استوری اینستاگرام : آموزش کامل ارسال استوری و ترفندهای آن

استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام مکانی برای به اشتراک گذاری تصاویر، ویدیوها و یا متن تصویر در اینستاگرام است به صورتی که این تصاویر تنها 24 ساعت در اینستاگرام باقی می‌مانند و برای تمامی فالوورها در دسترس هستند.

در ادامه آموزش کامل کار با استوری اینستاگرام و جزییات آن را به صورت دقیق بررسی خواهیم کرد.

استوری اینستاگرام ابتدا در آگوست سال 2016 عرضه شده و در حال حاضر بیش از 500 میلیون نفر به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند. اگر به دنبال فوت و فن‌های استوری، مدیریت آن، این که چگونه استوری بگذاریم، چگونه لایو بگیریم، چطور بومرنگ استفاده کنیم، سوپرزوم چیست و یا این که چه کسی بتواند استوری را ببیند و چه کسی نتواند می‌توانید ادامه مطلب را دنبال کنید.

استوری اینستاگرام

در این مطلب در مورد استوری اینستاگرام می‌خوانیم:

  • چگونه از استوری اینستاگرام استفاده کنیم
  • چگونه از استیکرهای استوری استفاده کنیم
  • هایلایت کردن استوری
  • چه کسی می‌تواند استوری ما را ببیند
  • ساخت یک استوری تبلیغاتی
  • تحلیل میزان بازدید و بازخورد استوری
  • طراحی محتوا برای استوری ها
  • ایده‌هایی برای استوری اینستاگرام

چگونه از استوری اینستاگرام استفاده کنیم

استوری اینستاگرام در قسمت نوار بالایی صفحه خانگی این شبکه اجتماعی دیده می‌شود، جایی که تصاویر دایره‌ای شکل از دوستان و خود را مشاهده می‌کنید. هر کسی که استوری گذاشته باشد، به ابتدای لیست شما بعد از اسم خودتان اضافه خواهد شد و یک دایره قرمز رنگ دور عکس آن‌ها ظاهر می‌شود( یا دایره سبز رنگ برای Close Friends).

استوری اینستاگرام

برای این که استوری دوستانتان یا پیج خاصی را ببینید باید از قسمت بالا هر کدام از دایره‌ها را لمس کنید سپس استوری آن‌ها به صورت فول اسکرین باز می‌شود و محتوایی که طی 24 ساعت گذشته آن شخص یا پیج ارسال کرده است برای شما به نمایش در می‌آید. این نمایش نیز به صورت قدیم به جدید خواهد بود.

زمانی که یک استوری را دیدید شما می‌توانید با لمس کردن کناره‌های صفحه نمایش به استوری بعدی یا قبلی بروید، یا با کشیدن صفحه به سمت چپ و راست به استوری فرد دیگری بروید. در استوری هیچ نوع لایک یا کامنتی وجود ندارد و تنها می‌توان استوری را به صورت پیام برای دوست خود با یک پیام شخصی ریپلای کنید.

چگونه استوری اینستاگرام ارسال کنیم

ارسال استوری

برای ارسال استوری اینستاگرام ابتدا روی گزینه عکس خودتان در قسمت سمت چپ بالا بزنید یا همانطور که در صفحه خانگی اینستاگرام هستید انگشتتان را از چپ به راست روی صفحه بکشید.

زمانی که دوربین استوری باز شد می‌توانید ویدیو یا عکس بگیرید، زمانی که این کار را انجام دادید می‌توانید فیلترهای مختلف روی عکس یا ویدیو اعمال کنید، راحت‌ترین روش برای اعمال فیلتر این است که پس از انتخاب عکس انگشتتان را از سمت چپ به راست روی صفحه بکشید.

استوری اینستاگرام

همچنین برای این که از گوشی خود روی استوری عکس ارسال کنید گزینه تصاویر در سمت چپ گوشه پایین را لمس کنید تا گالری برای شما باز شود و بتوانید یک عکس انتخاب کرده و در استوری بگذارید راه حل دیگر این است که انگشتتان را از پایین به بالا بکشید.

اگر به پایین بخش استوری نگاه کنید چند گزینه متفاوت خواهید دید:

  • Live: در این بخش می‌توانید به صورت زنده برای کاربران خود ویدیو بفرستید و کاربران نیز برای شما به صورت لایو پیام ارسال کنند.
  • Create: از این بخش می‌توانید در استوری اینستاگرام متن ارسال کنید. این قسمت برای زمانی مناسب است که تنها می‌خواهید در استوری متن بنویسید.
  • Boomerang: بومرنگ نوعی تصاویر زنده چند ثانیه ای را نشان می‌دهند و برای مواقعی مناسب‌اند که می‌خواهید اتفاق بسیار کوتاه را به صورت ویدیو نشان دهید.
  • Layout: از این بخش می‌توانید استوری به صورت جدولی یا گرید ارسال کنید

چگونه از استیکرهای استوری استفاده کنیم

اینستاگرام میزان وسیعی از استیکرها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در استوری های خود استفاده کنند.

برای اضافه کردن استیکر به استوری اینستاگرام ابتدا ویدیو یا عکس را انتخاب کرده و روی گزینه استیکر در قسمت بالا استوری کلیک کنید یا لمس نمایید تا استیکر های متنوع پیش روی شما قرار داده شود.

استیکر اینستاگرام

برای این که اندازه استیکر را تغییر دهید و یا آن را جابه جا کنید، ابتدا یکی را انتخاب کرده و آن را با دو انگشت بزرگ و کوچک کنید یا آن را به این سو و آن سو بکشانید.

چگونه به استوری لوکیشن اضافه کنیم

برای اضافه کردن لوکیشن به استوری اینستاگرام ابتدا گزینه استیکر را لمس کرده و سپس Location را انتخاب کنید. پس از آن لیستی از مکان‌های نزدیک برای شما نشان داده می‌شود(در این حالت به یاد داشته باشید که ابتدا GPS گوشی خود را روشن کنید) و می‌توانید یکی از این موقعیت‌ها را لمس کرده و انتخاب کنید.

استوری اینستاگرام

زمانی که لوکیشن به استوری اضافه شد با ضربه زدن روی آن می‌توانید رنگش را تغییر دهید.

لوکیشن استوری

چگونه استیکر هشتگ اضافه کنیم

هشتگ استوری

شما همچنین می‌توانید به استوری اینستاگرام استیکر هشتگ اضافه کنید ، این کار باعث می‌شود تا کاربران بیشتری جذب استوری شما شده و امکان قرار گیری آن در اکسپلور اینستاگرام نیز بیشتر شود.

میزان تاثیر گذاری لوکیشن و هشتگ استیکر در اکسپلور

زمانی که هشتگ یا لوکیشنی را جست و جو می‌کنید در قسمت بالا سمت چپ جست و جو در کنار نام هشتگ یک استوری دایره‌ای شکل می‌بینید که بهترین استوری مربوط به آن هشتگ است. اگر بتوانید لوکیشن یا هشتگ مناسب روی استوری خود بگذارید امکان این که استوری شما در این بخش قرار بگیرد بسیار زیاد است.

استوری اینستاگرام

چگونه استیکر نظر سنجی استفاده کنیم

برای افزودن استیکر نظر سنجی و رای گیری از کاربران می‌توانید از بخش استیکر ها گزینه Poll را انتخاب کنید.

زمانی که این گزینه را در استوری انتخاب کردید اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا یک سوال اولیه برای نظر سنجی بنویسید و دو گزینه برای آن اضافه کنید، به یاد داشته باشید که برای نظر سنجی اینستاگرام تنها دو گزینه قابل دسترس است و نمی‌توانید بیش از 2 مورد برای یک نظر سنجی انتخاب کنید.

کوییز استوری

زمانی که فالوورهای شما یکی از گزینه‌ها را لمس کنند به سرعت میزان دقیق درصد آراء برای آن‌ها نشان داده خواهد شد.

چگونه استیکر شمارش معکوس یا Countdown اضافه کنیم

اگر یک رویداد دارید، یک قرار ملاقات، یک پارتی، جشن یا دورهمی و قرار است که در ساعت مشخصی برگزار شود می‌توانید با قرار دادن استیکر شمارش معکوس تا زمان آن رویداد به دوستان خود اعلام کنید که مثلا چند ساعت یا دقیقه تا آن رویداد باقی مانده است.

استوری اینستاگرام

برای اضافه کردن استیکر شمارش معکوس :

  • ابتدا استیکر Countdown را از بخش استیکرها انتخاب کنید
  • برای شمارش معکوس خود اسم انتخاب کنید
  • تاریخ و زمان پایان و رنگ را برای این گزینه انتخاب نمایید
  • و استوری را به اشتراک بگذارید

از زمانی که استوری با استیکر شمارش معکوس درست کنید تا زمانی که این شمارش به پایان برسد در بخش استوری ها یا هایلایت قابل دسترسی خواهد بود.

دیگر گزینه‌های استیکر

استیکر های بسیار زیادی در استوری اینستاگرام موجود است که به برخی دیگر از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • Time: اضافه کردن ساعت فعلی به استوری
  • Temperature: افزودن دمای فعلی منطقه مکانی به استوری
  • GIF: اضافه کردن گیف از بخش گیف های اینستاگرام
  • @mention: نام بردن از پروفایل شخص دیگر در استوری خود. این روش برای تبلیغات پیج دیگر نیز به کار برده می‌شود.
  • Question: سوالی از کاربران خود بپرسید و جواب آن را در بخش آمار استوری ببینید.
  • Chat: از طریق استوری با گروهی از دوستان چت و گفت و گو کنید.
  • Music: موسیقی مورد علاقه خود را استوری کنید.
  • QUIZ: یک سوال دو تا چهار جوابی ارسال کنید.
  • EMOJI Sticker: با استفاده از ایموجی ها می‌توانید حس خود را در زمان ارسال استوری بیان کنید. در این لینک معنی تمامی ایموجی های اینستاگرام آورده شده است.

استیکر استوری

هایلایت کردن استوری

در سال 2017 اینستاگرام هایلایت استوری را معرفی کرد تا کاربران بتوانند استوری های خود را بیش زا 24 ساعت در اختیار داشته باشند و به فالوورها نمایش دهند.

هایلایت استوری اینستاگرام در نوار پایینی بخش بیوگرافی در قسمت پروفایل دیده می‌شود.

استوری اینستاگرام

در کنار هایلایت ، اینستاگرام همچنین بخش آرشیو را نیز معرفی کرد. تمامی استوری هایی که پست می‌کنید به صورت خودکار در زمان اتمام به بخش آرشیو می‌روند ، بنابراین می‌توانید مجددا به آن دسترسی داشته باشید.

برای ساخت یک هایلایت استوری اینستاگرام باید:

  • دایره New Highlight یا New در نوار هایلایت را لمس کنید.
  • یکی از استوری ها را در آرشیو خود انتخاب کنید
  • یک کاور برای استوری خود پیدا کرده یا از گالری انتخاب کنید و برای هایلایت یک اسم مشخص کنید.

زمانی که این کار را انجام دادید، هایلایت شما به صورت یک دایره در نوار هایلایت دیده می‌شود. تا هر اندازه‌ای که بخواهید می‌توانید هایلایت درست کنید و محدودیتی در این مورد نیست. برای ویرایش یا حذف هایلایت، آن را به مدت 2 ثانیه بگیرید تا گزینه‌های آن رویت شود.

چه کسی می‌تواند استوری ما را ببیند

تنظیمات Privacy

دیده شدن یا نشدن استوری شما برای فرد خاص بر پایه Privacy که در بخش تنظیمات قرار دارد مشخص می‌شود. شما می‌توانید به راحتی تمامی استوری های خود را برای فرد یا گروه خاص غیر قابل رویت کنید.

برای این کار ابتدا به بخش پروفایل بروید، گزینه منو سمت راست بالا را لمس کنید و settings را باز کنید. در این بخش گزینه privacy را انتخاب کرده و story را برگزینید. در ابتدا دو گزینه دیده می‌شود، اول hide story from و دوم display story for. گزینه اول یعنی این که استوری برای چه افرادی نمایش داده نشود، و گزینه دوم این که استوری برای چه گروهی نمایش داده شود.

دوستان نزدیک یا Close friends

شما می‌توانید یک فهرست دوستان نزدیک در اینستاگرام بسازید و تنها استوری را برای آن‌ها به نمایش بگذارید. برای اضافه کردن دوستان به لیست دوستان نزدیک، به پروفایل رفته و قسمت منو بالا سمت راست گزینه سه خط را لمس کنید تا تنظیمات باز شود. گزینه Close Friends را باز کنید و در قسمت جست و جو برای اضافه کردن دوستان ، سرچ کنید و پس از آن گزینه add را لمس کنید.

دوستان نزدیک اینستاگرام

ساخت یک استوری اینستاگرام تبلیغاتی

برای ساخت یک سری استوری تبلیغاتی برای معرفی کسب و کار خود باید چه کنیم؟ برای این کار روش کلی و تعیین استراتژی هدفمند وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

1 هر روز بین 1 تا 7 استوری در اینستاگرام ارسال کنید

طی تحقیقات مستمر ، مشخص شده که برای این که برای افراد بیشتری پروفایل شما دیده شود، باید بین 1 تا 7 استوری در طول روز ارسال کنید.

یک آمار کلی نشان می‌دهد که اگر بتوانید بین 1 تا 7 استوری در طول روز ارسال کنید، 70 درصد از کل کاربران شما، استوری را می‌بینند. به طور مثال اگر 1500 فالوور واقعی داشته باشید و 7 استوری در طول روز بگذارید، حد اقل 1200 نفر تا پایان روز استوری شما را خواهند دید.

استوری اینستاگرام

در نظر داشته باشید که بیش از 7 استوری ، درصد بازدید را از 70 درصد پایین‌تر خواهد آورد. پس برای این که به بیشترین میزان کاربر بازدید برای استوری خود دست پیدا کنید، همان 1 تا 7 پست را استوری کنید.

2 در ساعت‌های پیک روز استوری ارسال کنید

ابتدا باید ساعت‌های پیک را پیدا کنید. به طور مثال در ایران ساعت پیک 2 تا 4 بعد از ظهر و 9 تا 10 شب است. البته برای دسته‌بندی‌های متفاوت این پیک زمانی متفاوت خواهد بود. اگر می‌خواهید ببینید که بیشترین کاربر در چه ساعت زمانی به صفحه اینستاگرام شما وارد می‌شود باید ابتدا صفحه business داشته باشید و سپس به بخش insight رفته و قسمت audience را باز کنید و در پایین صفحه پیک زمانی بازدید صفحه خود را ببینید.

3 با کاربران خود در ارتباط باشید

سعی کنید با کاربران خود رابطه 1 به 1 داشته باشید. به این صورت که مثلا از کاربران بخواهید از شما در مورد مورد خاصی سوال بپرسند و به هر کدام از کاربران به صورت جداگانه پاسخ بدهید، البته اگر میزان فالوور زیادی دارید این کار کمی سخت می‌شود اما یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط مستقیم با فالوورها است.

4 به طور منتظم پست ارسال کنید

ارسال منظم پست در شبکه‌های اجتماعی تنها راه موفقیت است. این امر برای استوری ها نیز صدق می‌کند. به این دلیل که هر استوری تنها 24 ساعت دوام دارد باید هر روز یک تا 7 استوری جدید ارسال نمایید.

البته این به معنی ارسال استوری های بی ربط و بی محتوا نیست، باید سعی کنید که برای هر استوری برنامه داشته باشید و به صورت منظم مطالب مفید را برای کاربران ارسال کنید.

تحلیل میزان بازدید و بازخورد استوری

چگونه بفهمیم چه کسی استوری ما را دیده است

چگونه بفهمیم چه کسی استوری ما را دیده است

زمانی که استوری شما ارسال شد می‌توانید تحلیل کلی از میزان بازخورد آن را ببینید. با این کار می‌توانید بفهمید استوری شما به چه کسانی نمایش داده شده و به طور کلی چقدر بازدید خورده است.زمانی که استوری خود را باز کردید، انگشتتان را از پایین به بالا بکشید تا گزینه بازدیدکنندگان استوری باز شود.

طراحی محتوا برای استوری

ابعاد عکس و ویدیو برای استوری اینستاگرام

ابعاد ایده آل برای عکس و ویدیو استوری 1080*1920 پیکسل است. یعنی بهتر بگوییم نسبت 2 ارتفاع به 1 عرض.

ترفندهای طراحی پست استوری

ساده سازی: سعی کنید استوری ساده بسازید. استوری های شلوغ آن چنان دیده نخواهند شد. باید از یک پس زمینه کلی و یک گزینه یا نوشته اصلی استفاده کنید تا کلیات مطلب را به فالوورها برسانید.

یک تم کلی انتخاب کنید: هیچ وقت استوری ها با شکل و شمایل متفاوت ارسال نکنید، ارسال با تم یکسان می‌تواند به کاربر نشان دهد که شما تا چه اندازه به کار خود پایدار هستید و کاربران نیز به راحتی از نظر تصویری استوری شما را به یاد بیاورند.

مثلا در صفحه اینستاگرام وب‌سایت تک میز تمامی استوری ها به شکل ثابت ارسال می‌شوند و کلیات ثابت دارند.

استوری اینستاگرام

استفاده از استیکر های مفید: استفاده از استیکرهای سوالی یا رای گیری از جمله کار هایی است که می‌تواند یک محتوای استوری خوب در اختیار کاربران و فالوورها قرار دهد، بنابراین از این نوع استیکر ها بیشتر استفاده نمایید.

ایده‌هایی برای استوری اینستاگرام

ایده گرفتن در زمان طراحی استوری اینستاگرام از سایر پیج ها یکی از روش‌هایی است که همواره برای افزایش فالوور توصیه می‌کنیم. می‌توانید از ایده‌های زیر نیز برای ارسال استوری استفاده کنید:

یک کوییز بسازید

به طور مثال پیج Airbnb یک توالی استوری با کوییز درست می‌کند. در استوری اول ساعات اولیه روز یک تصویر را به صورت 10 درصدی نمایش می‌دهد و در مورد آن توضیحات کوتاه ارسال می‌کند، استوری بعدی توضیحات بیشتر و تصویر بزرگ‌تر، استوری سوم کوییز را قرار داده و از کاربران می‌پرسد که این تصویر برای کدام منطقه است و در نهایت استوری چهارم را با عکس کامل و لوکیشن ارسال می‌کند.

استفاده از استوری برای تبلیغ

اگر پیجی هستید که بیش از 10000 فالوور دارید می‌توانید به استوری خود لینک سوایپ اضافه کنید. مثلا در وب‌سایت خود مطلب بنویسید و آن مطلب را در یک استوری لینک کنید. برای این کار ابتدا یک عکس انتخاب نمایید و سپس در بخش بالا گزینه link را انتخاب کرده ، Add link را لمس کنید و لینک مد نظر را اضافه کرده و استوری را ارسال کنید. به یاد داشته باشید که این نوع استوری ها نیاز به 10000 فالوور برای هر صفحه دارد.

استوری هایی بسازید که کاربران از آن اسکرین شات بگیرند

هر استوری اینستاگرام بیش از 24 ساعت دوام نمی‌آورد، پس سعی کنید استوری هایی بسازید که کاربران مجبور شوند از آن اسکرین شات بگیرند و در گوشی خود ذخیره کنند یا حتی آن را برای دوستان خود به اشتراک بگذارند. پیج جیمی اولیور، آشپز معروف این گونه استوری ها را به زیبایی ارسال می‌کند.

اگر پیج فروشگاهی هستید، محصولات خود را با شکل جذاب استوری کنید

سعی کنید محصولات خود را به صورت جذاب و خلاقانه استوری کنید تا کاربران بیشتری جذب پیج شما شوند.

منبع:BUFFER

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید