این است که گوشی گلکسی A52 عملکرد بهتری را نسبت به گوشی گلکسی A51 دارد. با این رنج قیمت که این گوشی در اختیار دارد, عملکرد آن بسیار قابل قبول است.

* نسخه 5G گوشی گلکسی A52 با اسنپ دراگون 750G عرضه می شود که کمی سریعتر است

برای بازی های ساده ای مانند Archero و یا Brawl Stars من مشکلی با گوشی نداشتم. هم اکنون, تست بنچ مارک عملکرد خوبی را ارائه نداد, اما این همان چیزی است که باید انجام شود. می توانید مطمئن شوید که بیشتر بازی ها در Play store بمنظور این کار و با این گوشی و گوش های بدتر بهینه شده اند.

در اینجا ما حداقل ظرفیت 4 گیگایایت و رم 4 گیگابایت را در اختیار داریم. بله رم بیشتر خیلی بهتر خواهد بود, اما اندروید هنوز با رم 4 گیگابایت هم عملکرد خوبی را ارائه می دهد. گوشی گلکسی A52 قصد دارد تا یک گوشی خوب با دوربینی باشد تا بتواند هر آنچه را که هم اکنون بر روی صفحه نمایش دارید را اجرا کند و نه اینکه یک هیوالای چند منظوره باشد.

همانطور که قبلا هم عنوان شد, حافظه می تواند از طریق کارت microSD قابل ارتقا باشد, اما خشاب آن هیبریدی است, بدین معنی که اگر قصد داشتید که از سیم کارت دوم استفاده کنید دیگر نمی توانید از کارت حافظه استفاده کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52

باتری گوشی سامسونگ گلکسی A52

در بررسی باتری گوشی سامسونگ گلکسی A52 باید بگوییم که با در اختیار داشتن باتری 4500 میلی آمپری قطعا این گوشی می تواند کمی قبل از رسیدن به شارژ دیواری دوام بیاورد. بله, باتری بزرگی در اختیار دارد, صفحه نمایش بسیار روشن می تواند باتری را کاهش دهد, اما در سوی دیگر پردازشگر خیلی قدرتمند نیست پس در نتیجه باتری گوشی را به آن صورت کاهش نمی دهد.

با استفاده نسبتا ثابت, هنگام تست تلفن, دانلود اپلیکیشن ها, سرعت بخشیدن به آن, کاملا مطمئن بودم که در طول روز می تواند برای من دوام بیاورد.

شارژر درون جعبه 15 وات خروجی دارد که زیاد هم خوب نیست _ برای شارژ سریع به آن اعتماد نکنید. این شارژر گوشی را در عرض یک ساعت و چهل دقیقه فول شارژ می کند _ خیلی هم بد نیست, اما قطعا هم سریع ترین شارژر موجود در بازار نیست. گوشی گلکسی A52 از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می کند, اما اگر قصد دارید تا از آن استفاده کنید باید آنرا جداگانه خریداری کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی A52 از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی کند.

منبع: PHONEARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید