آیا واتساپ امن است ؟ افزایش امنیت تصاویر و پیام ها در پیام رسان واتساپ

آیا واتساپ امن است ؟

آیا واتساپ امن است ؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران در مورد پیام‌رسان واتساپ می‌پرسند. در این مطلب ابتدا نشان می‌دهیم که آیا واتساپ امن است یا خیر ، سپس به روش‌هایی برای ایجاد امنیت بیشتر در پیام‌رسان واتساپ می‌پردازیم.

واتساپ به صورت خودکار امکاناتی از قبیل امن سازی تصاویر روی این پیام‌رسان را می هد تا بتوانید تصاویر موجود در گالری یا تصاویر ارسالی و دریافتی را در امنیت نگهداری کنید.

میلیون‌ها کاربر در واتساپ روزانه پیام و تصاویر ارسال می‌کنند. بسیاری از این کاربران نیاز دارند تا در زمان ارسال این نوع پیام‌ها در پیام‌رسان یک سیستم امنیتی فعال باشد و فرد یا افراد دیگری نتوانند به راحتی به فایل‌های شخصی دسترسی پیدا کنند.

در مورد امنیت واتساپ چه می‌دانید؟ آیا به عنوان مثال تصاویری که در این پیام‌رسان ارسال می‌کنید امن هستند؟ در ادامه به این سوالات و همچنین این سوال که آیا واتساپ امن است پاسخ خواهیم داد.

آیا واتساپ امن است

آیا واتساپ امن است ؟

ابتدا باید امنیت را در واتساپ تعریف کنیم چرا که امنیت از دید هر فرد متفاوت بوده و آثار متفاوتی دارد. در این مقاله امنیت یعنی تصاویر،پیام‌ها و سایر اطلاعات شما از طریق فرد و یا شرکت ثالثی قابل دسترس نباشد و هکرها نتوانند آن را از بین ببرند یا در اختیار بگیرند.

امنیت واتساپ چیست . آیا واتساپ امن است

واتساپ همواره در آپدیت‌های جدید پکیج‌های امنیتی جدید را برای حفاظت از برنامه در برابر هکرها ارائه می‌دهد. شرکت فیس‌بوک که به نوعی سرمایه گذار اصلی واتساپ است در اطلاعیه‌های جدید خود همواره اعلام کرده که امنیت روی اطلاعات شخصی در واتساپ در سطوح بالا بوده و نگرانی در مورد از بین رفتن و یا افتادن این اطلاعات به دست شخص ثالث وجود نخواهد داشت.

پیام‌هایی که در واتساپ رد و بدل می‌شوند کاملا کدگذاری شده هستند به این معنی که هیچ فرد غیر از دو شخصی که در حال ارسال پیام به یکدیگر هستند نمی‌توانند متن یا تصاویر را از پیام‌ها استخراج کرده و ببینند.

آیا واتساپ امن است ؟

البته واتساپ همواره توصیه می‌کند که از وای فای های غیر امن و شبکه‌های غیر معتبر برای ارسال پیام در این پیام‌رسان استفاده نکنید و یا این که اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار برنامه‌های شخص ثالث در مورد واتساپ نگذارید.


بیشتر بخوانید:


از سوی دیگر در پاسخ به این سوال که آیا واتساپ امن است باید بگوییم هسته اصلی واتساپ به هیچ وجه پیام‌ها و تصاویر را در سرور خود نگهداری نمی‌کند و تمامی موارد روی گوشی فرد ذخیره می‌شود. اگر پیامی بعد از 30 روز به دست کاربر نرسید، این پیام به صورت خودکار از سرور حذف خواهد شد.نگرانی اصلی در امنیت واتساپ چیست

هکرها همیشه یک قدم جلوتر از آپدیت‌های امنیتی هستند. هر چه یک نرم افزار از نظر امنیتی قوی باشد باز هم یک هکر می‌تواند اطلاعات آن را در دست بگیرد و فاش کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه در زمانی که از واتساپ استفاده می‌کنید، به شبکه‌های وای فای غیر امن متصل نشوید.

راه‌های افزایش امنیت در واتساپ

آیا واتساپ امن است ؟

در مورد شبکه اصلی یا سرور واتساپ هیچ راه شخصی وجود ندارد تا بتوان امنیت این برنامه را افزایش داد. اما روش‌هایی برای افزایش امنیت در واتساپ موجود است که می‌توانید با استفاده از آن گوشی خود را امن کنید تا در زمان اتصال به این پیام‌رسان دچار مشکل نشوید.

  • ابتدا به خاطر داشته باشید به هیچ وجه به سرورهای تغییر آی‌پی که ناشناس هستند و کاربر زیادی ندارند متصل نشوید.
  • برای گوشی خود رمز تعیین کنید تا بدون اجازه دسترسی کسی نتواند وارد گوشی شما شود.
  • روی پیام‌های تبلیغاتی مشکوک به هیچ وجه کلیک نکنید، چون هر پیام تبلیغاتی می‌تواند اپلیکیشن یا سرویسی را روی گوشی نصب کند و اطلاعات گوشی شما را مستقیما برای هکرها ارسال نماید.
  • از آنتی ویروس‌های هوشمند استفاده کرده تا نرم‌افزارهای هک روی گوشی را تشخیص دهد. می‌توانید از اپلیکیشن آنتی ویروس Dr web lite برای افزایش امنیت گوشی بهره بگیرید.
  • سعی کنید تصویر پروفایل خود را در حالت hidden یا مخفی تنظیم کنید چرا که سیستم‌های هک تصویر می‌توانند به راحتی تمامی اطلاعات شما را از روی عکس پروفایل بیرون کشیده و امنیت شما را به خطر بیندازند.

برای افزایش امنیت تصاویر خود را در واتساپ پرایویت کنید

آیا واتساپ امن است ؟

واتساپ یک گزینه برای جلوگیری از نمایش تصاویر این پیام‌رسان در گالری قرار داده است. اگر شما یک عکس در واتساپ ارسال کنید و گزینه private سازی اکانت را فعال نکرده باشید، آن تصویر مستقیما وارد گالری تصویر شما می‌شود.

برای فعال سازی این گزینه در واتساپ اندروید:

  • ابتدا برنامه را باز کرده و در قسمت سمت چپ بالا روی گزینه سه خط منو کلیک کرده یا آن را لمس کنید. سپس گزینه settings را باز کنید.
  • پس از آن به بخش Data and Storage Usage بروید.
  • در زیر بخش Media auto download سه گزینه وجود دارد، when used cellular data، when connected on wi-fi، when roaming. روی هر کدام از گزینه‌ها که کلیک کنید می‌توانید گزینه دانلود خودکار را حذف کرده و به صورت دستی تصاویر را دانلود کنید تا به گالری بروند.

برای فعال سازی این گزینه در واتساپ آیفون:

  • ابتدا طبق روش قبلی به گزینه settings بروید.
  • روی گزینه Data and Storage Usage کلیک کرده.
  • Media auto download را ببینید.
  • گزینه Never را انتخاب کنید تا دیگر به صورت خودکار تصاویر دانلود نشده و روی گالری گوشی نروند.

نتیجه

آیا واتساپ امن است ؟ اگر هنوز هم این سوال در ذهن شما است، باید بگوییم واتساپ امن است اگر از یک شبکه امن استفاده کرده و به سرورهای غیر مجاز و یا فی*لتر ها متصل نشوید.

همواره به یاد داشته باشید که روش‌های امن سازی که در بالا گفتیم را انجام داده تا هیچ وقت اکانت واتساپ شما هک نشود و همواره امنیت در بالاترین حد روی این پیام‌رسان باقی بماند.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید