افزایش بازدید استوری اینستاگرام و روش هایی برای جذاب تر کردن استوری

استوری اینستاگرام یکی از نقاط عطف این شبکه اجتماعی است که البته از اسنپ چت برگرفته شد. اما آیا می‌دانید برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام چه روش‌هایی وجود دارد و چگونه می‌توان بازدید استوری را به بیشینه حد ممکن فالوورها رساند؟ با ما همراه باشید تا به صورت دقیق افزایش بازدید استوری را بررسی کنیم.

اینستاگرام در حال حاضر بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال روزانه دارد و در کشور خودمان نیز این رقم به 40 میلیون نفر رسیده است، بنابراین بهترین مکان برای نمایش آن چیزی است که هر فرد می‌خواهد ارائه دهد. اما خب چالش‌های بسیاری نیز در این بین وجود دارد که با تداوم و تلاش و البته مطالعه و یادگیری می‌توانید از این چالش‌ها عبور کرده و یک پیج اینستاگرام حرفه‌ای بسازید.

برای این که بتوانید بازدید استوری اینستاگرام را افزایش دهید، مراحل زیر را قدم به قدم خوانده و اجرا کنید:

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

1- محتوا سازی کنید و مدل های متنوعی از محتوا را ارائه دهید

ابتدا باید در نظر داشته باشید که محتوا تولید کرده و هر کدام از محتوا با دیگر تفاوت داشته باشد. یک نکته مهم زمان انتشار محتوا در استوری اینستاگرام است، هر چه بتوانید بیشتر زمان بندی کنید و در ساعت‌های مختلف پیک بازدید روز (مثلا ساعت 12 ظهر، 3 ظهر، 6 عصر و 9 شب) استوری های محتوا بندی شده خود را منتشر کنید، می‌توانید بازدید به مراتب بیشتر از قبل به دست بیاورید.

یکی از بهترین روش های افزایش بازدید استوری اینستاگرام ، ثبات است، به این معنی که باید کاربران و فالوورهای اینستاگرام خود را درگیر استوری کنید و کاربر منتظر باشد تا در فلان زمان یا فلان ساعت استوری شما را ببینید. این کار افراد بیشتری را ترغیب می‌کند که استوری شما را ببینید و به همین روال بازدید استوری نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

این که چه محتوایی انتشار می‌دهید مهم است

باید در نظر داشته باشید که هر استوری بر اساس چند موجودیت می‌تواند انتشار پیدا کند: تصویر، ویدیو یا بومرنگ. البته به خاطر داشته باشید که فقط می‌توانید 100 استوری در هر 24 ساعت منتشر کنید.

  • تصویر ، ویدیو یا بومرنگ گزینه‌های اصلی برای استوری اینستاگرام هستند که می‌توانید به صورت مجزا هر کدام را انتخاب کنید و یا این که به صورت ترکیبی از آن‌ها استفاده نمایید.
  • روش دیگر البته ارسال پست در استوری است، یعنی یکی از پست‌های خود را با کرده ، تنظیمات آن را لمس کنید و گزینه post to stories را انتخاب کنید.

از کجا بفهمیم بهترین محتوا برای استوری های ما چیست؟

پاسخ به این سوال به نوع صفحه اینستاگرام شما بستگی دارد، با این حال می‌توانید بعد از ارسال هر استوری یا پست ، میزان بازخورد آن را در insight مشاهده کنید. این آمار به شما نشان می‌دهد که بیشترین بازدید مربوط به کدام نوع از استوری های شما خواهد شد.

در سیستم Insight یا آمار و ارقام موارد زیر را می‌توانید ببینید:

  • تعداد پاسخ‌هایی که از هر استوری دریافت می‌کنید
  • تعداد زمانی که یک شخص روی استوری بعدی می‌رود
  • تعداد دفعاتی که روی لینک استوری کلیک می‌شود
  • تعداد بازخورد هر استوری
  • تعداد صفحات اینستاگرامی که استوری شما را می‌بینند: Reach
  • تعداد forward شدن، یعنی این که چند نفر استوری بعدی شما را دیده‌اند
  • تعداد backwards یا اینکه چند نفر از این استوری به استوری قبلی شما بازگشته‌اند
  • تعداد exit یا خروج، این که چند نفر از استوری به طور کامل خارج شده‌اند

چگونه یک پست را در استوری ارسال کنیم

 

اگر می‌خواهید یکی از پست‌های خود را در استوری ، ارسال کنید روش زیر را مرحله به مرحله انجام دهید:

شاید بخواهید یک پست را که چند روز قبل در صفحه خود گذاشته بودید، مجددا به کاربران نشان داده و آن را یادآوری کنید، بنابراین باید آن پست را در استوری اینستاگرام مجددا ارسال نمایید. برای این کار وارد صفحه اصلی خود شده، پست را انتخاب کنید و گزینه ارسال یا آیکن موشک زیر آن را انتخاب نمایید، سپس گزینه Add post to my story را انتخاب نمایید.

فرایند خلاقانه

باید سعی کنید که استوری های خود به صورت کاملا خلاقانه استفاده کنید به طوری که هر استوری به نوعی خلاقانه‌ترین اثر شما به نظر برسد.

البته اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در خلاقانه تر کردن تصاویر یا ویدیوهای استوری کمک کنند که از جمله آن‌های می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

البته روش کار با canva از بقیه اپلیکیشن ها ساده تر است و می‌توانید به صورت قالب‌های آماده از آن برای پست و استوری اینستاگرام و به منظور افزایش بازدید استوری اینستاگرام استفاده نمایید.

به علاوه این که اگر شما پادکست‌های صوتی یا ویدیویی ایجاد می‌کنید می‌توانید با استفاده از ابزار Wavve.co به راحتی سریالی از پادکست‌های ویدیو برای استوری خود ایجاد کنید.

2 – استفاده از استیکر برای افزایش بازدید استوری

هر استوری اینستاگرام دارای بیشمار استیکر است که می‌توانید از هر کدام به عنوان بخشی از استوری خود برای افزایش بازدید و جذب کاربر استفاده نمایید. به طور مثال رای گیری، سوال، اسلایدر ایموجی ، ثانیه‌شمار و یا سایر استیکر ها هر کدام به نوعی یک عملکرد خاص برای استوری شما را به ارمغان می‌آورند

رای گیری

استیکر رای گیری یک استیکر برای رای گیری بین 2 گزینه است ( توجه داشته باشید که تنها 2 گزینه می‌توانید در آن قرار دهید) یکی از جذاب‌ترین استفاده از استوری ها را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

افزایش بازدید استوری اینستاگرام ، رای گیری

چرا رای گیری انتخاب خوبی برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام است؟

استفاده از رای گیری به شما این اجازه را می‌دهد تا بتوانید کاربران خود را در یک مساله درگیر کنید، البته باید استوری شما هدف‌دار باشد، نه این که فقط یک رای گیری ساده بگذارید. باید هر استیکر رای گیری را به طور خلاقانه‌ای طراحی کنید که میزان بازخورد کاربران را نیز افزایش دهد.

با استفاده از رای گیری یک مسابقه چند جانبه بسازید

به عنوان مثال شما می‌توانید بین برندهای معتبر در کار خود (مثلا مرسدس بنز و بی ام دبلیو در بخش خودرو) یک مسابقه برگزار کنید و در هر استوری یک رای گیری بین هر دو سمت مسابقه قرار دهید تا برنده آن مشخص شود.

به صورت مثال در تصویر زیر یک نمونه مسابقه چند جانبه با رای گیری را می‌بینید.

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

استیکر سوال

این استیکر نیز یکی از بهترین بخش‌ها برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام است به این صورت که از فالوورهای خود سوالی بپرسید و اجازه دهید تا آن‌ها به سوالاتتان پاسخ دهد. سپس پاسخ‌های آن‌ها را مجددا در استوری خود ارسال نمایید. این کار موجب می‌شود که استوری شما هم به اشتراک گذاشته شده و بازدید بیشتری به دست بیاورید.

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

استیکر ثانیه‌شمار

این استیکر یکی از بهترین ابزارها برای نمایش دادن زمان باقی مانده تا یک رویداد خاص به طور مثال، تولد، جشن عروسی، جشن سالگرد، افتتاحیه یا شروع کار جدید است به طوری که می‌توانید به راحتی زمان آن را تنظیم کرده و در استوری خود قرار دهید تا بازدید استوریتان نیز افزایش پیدا کند.

استیکر اسلایدر ایموجی

استیکر ایموجی

این استیکر نیز نشان دهنده میزان علاقه کاربران شما به پست یا سوالی است که در استوری به نمایش در می‌آورید. با این گزینه می‌توانید میزان رضایت کاربران از استوری خود را نیز ببینید.

3 – محتوای جدید تولید کنید

استوری اینستاگرام بهترین مکان برای معرفی یک محصول یا یک موجودیت است. سعی کنید که یک جا آن محصول را معرفی نکنید و از سریالی از استوری ها برای این کار بهره بگیرید تا کاربران با دنبال کردن استوری به مقصد اصلی که نمایش دادن محصول یا محتوای اصلی شما است برسند.

مثلا فرض کنید شما یک تصویر از یک محصول بسیار خاص و جدید دارید، ابتدا آن را بردارید و یک رنگ انتخاب کرده و کل تصویر را رنگ کنید و آن را در استوری منتشر کنید، سپس همین تصویر را مجددا ویرایش کرده و بخشی از آن را پاک کنید تا پس زمینه نمایان شود، به همین ترتیب به صورت عکس زیر و در پایان تصویر نهایی را استوری کنید.

استوری خلاقانه

4- از تخفیف ها استفاده کنید

اکثر مردم به دنبال تخفیف و یا کد تخفیف خرید هستند، بنابراین می‌توانید تخفیف‌های زمان‌دار 1 روزه را در استوری اینستاگرام خود قرار داده تا سایر کاربران نیز از این تخفیف بهره‌مند شده و بتوانند از آن استفاده کنند، به علاوه این که بازدید استوری را نیز افزایش داده‌اید.

تخفیف در استوری افزایش بازدید استوری اینستاگرام

5- استفاده از تگ موقعیت مکانی

با استفاده از تگ موقعیت مکانی می‌توانید استوری خود را شهر بندی یا منطقه بندی کنید، به این صورت که مثلا اگر محصول یا محتوایی مخصوص به شهر تهران دارید، می‌توانید با قرار دادن تگ موقعیت مکانی تهران این مورد را در صفحه خود خاص کنید.

با این کار همچنین می‌توانید افرادی را که به دنبال استوری هایی با تگ شهر مد نظر شما هستند به سمت صفحه خود بکشانید و بازدید استوری را افزایش دهید.

تگ لوکیشن استوری

6- استفاده از هشتگ

هشتگ ها در اینستاگرام استوری بسیار مهم هستند ، زیرا می‌توانند میزان قرار گرفتن در معرض دید  را افزایش دهند و به شما کمک کنند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. هشتگ فقط به عنوان برچسب یا به عنوان متونی که روی خود تصویر قرار داده شده است ، در دسترس است. برای حفظ خوانایی استوری ها، باید از میزان کمی از هشتگ ها استفاده کنید که استوری محو نشود.

در عین حال ، انتخاب هشتگ بسیار مرتبط و عاقلانه در این زمینه برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام ، تاثیر بسیاری زیادی دارد. می‌توانید در هنگام تعامل با شما یک هشتگ مارک تجاری را انتخاب کنید که مخاطبان شما نیز بتوانند از آن استفاده کنند یا می‌توانید از هشتگ هایی استفاده کنید که قبلاً در صنعت شما محبوب بوده است.

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

7 – استوری تبلیغاتی بسازید

بیش از 15 میلیون حساب کاربری در اینستاگرام و بیش از دو میلیون تبلیغ کننده وجود دارد. اگر بودجه‌ای برای این نوع هزینه‌ها دارید ، باید در اینستاگرام نیز تبلیغ شوید.

چرا؟ تبلیغات می‌توانند به شما در رسیدن مخاطبان جدید کمک کنند و طرفداران و فالوورها را سریع‌تر و مؤثرتر از آنچه که می‌خواهید از طریق پست‌های معمولی جمع کنید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک بودجه و البته یک چشم انداز روشن برای طرح ها ، یک پیام واضح و CTA های جذاب است.

تبلیغات IG Stories ، دقیقاً مثل یک استوری معمولی ، در تمام صفحه برای بیننده نمایش داده می‌شوند. به این ترتیب ، اگر این تبلیغات را در ذهن کاربر ایجاد کنید ، می‌توانید به جای یک تبلیغ مزاحم ، آنها را مانند بخشی از خوراک Stories خود به نظر بیاورید. اگر می‌خواهید تبلیغات شما منجر به تولید شود  مزاحم بودن یا نبودن آن خیلی مهم است.

بنابراین ، اگر بتوانید تبلیغ را با تخفیف‌هایی که به آن اشاره کردیم ترکیب کنید ، نتایج حتی بهتر خواهند شد. از آنجا که تبلیغات ویدئویی فقط ده ثانیه طول می‌کشد ، مهم است که آنها را به بهترین شکل نمایش دهید. این بدان معناست که به خوانایی ، CTA روشن و تأثیر بصری قدرتمند روی بیننده نیاز دارید.

8- بهترین استوری های خود را هایلایت کنید

یکی از مفیدترین روش های اضافی که برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام استفاده می‌کنیم  ، بخش “هایلایت” است. در اینجا ، می‌توانید هر استوری را که می‌خواهید برای همیشه حفظ کنید تا مخاطب شما هر زمان که بخواهد می‌تواند آن را تماشا کند، در هایلایت قرار دهید. همان‌طور که قبلاً می‌دانید ، استوری ها 24 ساعت پس از ارسال آنها ناپدید می‌شوند. با Highlights ، می‌توانید آنها را تا زمانی که می‌خواهید ذخیره کنید ، بنابراین آنها را از فرار به محتوای دائمی تبدیل کنید.

استوری هایلایت

9- گروه‌های فالوور بسازید و برای هر کدام استوری متفاوت ارسال کنید

راه آسان و موثر دیگر برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام از طریق گروه‌های DM است. بله ، شما می‌توانید گروه‌هایی را بر اساس چندین عامل ایجاد کنید که برای استراتژی کلی بازاریابی خود مهم هستند و از طریق گزینه “پیام مستقیم” به این مخاطبان تحویل دهید. بله ، IG Stories نیز می‌تواند به این شکل تحویل داده شود.

چگونه می‌توان گروه خود را ایجاد کرد؟ در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید:

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

صحبت های پایانی

اینستاگرام یک پلتفرم قدرتمند برای بازاریابی و جذب کاربر است. حتی بیشتر ، استوری ها یک چارچوب ساده و مؤثر را برای شما فراهم می‌کند تا اطلاعات ارزشمند و حقیقی را به مخاطبان خود منتقل کنید ، اطلاعاتی که با آنها دست‌کاری نشده و از هر نظر معتبر هستند.

با استفاده از این مقاله ، ما سعی کرده‌ایم به برخی از بهترین استراتژی‌هایی که می‌توانید برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام خود انجام دهید و روش های جدید و بهبود یافته‌ای برای استفاده از این ویژگی و تقویت دیدگاه‌های خود بشناسید معرفی کردیم. موفقیت و بازاریابی موفقیت آمیز با تصمیم گیری صحیح درمورد انتخاب محتوائی که می‌خواهید ایجاد کنید و نحوه ارائه آن را می‌خواهید شروع کنید.

آیا نکات و راهکارهای دیگری در زمینه تحویل محتوا از طریق استوری اینستاگرام وجود دارد که شما از آن مطلع هستید یا آزمایش کرده‌اید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

همچنین شما می‌توانید مطالب بهترین آنفالویاب اینستاگرام ، سیر تا پیاز اینستاگرام ، از کجا بفهمیم چه کسانی مارا در اینستاگرام بلاک کرده اند ، بهترین برنامه‌های لایک بگیر اینستاگرام و روش دریافت تیک آبی اینستاگرام را نیز در این مقالات بخوانید.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید