آموزش تبدیل دست خط به فونت برای استفاده در گوشی و کامپیوتر

تبدیل دست خط به فونت

گاهی اوقات فونت های موجود در اینترنت دیگر به کار نمی‌آیند و نیاز به یک فونت خلاق دارید. در این مطلب تبدیل دست خط به فونت را آموزش می‌دهیم تا بتوانید به طور شخصی یک فونت اختراع کرده و در گوشی یا کامپیوتر استفاده کنید.

با استفاده از اپلیکیشن کالیگرافر (Calligraphr) می‌توانید دست خط خود را به فونت تبدیل نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت گام به گام روش تبدیل دست خط به فونت را آموزش دهیم.

تبدیل دست خط به فونت با calligraphr

کالیگرافر که قبلا با نام MyScriptFont شناخته می‌شد، یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای تبدیل دست خط به فونت است. استفاده از این برنامه بسیار ساده بوده و به راحتی می‌توانید فونت های مد نظر خود را با پسوندهای مختلف بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

از قابلیت‌های اپلیکیشن calligraphr می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب کاراکترهای دلخواه برای ساختن و قرار دادن درون مجموعه فونت
  • بارگذاری تک تک حروف و شبیه سازی کامل دست خط به فونت
  • ویرایش و اصلاح کاراکترها بعد از بارگذاری
  • ذخیره سازی فونت و استفاده از آن در گوشی و کامپیوتر

چگونه از calligraphr استفاده کنیم

تبدیل دست خط به فونت

  • ابتدا به وبسایت calligrapher از این لینک وارد شوید
  • گزینه get Started for free را انتخاب کنید و یک حساب کاربری بسازید
  • بعد از این که مراحل ثبت نام انجام شد، دکمه start app را انتخاب کنید تا وارد اپلیکیشن شوید

مرحله اول ، ساختن قالب فونت

تبدیل دست خط به فونت

اولین چیزی که برای تبدیل دست خط به فونت نیاز دارید ، ساختن قالب است. این کار به شما کمک می‌کند تا چارچوب هر کاراکتر یا حرف را به صورت مجزا تعیین کرده و بر اساس آن فونت خود را بسازید. پس از ساختن قالب باید آن را پرینت کنید که به صورت یک صفحه جدولی است و باید حروف را درون آن وارد نمایید.

در هر قالب کالیگرافر به شما 75 کاراکتر برای مجموعه فونت در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن فونت خود را بسازید.

روی گزینه Templates کلیک کنید تا یک Template جدید بسازید.

مرحله دوم ، پرینت قالب

وب سایت calligraphr

برای تبدیل دست خط به فونت در این بخش باید قالبی را که ساختید پرینت کنید، ابتدا روی گزینه download template کلیک کنید تا فایل قالب دانلود شود. در این بخش می‌توانید اندازه هر جعبه را برای حروف مد نظر خود تغییر دهید، مثلا می‌توانید از 1 سانتی متر تا 5 سانتی متر آن را تنظیم کرده تا زمانی که قالب را پرینت کردید به راحتی روی آن بنویسید.

در آخر ، اگر می‌خواهید راهنماهای حروف پس زمینه را انتخاب کنید از این بخش می‌توانید این کار را تکمیل نمایید ، توصیه می‌کنیم برای کمک به شناسایی مکان حروف ، حروف کوچک را اضافه کنید تا مطمئن شوید که هر حرف را در همان مکان با همان اندازه می‌نویسید. با این وجود ، ممکن است شما پس از اسکن کردن الگوی خود ، آن‌ها را به صورت دستی پاک کنید. ما نشانه‌های پس زمینه را توصیه نمی‌کنیم زیرا ایجاد سبک منحصر به فرد کار را سخت تر می‌کند.

وقتی تکمیل شد ، روی گزینه Download کلیک کنید تا الگوی خود را ذخیره کنید ، سپس آن را چاپ کنید.

تبدیل دست خط به فونت

حالا برای پر کردن الگو از یک قلم سیاه استفاده کنید و یک حرف را در هر کادر بکشید. یک قلم نوک نمدی بهتر از یک مداد نوکی است ، اما باید مطمئن شوید که هر خط به وضوح ترسیم شده است.

مرحله سوم ، بارگذاری دست خط

پس از تکمیل قالب فونت ، فایل را اسکن کرده یا یک عکس واضح از آن بگیرید ، سپس آن فایل را در رایانه خود ذخیره کنید. در برنامه وب Calligraphr ، فونت های من و به دنبال آن بارگذاری الگوی را کلیک کنید. تصویر الگوی قلم خود را انتخاب کنید ، سپس صبر کنید تا Calligraphr آن را پردازش کند تا بتوانید دست خط خود را به فونت تبدیل کنید

پس از اتمام پردازش ، Calligraphr نمای کلی از هر حرف را با قلم دلخواه خود نشان می‌دهد. می‌توانید نویسه‌های این صفحه را حذف کنید ، اما ما پیشنهاد می‌کنیم به جای حذف هر چیزی ، اشتباهات را از صفحه ویرایش برطرف کنید.

وب سایت calligraphr

برای پایان بارگذاری ، کاراکترهایی را برای قلم خود اضافه کنید.

روی یک کاراکتر کلیک کرده و برای انجام تنظیمات ، ویرایش شخصیت را انتخاب کنید. می‌توانید خطوط جدیدی را با استفاده از اشکال و اندازه‌های مختلف قلم مو بکشید یا برای تمیز کردن اسکن بر روی دکمه Erase کلیک کنید. مطمئن شوید که هر یک از شخصیت‌های خود را برای بهترین فونت سفارشی ویرایش کرده‌اید.

همچنین باید از منوی Adjust Baseline / Size استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که هر کاراکتر همان اندازه سایر قد و اندازه دارد. این صفحه با انتخاب بقیه قلم ، شخصیت انتخابی شما را به صورت متوالی نشان می‌دهد. برای پیوستگی بهتر از فلش‌ها برای تنظیم خط پایه یا اندازه استفاده کنید.

مرحله چهارم ساخت و تولید فونت دست خط

تبدیل دست خط به فونت

پس از ویرایش هر یک از حروف خود ، روی دکمه Back کلیک کرده و گزینه Build Font را انتخاب کنید تا دست نوشته خود را به یک فونت تبدیل کنید.

اگر تصمیم به افزودن انواع مختلفی داشتید – که می‌توانید با بارگذاری چندین قالب قلم یکی پس از دیگری انجام دهید – گزینه Randomize Character را فعال کنید. به این ترتیب اغلب قلم شما از انواع مشابه استفاده نمی‌کند.

وب سایت calligraphr

روی ساخت کلیک کنید و منتظر بمانید تا Calligraphr کار خود را به صورت فونت تبدیل کند. پس از اتمام کار ، مطمئن شوید که در پیش نمایش به نظر می‌رسد ، سپس پرونده TTF یا OTF را بارگیری کنید.

تبدیل دست خط به فونت فارسی

این اپلیکیشن امکان پیش فرضی برای فونت فارسی ندارد، اما پیشنهاد ما به شما این است که دو سری از حروف  آزاد و چسبیده بسازید و به جای دکمه‌های کیبورد ، حروف فارسی را جایگزین کنید ( مثلا به جای حرف a حرف ش را بنویسید یا به جای حرف p حرف ح را وارد کنید).

در این قالب 75 کاراکتر دارید یعنی می‌توانید از دو بار کل حروف فارسی نیز استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنم این کار را به عنوان نمونه چندین و چند بار انجام دهید تا بتوانید حروف چسبیده را نیز به صورت فونت دربیاورید.

اگر به دنبال ترفندهای دیگر گوشی و موبایل از جمله جست و جوی معکوس تصویر ، کنترل تلویزیون با موبایل و پیدا کردن موقعیت مکانی از روی شماره موبایل یا پیدا کردن دوربین های مدار بسته با گوشی هستید، این مطالب را بخوانید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید